10 Reacties

3 maanden geleden

Hi! Ik ben ook een alleenstaande moeder en heb gebruik gemaakt van een Deense donor. Wat ontzettend naar wat jij hebt moeten meemaken met je familie. Ik heb helaas geen tips voor je omdat jouw situatie voor mij totaal niet herkenbaar is. Ik krijg alle steun en liefde die er is en heb nog nooit een negatieve reactie gehad. Niet dat dat mij ook maar enigszins had uitgemaakt hoor! Sterkte de komende tijd, ik hoop dat jij toch dezelfde steun en liefde mag ontvangen zoals ik die heb ervaren…

3 maanden geleden

Hier bijna eenzelfde verhaal alleen kreeg ik een miskraam in plaats van abortus. Ik heb nu verteld aan de mensen die wisten dat ik het bewust alleen wilde gaan doen. De rest zal het horen op een normale manier. Ik ben een volwassen vrouw en koos mama te worden. Daarbij maakt het echt niet uit of ik een partner heb of niet. Ik ga hier geen speciale uitleg voor geven. Als ze het niet begrijpen vogelen ze het zelf maar uit 😅

3 maanden geleden

Reactie op Ikigai

Hier bijna eenzelfde verhaal alleen kreeg ik een miskraam in plaats van abo ...
Het gaat mij er niet om dat ik een speciale uitleg wil geven, het gaat me erom dat ik nu al weet hoe ze gaan reageren en dat het een discussiepunt wordt. Als het mensen zouden zijn die verder van me af zouden staan zou het me absoluut niet kunnen schelen, alleen omdat ik om ze geef doet zulk commentaar toch pijn. Die pijn wil ik mezelf besparen dit keer maar ik kan het niet verzwijgen voor ze omdat ik ze vrij regelmatig zie. Vandaar de vraag of iemand tips heeft om het te kunnen brengen zonder dat er een discussie zal ontstaan die me gegarandeerd verdrietig gaat maken 😊

3 maanden geleden

Reactie op Kimberley2802

Hi! Ik ben ook een alleenstaande moeder en heb gebruik gemaakt van een Deen ...
Fijn om te lezen dat je zoveel steun hebt!🥰 Ik heb ook wel steun gelukkig hoor, van mijn moeder en mijn goede vriendin. Ook een paar familieleden die ik heb verteld dat ik het met een donor van plan was waren er niet negatief over. Alleen ben gewoon heel bang dat het bij de rest van mijn gezin dezelfde reactie zal zijn als vorige keer… Als het mensen waren die verder van mij af zouden staan zou ik ook niks geven om hun mening, maar het maakt het lastig omdat ik wel om ze geef, dus toch ook om hun mening haha. Als de baby er eenmaal is weet ik zeker dat ze het hartstikke leuk zullen vinden, alleen ik zie zooooo onwijs op tegen het vertellen omdat ik weet dat de eerste reactie kut wordt.😪

3 maanden geleden

Hier ook een bewust alleenstaande moeder en op dit moment zwanger van de 3e🍀 Ik kan je geen tip geven in wat te doen.... Zelf niet zo'n situatie gehad, maar wat je ook doet, weet dat alles goed is😘 Jij hebt voor jezelf gekozen en dat is 't mooiste wat je kan doen.

3 maanden geleden

Hier ook een BAM mama en nu ook weer zwanger van mij 2de kindje. Mijn dochter en dit kindje zijn van dezelfde donor. (Een bekende donor) Ik heb gelukkig alleen maar mensen die achter me staan en positief zijn erover. Dus helaas geen ervaring ermee.

3 maanden geleden

Ik heb mijn naaste personen zoals familie en vrienden verteld dat ik met een donor bezig was. Juist om te voorkomen dat ze denken dat het ongepland is en zodat ze weten dat dit een hele bewuste keuze is. Gelukkig kom ik uit een omgeving waar iedereen wel openstaat voor dit soort dingen maar ik denk dat ze bij mij ook anders hadden gereageerd als het van iemand was waar net mee aan het daten zou zijn geweest en het dus ongepland was. Misschien is het een idee om te beginnen met vertellen dat je bezig bent met een donor om een beetje te peilen hoe ze daarop reageren, uiteindelijk gaan ze zich toch afvragen van wie het is en ik persoonlijk zou liever hebben dat ze dan het verhaal weten dan dat ze hun eigen verhaal verzinnen. Uiteindelijk is het jouw beslissing en heeft een andere er maar mee te dealen vind ik. Ik zal heus ook nog wel eens tegen iemand aanlopen die het er misschien niet mee eens is of een bepaalde mening erover heeft. Maar uiteindelijk wordt ik hier gelukkig van en zullen zij dat niet in de weg staan.

2 maanden geleden

Hier ook bewust alleenstaande,en hopenlijk in februari met de mooie titel "mama". Ik ben best open geweest over mijn traject (IUI Deense donor). Eb daarom heb ik m'n familie en enkele vrienden al ingelicht. Iedereen is positief! Persoonlijk zou ik in met minder steun of hegatieve reacties het gesprek persoonlijk aan gaan. Maar ook duidelijk aangeven wat hun reactie met jouw gevoel doet, en daarin een grens stellen.

2 maanden geleden

Hoi, Hier ook een aankomende BAM moeder. Ik ben heel open hierin tegen mijn omgeving en krijg ook veel steun. Kan je geen tips geven maar wil je wel heel veel sterkte wensen! En kies voor jezelf 😊

2 maanden geleden

Ik heb het afgelopen zondag op een leuke manier bekend gemaakt! Wel met een beetje uitleg erbij op een kaartje. Was best spannend, maar ze reageerden allemaal heel goed en positief! Wel wat vragen natuurlijk maar dat is begrijpelijk. Gelukkig geen negatieve energie en ze vinden het juist leuk ❤️🙌🏼🥹