Hi,
Zijn er nog meer alleenstaande dames zwanger van een donor? Weet jullie omgeving dat jullie hiermee bezig zijn en wat vinden ze ervan? Bij mij weet mijn moeder en een goede vriendin van mij wel dat ik hier mee bezig was en dat ik nu zwanger ben. Mijn moeder staat gelukkig helemaal achter me.
Echter heb ik totaal geen zin om het de rest van mijn directe omgeving (gezin) te vertellen. Anderhalfjaar terug raakte ik ongepland zwanger van iemand met wie ik pas net aan het daten was. Toen heb ik dit wel aan mijn vader, stiefmoeder en broer verteld. Hier werd totaal niet positief op gereageerd. Zij vonden het een dom idee om het kindje te houden etc etc. Uiteindelijk heb ik door hun mening (en pushen van degene die mij bezwangerd had) met pijn in mijn hart een abortus gedaan. Hierna wist ik 100% zeker dat ik moeder wilde worden (wilde ik daarvoor al heel graag). Ben echt depressief geworden na de abortus. Heb daarna ingezien dat het mijn leven is en ik wil doen wat mij gelukkig maakt… daarom heb ik besloten om bewust alleenstaande moeder te worden door middel van een donor. Ik ben snel zwanger geraakt, en ben echt nog nooit zo gelukkig en blij geweest met mijn kindje in het vooruitzicht 🥰 dit is wat ik altijd heb gewild.
Alleen zie ik er dus tegenop om het te vertellen tegen mijn directe omgeving, omdat ik absoluut geen zin heb in commentaar en gewoon vrolijk van mijn zwangerschap wil genieten. Heb verder een goede band met ze, en ik zie ze vaak dus kan het moeilijk tot het eind verzwijgen. Iemand tips???
Dacht zelf misschien een kaartje schrijven met uitleg, en dat het mag dat ze het er niet mee eens zijn maar dat ik het niet hoef te horen omdat het is wat mij het gelukkigst maakt. Dat ik dat kaartje geef en ff wegloop ofzo zodat ze het rustig kunnen lezen 😅