42 Reacties

23 dagen geleden

Reactie op MeralZ

Blijf gewoon waar ik zit. Niet aanvullend of iets. Medische bevalling in he ...
Hier zit is dus ook over te duppen. Het brengt mij aan het twijfelen i.v.m bekkenfysio of evt lactatiekundige wat ik er nu niet in heb zitten..

23 dagen geleden

Reactie op Anoniem19958

Hier zit is dus ook over te duppen. Het brengt mij aan het twijfelen i.v.m ...
Ik heb kraamzorg via het zkh, RKZ. Hier zijn lactatiedeskundige aangesloten.. Maar ik heb dan ook 2 jaar ervaring met het geven van BV dus verwacht deze niet nodig te hebben. Heb toendertijd geen lactatiedeskundige nodig gehad omdat ik veel tips en adviezen via de organisatie(lactatiedeskundigen) van LLLeague heb gehad. Via de fb groep La Leche League kan je gratis adviezen lezen en volgen!

23 dagen geleden

Reactie op Fier

Zeker weten, maar dat staat hier los van toch? Het klopt dat aanvullend ver ...
Zeker! Het is even zoek en pluis werk dan🫣 en indd de fysiotherapeut is maar 6 of 9 behandelingen vanuit de basispremie, dus als je meer behandelingen nodig hebt is het vrij duur!

23 dagen geleden

Reactie op Samensterk2024

Zeker! Het is even zoek en pluis werk dan🫣 en indd de fysiotherapeut is ma ...
Dat is ook al niet meer. Fysiotherapie zit niet in de basisverzekering helaas.

23 dagen geleden

Zeker! Het is even zoek en pluis werk dan🫣 en indd de fysiotherapeut is ma ...
Zelfs dat niet hoor. Tenzij het voor die specifieke klachten is die in het lijstje staat (zoals chronische dingen, urine incontinentie etc). Maar 'gewoon' bekkenklachten of rugklachten worden niet vergoed vanuit de basis

23 dagen geleden

Fysiotherapie zit in je basispremie
In NL niet. Alleen voor een aantal uitzonderingen zoals urine incontinentie

23 dagen geleden

Reactie op Ina33

In NL niet. Alleen voor een aantal uitzonderingen zoals urine incontinentie ...
In NL zeker wel, gewone fysiotherapie, bekkenfysio indd niet. Dat is alleen bij urine incontinentie

23 dagen geleden

Reactie op Fier

Zelfs dat niet hoor. Tenzij het voor die specifieke klachten is die in het ...
Bekkenfysio zit niet in de basispremie gewone fysiotherapie wel. Zijn 2 verschillende dingen 😅

23 dagen geleden

Bekkenfysio zit niet in de basispremie gewone fysiotherapie wel. Zijn 2 ver ...
Gewone fysiotherapie zit niet in de basisverzekering. Ik heb bij een zorgverzekeraar gewerkt. Bekkenfysio vanwege urine incontinentie wordt wel vergoed. Andere bekkenfysio niet.

23 dagen geleden

Bekkenfysio zit niet in de basispremie gewone fysiotherapie wel. Zijn 2 ver ...
Gewone fysio juist niet 🙈. Had het voor de zekerheid ook nog even opgezocht vandaag, omdat ik naar aanleiding van jouw reactie dacht dat er wellicht wat veranderd was, maar ik lees nog steeds dat het in een aantal specifieke gevallen vergoed wordt, maar 'gewone' fysio dus zeker niet.

23 dagen geleden

In NL zeker wel, gewone fysiotherapie, bekkenfysio indd niet. Dat is alleen ...
Nee dat klopt niet wat je zegt. Gewone standaard fysio en bekkenfysio worden niet vergoed vanuit de basisverzekering, tenzij je aan bepaalde voorwaarden voldoet zoals bepaalde chronische aandoeningen. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/zorgverzekering/vraag-en-antwoord/is-fysiotherapie-opgenomen-in-het-basispakket

23 dagen geleden

Reactie op Fier

Gewone fysio juist niet 🙈. Had het voor de zekerheid ook nog even opgezoch ...
Bij mijn verzekering zitten 6 behandelingen in mijn basisverzekering, zolang de huisarts je doorverwijst

23 dagen geleden

Reactie op DaanLS

Gewone fysiotherapie zit niet in de basisverzekering. Ik heb bij een zorgve ...
Ik heb t ook niet over bekkenfysio😅

23 dagen geleden

Bij mijn verzekering zitten 6 behandelingen in mijn basisverzekering, zolan ...
Ben wel benieuwd bij welke verzekering je zit. Want basispakket wordt vanuit de overheid geregeld en daar zit t standaard niet in.

23 dagen geleden

Reactie op DaanLS

Ben wel benieuwd bij welke verzekering je zit. Want basispakket wordt vanui ...
Mijn huisarts heeft mij doorverwezen daarom krijg ik 6 behandelingen vergoed. Op de rijksoverheid lees je ook dat de gedeeltelijke fysiotherapie in de basisverzekering zit, en dit ligt aan de reden waarom je fysio nodig hebt :)

23 dagen geleden

Ik zit trouwens bij FBTO en heb last gehad van ischias in het verleden en nu last van zwangerschapsischias

23 dagen geleden

Bij mijn verzekering zitten 6 behandelingen in mijn basisverzekering, zolan ...
*Voor specifieke aandoeningen alleen. Alleen een verwijzing van je huisarts is niet voldoende, het moet wel zijn voor die specifieke aandoeningen waarvoor het vergoed wordt. En alle basisverzekeringen zijn hetzelfde in NL.

23 dagen geleden

Ik zit trouwens bij FBTO en heb last gehad van ischias in het verleden en n ...
Een aandoening die op de lijst staan van chronische aandoeningen is inderdaad basisverzekering. Dan moet je aandoening op de lijst, bijlage 1 staan van de Zorgverzekeringswet. Het kan zijn dat jouw aandoening daar op staat. Maar 'normale' klachten vallen daar nooit onder. En dus nooit onder de basisverzekering. Daar zit het verschil in.

23 dagen geleden

Mijn huisarts heeft mij doorverwezen daarom krijg ik 6 behandelingen vergoe ...
Klopt het ligt aan de reden, dus als je toevallig wel een van de specifieke aandoeningen hebt kan het zijn dat je die vergoeding krijgt, maar helaas (of juist gelukkig, net hoe je het bekijkt) geldt dat voor het grootste gedeelte niet. Denk dat het belangrijk is om dus niet te roepen dat fysiotherapie wel vergoed wordt vanuit de basis, want in de meeste gevallen is dat gewoon niet zo.

23 dagen geleden

Reactie op Fier

Klopt het ligt aan de reden, dus als je toevallig wel een van de specifieke ...
Het wordt dus wel vergoed😅 Dus zeggen dat het niet in het basispakket zit dat klopt juist niet. Want het zit wel in het basispakket, alleen met specificaties