42 Reacties

25 dagen geleden

Volgens mij zijn de pakketen voor komend jaar nog niet bekend toch? Dacht pas ergens in november. Ik kijk er nu dus nog niet naar, omdat het nog helemaal kan veranderen met hoe het dit jaar is:)

25 dagen geleden

Reactie op Fier

Volgens mij zijn de pakketen voor komend jaar nog niet bekend toch? Dacht p ...
Ohja, daar heb je gelijk in! 😅 Helemaal niet aan gedacht hahaha

25 dagen geleden

Reactie op Joyce.1995

Ohja, daar heb je gelijk in! 😅 Helemaal niet aan gedacht hahaha
Ja maar ik zit er ook op te wachten hoor! Nog even geduld.

25 dagen geleden

We komen met zn alle terug in November 😭 To be continued...

24 dagen geleden

Ik zit zelf bij DSW waar de aanvullende pakketten wel al bekend zijn maar ik zit daar ook al heel mijn leven en voel ook geen noodzaak om daar weg te gaan. Ben zeer tevreden

24 dagen geleden

Uiterlijk 12 november moeten alle zorgpolissen bekend zijn gemaakt dus nog even 2 weken geduld :)

24 dagen geleden

Blijf gewoon waar ik zit. Niet aanvullend of iets. Medische bevalling in het zkh staat al vast en de eigen bijdrage kraamzorg is bijna overal wel. Geen meerwaarde dus voor mij om te veranderen.. Een kraampakket is als je deze zelf aanschaft ook niet duur

24 dagen geleden

Reactie op MeralZ

Blijf gewoon waar ik zit. Niet aanvullend of iets. Medische bevalling in he ...
Ik snap je gedachte! Ik zou wel ook voor jezelf nadenken of je fysio behandelingen vergoed wil krijgen. Volgens mij zijn er veel vrouwen die bekkenklachten krijgen in de zwangerschap en daarvoor naar de fysio moeten. (Een van de redenen waarom ik zelf nog wel aanvullend verzekerd zou willen zijn).

24 dagen geleden

Reactie op Fier

Ik snap je gedachte! Ik zou wel ook voor jezelf nadenken of je fysio behand ...
Jupp, mijn bekkenfysio-avontuur begon juist ná mn bevalling dus zou zeker wat fysiotherapie aanvullend doen. Ik kijk daarnaast ook naar lactatiekundige vergoeding (evt met aanschaf kolf) en vergoeding voor osteopaat.

24 dagen geleden

Reactie op MeralZ

Ik heb bij een zorgverzekeraar gewerkt. Eigen bijdrage kraamzorg vervalt bij bijna elke aanvullende verzekering. Net zoals vrijwillig bevallen in het ziekenhuis (daar zitten ook anders kosten aan). Je kindje wordt meeverzekerd op het hoogste pakket. Is bijvoorbeeld fijn voor sommige alternatieve geneeskunde. Aanvullend wordt bijvoorbeeld een lactatiekundige ook deels vergoed vaak. Verder is het vooral afwachten tot de kosten en inhoud van de pakketten duidelijk wordt.

24 dagen geleden

Reactie op DaanLS

Ik heb bij een zorgverzekeraar gewerkt. Eigen bijdrage kraamzorg vervalt ...
Met meeverzekerd op het hoogste pakket bedoel ik overigens op het hoogste pakket wat een ander gezinslid heeft!

24 dagen geleden

Kosten plaatje is gezien over een heel jaar extra premie betalen voor meerdere aanvullende verzekeringen. Of indien de noodzaak ertoe is een aantal behandelingen nemen, niet toereikend genoeg. Ik zit prima waar ik zit

23 dagen geleden

Reactie op Fier

Ik snap je gedachte! Ik zou wel ook voor jezelf nadenken of je fysio behand ...
Fysiotherapie zit in je basispremie

23 dagen geleden

Reactie op Samensterk2024

Fysiotherapie zit in je basispremie
Nee hoor, daar moet je aanvullend voor verzekerd zijn. Wordt alleen vergoed bij urine incontinentie

23 dagen geleden

Reactie op Fier

Nee hoor, daar moet je aanvullend voor verzekerd zijn. Wordt alleen vergoed ...
In NL in ieder geval. Weet niet of je van België of Nederland bent?

23 dagen geleden

Reactie op MeralZ

Precies! En als je poliklinisch wil bevallen vallen de kosten ook reuze mee! Eigen bijdrage kraamzorg komt nooit hoger dan de €300,-. Maar kan natuurlijk niet in iedereen zijn portemonnee kijken. Maar deze kosten bij elkaar opgeteld is goedkoper dan voor 1 jaar lang een duurdere premie betalen.

23 dagen geleden

Precies! En als je poliklinisch wil bevallen vallen de kosten ook reuze mee ...
Ligt ook heel erg aan de verzekering. Mijn aanvullende verzekering was niet super duur en kreeg ik meer voor terug dan als ik het allemaal los moest betalen :)

23 dagen geleden

Reactie op Fier

Ligt ook heel erg aan de verzekering. Mijn aanvullende verzekering was niet ...
Ik denk uiteindelijk dat we gewoon blij moeten zijn dat over t algemeen de kosten mee vallen, als je bijvoorbeeld kijkt naar andere landen waar ze duizenden euro’s/dollars moeten neer leggen.

23 dagen geleden

Ik denk uiteindelijk dat we gewoon blij moeten zijn dat over t algemeen de ...
Zeker weten, maar dat staat hier los van toch? Het klopt dat aanvullend verzekeren niet altijd loont, omdat de kosten die evt zou maken goedkoper zijn om dan te betalen dan een jaar lang premie. Maar het kan ook zijn dat het zeker wel goedkoper is om aanvullend de verzekeren, dus op zich kan het dan de moeite waard zijn om daar naar te kijken. Maar dat is aan iedereen zelf natuurlijk. Ik gaf alleen de tip voor fysio, omdat die kosten flink kunnen oplopen als je het zelf moet betalen :)

23 dagen geleden

Reactie op Fier

Nee hoor, daar moet je aanvullend voor verzekerd zijn. Wordt alleen vergoed ...
Yes klopt. Of onder de 18, dan zit het tot een bepaald aantal behandelingen in de basisverzekering.