18 Reacties
vorig jaar
Zelfde twijfel dus ik volg even! Zit nu bij cz aanvullend basis en daar is alles ongeveer uitgehaald 😅
vorig jaar
Ik heb een zorgbewust polis bij CZ met aanvullende pakketen bevalling poliklinisch en kraamzorg vergoeding 100%
vorig jaar
Heb deze ook gekozen. Ook omdat ze al een bevestigd contract hebben met het ziekenhuis waar ik wil bevallen en omdat er ook 200 euro lactatiekundige zorg bij zit mocht het nodig zijn. Dat kon ik bij anderen zo niet terugvinden.
vorig jaar
Zit er ook borstkolf vergoeding bij CZ aanvullend Plus? Iemand die dit weet? Ik dacht van niet en bij Zilveren Kruis waarschijnlijk wel..
vorig jaar
Reactie op Kinderwens1
Zit er ook borstkolf vergoeding bij CZ aanvullend Plus? Iemand die dit weet ...
Mijn vriendin zat dit jaar bij cz en heeft wel de kolf via lactatiekundige vergoed gekregen, ga er wel dus vanuit. Moet je dus wel via lactatiekundige een kolf halen, niet zelf één via het internet. (en meestal kan lck ook wel de factuur zo maken dat borstkolf anders wordt aangeslagen als het ware, mocht verzekering moeilijk doen).
Ik kies CZ plus omdat ik daar ook mn zwangerschapyoga vergoed krijg, mn 5 fysiobehandeling van dit jaar mee kan nemen en lenzen/bril vergoed krijg (had ZK in 2023 en die doen lenzen 1x in 3 jaar vergoeden dus onvoordelig).
Weet niet of zk ook bijv de Tens vergoed? Dat doet cz niet, maar menzis wel. Heb ook nog naar die gekeken als optie.
vorig jaar
Reactie op Kinderwens1
Zit er ook borstkolf vergoeding bij CZ aanvullend Plus? Iemand die dit weet ...
CZ heeft per 2025 geen vergoeding meer voor de borstkolf, Zilveren Kruis vergoedt €75 met aanvullend 2 sterren. CZ heeft wel weer een hogere vergoeding voor lactatiekundige consulten (€200, bij Zilveren Kruis is dat €80).
vorig jaar
Reactie op L022025
Ik heb CZ aanvullend Plus genomen! Mijn vriendinnen raden deze enorm aan du ...
Heb je bij deze ook vergoeding op het in het ziekenhuis bevallen zonder medische indicatie? En moet je alsnog die 5,40 eigen bijdrage voor de kraamzorg zelf betalen? Ik kom er namelijk niet uit 😅 Zoals ik kon zien kreeg je dit wel vergoed maar als ik dan verder ga kijken dan weer niet 🫣
vorig jaar
Reactie op Mom1999
Heb je bij deze ook vergoeding op het in het ziekenhuis bevallen zonder med ...
Op cz.nl/zwanger zie je een heel handige tabel! Bij plus wordt kraamzorg eigen bijdrage 100% vergoed, bij basis aanvullend niet!
vorig jaar
Ik heb voor CZ plus gekozen vanwege de lactatiekundige, de chiropractor (vergoeding €350 pj en €40 per behandeling, vooral dat laatste vind ik fijn, zeg dat ikzelf 6x pj ga en kost mij €59 per behandeling), fysio wilde ik minstens 9x en kraamzorg kon als extra maar was geen vereiste. Zag toevallig vandaag dat DSW ook niet slecht was en maar €168pm, echter kraamzorg voor 50% maar dat zijn geen hele dure bedragen en chiropractor maar €250 met €25 pd. Menzis ook nog voor gekeken maar ik val een beetje over de tandzorg bij een ongeluk die zij hebben uitgesloten.
vorig jaar
Reactie op Bluebird94
Op cz.nl/zwanger zie je een heel handige tabel! Bij plus wordt kraamzorg ei ...
Alles vergoed bevallen en kraamzorg
vorig jaar
Ik heb ook Zilveren Kruis met aanvullend 2 sterren gekozen. Vond deze website erg handig om te vergelijken. Zit volledige vergoeding bevalling in geboorte centrum of ziekenhuis bij, volledige vergoeding eigen bijdrage kraamhulp, Borstkolf €75 etc etc.
https://zorgverzekeringzwangerschap.nl/zorgverzekering-met-zwangerschap