11 Reacties

3 maanden geleden

Ik lees even mee, zelfde situatie

3 maanden geleden

Hey, hier ook! Ik ben nu 6+nogwat, en verloor van januari - mei ongeveer 20 kilo. Superblij mee, maar toen ik zwanger werd (doelbewust hoor 😉) dacht ik wel even..Oeps, had eigenlijk nog wel tien kilo extra eraf gewild om een beter bmi te krijgen. (Ik ging van 95 naar 75, en wilde dus 65.) Ik laat het nu los, omdat ik niet wil dat m'n lichaam knetterhard moet werken om een volwaardige baby te maken op een calorietekort, en tegelijkertijd zelf goed moet blijven functioneren. Daarnaast ben ik best moe deze weken, wat natuurlijk te maken heeft met het zwanger zijn, en ik denk persoonlijk dat verder afvallen niet verstandig is. Fietsen en crosstrainen doen al een beetje zeer, dus ook sporten wordt lastig. Ik probeer wel zo lang mogelijk hetzelfde gewicht te behouden door gezond te blijven eten, alleen wel méér/vaker te eten. Ik was bijv. gewend om niet te ontbijten (intermittent fasting), waardoor ik van 19.00 tot 9.00 niks at. Dat ging toen makkelijk, maar ik merk nu al 's avonds meer trek, en 's ochtends echt een pijnlijk lege buikgevoel om 7.00 😅. Sommige dagen heb ik ook weinig eetlust maar ik eet dan toch verplicht wat, puur om m'n lichaam te voorzien van energie. Volgens mij zijn er wel manieren om toch door te gaan hoor, maar dan zou ik echt wel advies inwinnen van een diëtist! Succes 😊.

3 maanden geleden

Zelfde situatie hier, ik at ook rond de 1700 kcal. Volgens voedingscentrum zou ik nu 2100 kcal mogen eten volgens mijn leeftijd (bijna 23 jaar) en eerste trimester. Ik heb nu mijn app gezet op 2000 kcal. Vind het al moeilijk om daaraan te komen. Belangrijk is denk ik gewoon te eten wat je kindje nodig heeft, daar let ik nu vooral op.

3 maanden geleden

Hier een voorbeeld

3 maanden geleden

Reactie op Kiimi

Hey, hier ook! Ik ben nu 6+nogwat, en verloor van januari - mei ongeveer 20 ...
Is van 19:00 tot 09:00 niet eten ook al intermittent fasting? Dat doe ik uit mezelf 😅 ik eet na het avobdeten eigenlijk bijna nooit iets en ontbij vaak wat later. Nooit gedacht dat dit onder vasten valt? Is dit niet gewoon nacht? Maar heb het nu ook zoals je schrijft, wordt vroeger wakker met een enorm misselijk/ honger gevoel, maar eten gaat ook niet echt goed 😪

3 maanden geleden

Ts. Niet echt ervaring mee, maar als je geen extra honger hebt lijkt het me dat je lichaam het prima vindt? Als je echt blijft afvallen kan je kijken om wat meer te eten. Je beweegt nu misschien ook wat minder door vermoeidheid?

3 maanden geleden

Reactie op Ikigai

Is van 19:00 tot 09:00 niet eten ook al intermittent fasting? Dat doe ik ui ...
Van 19.00-9.00 niet eten valt onder intermittent ja. Je eet 14 uur lang niks, dat is best lang hoor. Veel mensen eten om 20.30 als hun tv programma's beginnen nog een halve zak chips leeg of pakken een pilsie 😅. En veel mensen ontbijten om 6.00/7.00. Dus als je standaard 14u lang niks eet ben je zonder dat je het weet aan t intermittent fasten I guess 😅..

3 maanden geleden

Reactie op Kiimi

Van 19.00-9.00 niet eten valt onder intermittent ja. Je eet 14 uur lang nik ...
Oh 😅

3 maanden geleden

Ik ben in de afgelopen 2 jaar 25 kilo afgevallen en eet nu gewoon ‘s morgens 1 boterham tussen de middag 2 ik neem fruit mee eet 1 banaan en bakje fruit met bijv kiwi en appel en avonds warm eten krijg ik avonds trek eet ik nog een boterham ga echt niet mij vergrijpen aan lekkere shit zeg maar haha dat vind ik zonde. Ik weet in de praktijk ook als je gewoon blijft eten en als je daarna bevalt het er ook sneller weer af is

3 maanden geleden

Reactie op nice88

Ik ben in de afgelopen 2 jaar 25 kilo afgevallen en eet nu gewoon ‘s morgen ...
Ja ik vind het sinds ik zwanger ben ook veel makkelijker om lekkere dingen te laten staan! Normaal gesproken berekende ik altijd wel iets lekkers in m’n calorieën maar ik merk dat ik daar nu sowieso geen behoefte aan heb. Ik neig liever naar fruit dan naar koekjes dus dat is sowieso fijn!

3 maanden geleden

Reactie op rdb1996

Ja ik vind het sinds ik zwanger ben ook veel makkelijker om lekkere dingen ...
Ja herken mij hier ook goed in heb ook weinig behoefte aan snaai werk 🤪