39 Reacties

5 dagen geleden

Ik wacht nog even tot 19 november en ga dan vergelijken… dan zijn pas alle aanvullende premies bekend.

5 dagen geleden

Reactie op Tess100

Ik wacht nog even tot 19 november en ga dan vergelijken… dan zijn pas alle ...
Goed plan nog 3 dagen!

5 dagen geleden

Reactie op MamaLies22

Ja! En ik vraag me ook af: wat ik nu al heb besteed bij zilveren kruis (k ...
Cz doet toch enkel lactatiekundige goed vergoeden (€200), maar geen kolf toch? Meestal stap ik elk jaar over maar heb nog 4 fysiobehandelingen bij CZ staan die ik kan meenemen dus overweeg nu te blijven. Vind alleen basis of plus lastig. Plus kan alleen uit als ik poliklinisch wil bevallen omdat ze de eigen bijdrage dan vergoeden maar heb nog geen keuze gemaakt tussen thuis of ziekenhuis (en straks wordt het opeens medisch vanwege meconium of iets en heb ik het plus-tarief voor niks betaald..)

5 dagen geleden

Reactie op Lousb12

Cz doet toch enkel lactatiekundige goed vergoeden (€200), maar geen kolf to ...
Krijg je bij basis dan ook een lactatiekundige vergoed? Ik zag dit namelijk niet staan. Ik ben sowieso medisch dus heb eigenlijk alleen de vergoeding van kraamzorg en lactatiekundige nodig

5 dagen geleden

Reactie op Opgoedgeluk

Krijg je bij basis dan ook een lactatiekundige vergoed? Ik zag dit namelijk ...
Nee bij aanvullend basis krijg je volgens mij echt niets meer vergoed qua zwangerschapsdingen (behalve wat sowieso al gedekt wordt uit de basisverzekering)

5 dagen geleden

Reactie op Opgoedgeluk

Krijg je bij basis dan ook een lactatiekundige vergoed? Ik zag dit namelijk ...
Lactatiekundige 200 euro. Afgelopen jaar kreeg je bij basis ook eigen bijdrage kraamzorg vergoed maar dat is in 2025 niet meer zag ik

4 dagen geleden

Reactie op Opgoedgeluk

Heb het uitgepluist: degene met de beste prijs/kwaliteit met de meeste verg ...
Krijg je bij menzis extra verzorgd 2 je volledige eigen bijdrage voor ziekenhuis bevalling vergoed? Ik snap er echt geen drol van.. nooit gedaan trouwens 🤣

4 dagen geleden

Reactie op Miracle2025

Krijg je bij menzis extra verzorgd 2 je volledige eigen bijdrage voor zieke ...
Hoe ik het lees wel.

één dag geleden

Ik heb hier net een uur liggen zoeken en kom op CZ plus of Menzis extra verzorgd 2. CZ is €4,50 duurder maar verzorgd €50 meer aan alternatieve zorg (wat ik zowel voor mij als de baby wil gaan gebruiken dus die haal ik er wel uit). Aanvullende kraamzorg is beter bij Menzis. Lactatiekundige €200 pj wat ik wel fijn vind. Mij viel wel op dat Menzis bij een ongeluk geen tandzorg vergoedt (heel wat anders maar je zal maar net dit jaar op je mond vallen...). Twijfel hierdoor extreem of ik wel naar Menzis wil. Echter maak ik mijn keuze nu voornamelijk op fysio en chiropractor ipv kraamzorg en ziekenhuisbevalling. Ik werk zelf met zorgverzekeringen en zou adviseren om een berekening te maken. Als je €30 pm meer betaald en je krijgt €300 kraamzorg vergoedt dan betaal je onderaan de streep dus meer. Het is dus net waar jezelf behoefte aan hebt maar als je puur vanwege de kraamzorg een premie betaald van €200 pm dan ben je niet goedkoper uit. Wat een poliklinische ziekenhuisbevalling betreft, als je medisch bent heb je dit niet nodig. Wil je thuis bevallen en moet je hierna toch naar het ziekenhuis dan ben je wederom weer medisch (en vervalt dus die bijdrage)

één dag geleden

Ik lijk uit te komen op zilveren kruis of cz. Met zilveren kruis heb ik via de tennisbond nog collectiviteitskorting. Geen idee dat dat ook via de tennisbond kon, maar de moeite waard om alles even af te lopen mbt collectiviteit.

één dag geleden

Ik sluit mijn verzekering altijd af via independer. Daar geef ik mijn voorkeuren aan en dan krijg ik een top 3 te zien. Aanraden voor iedereen die anders ook door de bomen het bos niet ziet 💖

21 uur geleden

Ik ga denk ik voor cz. Zit daar nu ook en kan nog 5 fysiobehandelingen meenemen. Zojuist ook mn zwangerschapsyoga vergoed gekregen onder de noemer bevallingscursus (waar ik geen van wilde doen) dus dat is ook helemaal top. De aanvullend plus is 16eu per maand (192eu per jaar) duurder dan basis, maar vergoed 100% eigen bijdrage kraamzorg, basis niet. Volgens mij kan dat dus makkelijk uit als je van minimale 32u zorg x €5.40 per uur eigen bijdrage uitgaat.. of maak ik nu een denkfout?

21 uur geleden

Reactie op Lousb12

Ik ga denk ik voor cz. Zit daar nu ook en kan nog 5 fysiobehandelingen meen ...
Ik denk dat je de berekening in dit geval meer moet maken tussen de basisverzekering en aanvullend plus. Volgens mij is aanvullend plus wel iets van 25-30€ per maand duurder dan geen aanvullende verzekering? Als je het alleen zou doen voor kraamzorg, zou je dus 30 x 12 betalen voor kraamzorg (360€) ipv 32 x 5,40 = +/- 173€ Maar als je sowieso aanvullend wil verzekeren vanwege fysio, dan klopt jouw berekening wel geloof ik!

21 uur geleden

Reactie op Fier

Ik denk dat je de berekening in dit geval meer moet maken tussen de basisve ...
Jaa aanvullend doe ik sowieso vanwege oa fysio en mogelijkheden voor osteopaat en lactatiekundige! Plus vergoed wel ook poliklinische bevalling maar dat had ik wel grote gok gevonden als ik toch thuis zou gaan bevallen of medisch wordt. Maar met de "winst" met kraamzorg kan die gok wel uit

20 uur geleden

Reactie op Fier

Ik denk dat je de berekening in dit geval meer moet maken tussen de basisve ...
Ben juist weg bij cz omdat veel niet meer vergoed wordt vanaf 2025 mbt de bevalling enzo.. heb nu zilverenkruis 2-sterren en alles wordt vergoed 100%

20 uur geleden

Reactie op beau07

Ben juist weg bij cz omdat veel niet meer vergoed wordt vanaf 2025 mbt de b ...
Nu weer wel toch? Ze hadden de aanvullende pakketten nog niet online staan?

20 uur geleden

Reactie op beau07

Ben juist weg bij cz omdat veel niet meer vergoed wordt vanaf 2025 mbt de b ...
Ja klopt hoor, ik ga ook weg bij CZ. Die vergoeden alleen vanaf aanvullend plus, wat erg duur is in vergelijking met andere verzekeraars

20 uur geleden

Reactie op MamaLies22

Nu weer wel toch? Ze hadden de aanvullende pakketten nog niet online staan? ...
Wordt pas vergoed vanaf aanvullend plus, daarmee zit je op 183€ per maand, terwijl bij Zilveren Kruis heb je het ook voor 177€ ongeveer

20 uur geleden

Reactie op Fier

Ja klopt hoor, ik ga ook weg bij CZ. Die vergoeden alleen vanaf aanvullend ...
Ik zal ook nog even menzis en zilveren kruis checken van wat ik hier in de reacties lees! Even kosten tegen elkaar afstrepen 😅 De blog van dubbelzen heeft ook dingen handig op een rij trouwens. rijhttps://dubbelzen.nl/vergoeding-zwangerschapscursus-2025/