42 Reacties
25 dagen geleden
Reactie op Fier
Volgens mij zijn de pakketen voor komend jaar nog niet bekend toch? Dacht p ...
Ohja, daar heb je gelijk in! 😅
Helemaal niet aan gedacht hahaha
24 dagen geleden
Reactie op MeralZ
Blijf gewoon waar ik zit. Niet aanvullend of iets. Medische bevalling in he ...
Ik snap je gedachte! Ik zou wel ook voor jezelf nadenken of je fysio behandelingen vergoed wil krijgen. Volgens mij zijn er veel vrouwen die bekkenklachten krijgen in de zwangerschap en daarvoor naar de fysio moeten. (Een van de redenen waarom ik zelf nog wel aanvullend verzekerd zou willen zijn).
24 dagen geleden
Reactie op Fier
Ik snap je gedachte! Ik zou wel ook voor jezelf nadenken of je fysio behand ...
Jupp, mijn bekkenfysio-avontuur begon juist ná mn bevalling dus zou zeker wat fysiotherapie aanvullend doen.
Ik kijk daarnaast ook naar lactatiekundige vergoeding (evt met aanschaf kolf) en vergoeding voor osteopaat.
24 dagen geleden
Reactie op MeralZ
Ik heb bij een zorgverzekeraar gewerkt.
Eigen bijdrage kraamzorg vervalt bij bijna elke aanvullende verzekering. Net zoals vrijwillig bevallen in het ziekenhuis (daar zitten ook anders kosten aan).
Je kindje wordt meeverzekerd op het hoogste pakket. Is bijvoorbeeld fijn voor sommige alternatieve geneeskunde.
Aanvullend wordt bijvoorbeeld een lactatiekundige ook deels vergoed vaak.
Verder is het vooral afwachten tot de kosten en inhoud van de pakketten duidelijk wordt.
23 dagen geleden
Reactie op Fier
Ik snap je gedachte! Ik zou wel ook voor jezelf nadenken of je fysio behand ...
Fysiotherapie zit in je basispremie
23 dagen geleden
Reactie op MeralZ
Precies! En als je poliklinisch wil bevallen vallen de kosten ook reuze mee! Eigen bijdrage kraamzorg komt nooit hoger dan de €300,-. Maar kan natuurlijk niet in iedereen zijn portemonnee kijken. Maar deze kosten bij elkaar opgeteld is goedkoper dan voor 1 jaar lang een duurdere premie betalen.
23 dagen geleden
Reactie op Fier
Ligt ook heel erg aan de verzekering. Mijn aanvullende verzekering was niet ...
Ik denk uiteindelijk dat we gewoon blij moeten zijn dat over t algemeen de kosten mee vallen, als je bijvoorbeeld kijkt naar andere landen waar ze duizenden euro’s/dollars moeten neer leggen.
23 dagen geleden
Reactie op Samensterk2024
Ik denk uiteindelijk dat we gewoon blij moeten zijn dat over t algemeen de ...
Zeker weten, maar dat staat hier los van toch?
Het klopt dat aanvullend verzekeren niet altijd loont, omdat de kosten die evt zou maken goedkoper zijn om dan te betalen dan een jaar lang premie. Maar het kan ook zijn dat het zeker wel goedkoper is om aanvullend de verzekeren, dus op zich kan het dan de moeite waard zijn om daar naar te kijken. Maar dat is aan iedereen zelf natuurlijk. Ik gaf alleen de tip voor fysio, omdat die kosten flink kunnen oplopen als je het zelf moet betalen :)