45 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op IreneEmma

Hey, dit vind ik heel herkenbaar! Ik heb ook vaak angst voor een allergisch ...
Jaa ik snap het !! Heel moeilijk allemaal

2 maanden geleden

Hi dames, hier nu een week aan het ophogen in de medicatie en de dagen zijn lang en pittig. De nachten zijn nog dramatischer. Kan echt niet wachten op stabilisatie en minder somberheid/angst, dit valt niet weg te mediteren💚. Nog vrouwen in hetzelfde schuitje?

2 maanden geleden

Reactie op amomisborn89

Hi dames, hier nu een week aan het ophogen in de medicatie en de dagen zijn ...
Wat mega vervelend voor je! :( de klachten verergeren bij mij niet, ik zit telkens te twijfelen of ik nu wel of niet de pop poli in moet schakelen gezien de wachtlijst. Ik denk dat bij mij de piek van angst namelijk pas richting de bevalling komt (ik ben nu net 7+4). Ik weet wel dat ik het ophogen van medicatie, toen ik dat nog gebruikte, ook echt pittig vond. Telkens het idee dat ik helemaal buiten mijzelf leefde. Heb destijds 2 weken nodig gehad om goed ingesteld te zijn na de ophoging. Het is enorm zwaar, als het niet gaat mag je mr altijd berichten!

één maand geleden

Hoi allemaal, hier nu halverwege de 9e week en de paniekaanvallen nemen nu toe. Ik voel me afgelopen dagen enorm onrustig en uit mijn doen. Ik weet dat de 9e week echt de piek is qua zwangerschapshormonen dus dat zal het misschien zijn, maar naar is het wel.. ik krijg pas na de (indien positieve) termijnecho een verwijzing voor de pop poli. Hoe zit/zat dat met jullie?

één maand geleden

Hi hier een mama met een gegeneraliseerde angststoornis. Ik ben ook snel getriggerd tijdens mijn zwangerschap maar gek genoeg had ik de eerste weken van mijn zwangerschap door de hormonen helemaal geen last van angstklachten. Ik loop op het moment nog wel bij een psycholoog (voor onderhoud zoals ik het zelf altijd noem) ik kijk zelf heel erg op tegen het verlof omdat ik dan vaak in mijn hoofd ga zitten. De vk heeft er ook naar gevraagd en die vond het goed dat ik voorbereidend werk doe. Bij de intake van mijn vorige zwangerschap bij de kraamzorg heb ik dit ook aangegeven, zij hebben toen extra goed gekeken naar hoe het met me ging na de bevalling en dat vond ik een heel prettig idee. Ik kamp met deze klachten overigens al sinds mijn pubertijd dus als ruim 10 jaar en ik weet inmiddels dat het een onderdeel van mij is.