9 Reacties

5 dagen geleden

Hier ook een ADHD mama, maar ik heb er voor gekozen om pas met medicatie te gaan starten na deze (2e) zwangerschap (late diagnose). Ik weet daarom wel hoe lastig het kan zijn.

5 dagen geleden

Hoihoi! Hier ook! Alleen tips heb ik niet 😂

5 dagen geleden

Reactie op Skn1993

Hier ook een ADHD mama, maar ik heb er voor gekozen om pas met medicatie te ...
Ik ga ook na de zwangerschap pas beginnen en inderdaad ook een lage diagnose. Vind het wel spannend, heb vooral schrik dat mijn gevoel afgestompt wordt en de band met de kleine dan slechter is of gaat worden daardoor.

5 dagen geleden

Hier ook maar helaas geen hele handige tips! Wel ga ik op het werk met een to do list werken, alles opschrijven in een schriftje als een kindje iets komt vragen of wanneer ik iets niet moet vergeten. Dit omdat ik hier vooral op het werk echt veel last van heb helaas 😕

5 dagen geleden

Hier ook🙋🏿‍♀️. 3 jaar geleden gestopt met de Concerta toen we onze zwangerschapswens in vervulling lieten gaan... Maar pffft had het flink zwaar ook met alle miskramen. Gelukkig nu zwanger (16+5) en aan t aftellen tot ik weer kan beginnen. Kan echt zo niet tegen geluiden of sommige dingen....

5 dagen geleden

Ik gebruik me lisdexamfetamine gewoon nog onder toezicht van het ziekenhuis :)

2 dagen geleden

Hier ook! Mijn advies is om genoeg vitamine D, magnesium en omega 3 in te nemen. Zo kun je je hersenen het beste ondersteunen.. sowieso voor iedereen tijdens zwangerschap, maar al helemaal met ADHD. Waar loop je tegenaan nu?

2 dagen geleden

Hier ook ADHD en zwanger van mijn eerste kindje. Ik heb in het verleden medicatie gebruikt (Ritalin/Concerta), maar gebruik al een aantal jaar geen medicatie meer. Ik heb hiervoor gekozen, omdat het mij teveel afvlakte en alles wat mij "mij" maakt, naar de achtergrond verdween. Ik heb o.a. vaak last van vermoeidheid en ben snel overprikkeld. Ik probeer vooral mijn energie en agenda goed te reguleren. Als ik bijvoorbeeld een drukke dag heb, zorg ik dat ik in de avond niks meer hoef te doen (vriend kookt, geen afspraken etc.). Probeer voor jezelf rustmomenten in te bouwen, iets waar je ontspanning uit haalt. Voor mij is dat bijvoorbeeld me even afzonderen en naar muziek luisteren, zodat dat mijn enige prikkel is op dat moment. Of juist een meditatie via een app. En probeer waar mogelijk een omgeving met veel prikkels te vermijden. Zo werk ik de helft van mijn werkdagen thuis en probeer ik mijn kantoordagen zo in te plannen dat het rustig is of ik apart kan zitten. Hopelijk heb je hier iets aan :)

2 dagen geleden

Oh en wat voor mij helpt om me beter te kunnen concentreren op mijn werk: een noise cancelling koptelefoon opzetten en dan klassieke muziek afspelen (in ieder geval iets zonder tekst).