28 Reacties

3 maanden geleden

Ja ik heb diabetes en ben 6+6

3 maanden geleden

Ja diabetes type 1🙋‍♀️ ben nu (waarschijnlijk) 5+4

3 maanden geleden

Oh wat fijn dat ik niet de enige ben😅. Ik ben nu 6+3, wellicht iets verder, mijn eisprong was heel erg vroeg😄. Is het jullie eerste zwangerschap?

3 maanden geleden

Reactie op Anroni86

Oh wat fijn dat ik niet de enige ben😅. Ik ben nu 6+3, wellicht iets verder ...
Voor mij de tweede zwangerschap, maar de eerste hebben we helaas "moeten" afbreken bij 19 weken door een erfelijke aandoening.💔 op gebied van diabetes ging het toen eigenlijk super goed. Had bijna het idee dat alles stabiliseerde door de zwangerschap haha. Maar ik denk dat de tweede helft van de zwangerschap op dat gebied ook wel zwaarder kan zijn. Is het bij jou de eerste?

3 maanden geleden

Reactie op Mama-sterEmma

Voor mij de tweede zwangerschap, maar de eerste hebben we helaas "moeten" a ...
Het is de eerste zwangerschap met type 1, tijdens mijn vorige zwangerschap dachten ze aan zwangerschapsdiabetes, ik spoot toen wel insuline vanaf 22 weken, maar na de zwangerschap werd duidelijk dat ik type 1 diabetes heb. Moet zeggen dat het wel goed te doen is als ik maar genoeg beweeg en op mijn voeding let, ik hoop idd dat het zo goed blijft gaan. Wat erg dat je met dat termijn de zwangerschap hebt moeten afbreken, lijkt me verschrikkelijk.

3 maanden geleden

Ja hier ook Diabetis en 6+2 Bij mijn eerste zwangerschap 10 jaar geleden kwamen ze er met 30 weken achter zwangerschapsdiabetis. 7 weken na mijn bevalling bleek type 1.

3 maanden geleden

Reactie op sharell1995

Ja hier ook Diabetis en 6+2 Bij mijn eerste zwangerschap 10 jaar geleden k ...
Goh wat herkenbaar

3 maanden geleden

Reactie op Anroni86

Goh wat herkenbaar
Ik ken verder helemaal geen mensen met Diabetis en die nu zwanger zijn. Fijn om toch te horen dat er hier meerdere mensen zijn met Diabetis en we in het zelfde (schuitje) zitten. Hoe voel jij je?

3 maanden geleden

Vorige week te horen gekregen dat ik diabetes heb bij de huisarts, ruim een week na mijn embryo plaatsing. (ICSI) Zijn er per toeval achtergekomen omdat ik dacht dat ik blaasontsteking had paar dagen na de plaatsing. Ik moest toen meteen beginnen met insuline prikken, ivm mogelijke zwangerschap en de artsen willen dat mijn suiker zsm omlaag gaat. Gisteren mocht ik eindelijk 2 weken na de terug plaatsing testen en inmiddels 3 positieve zwangerschapstesten verder! 🤗 Zooo spannend! Dit was mijn 2e icsi behandeling en 3e terug plaatsing.. hopelijk krijg ik mijn suiker snel op peil! 🙏🏽♥️

3 maanden geleden

Reactie op S.helen

Vorige week te horen gekregen dat ik diabetes heb bij de huisarts, ruim een ...
Gefeliciteerd met je zwangerschap! En wat een lastige situatie zit je in! Lijkt me pittig om zo'n diagnose te krijgen en dan gelijk een zwangerschap in te gaan. Misschien is het al met je besproken maar ik zou even met je arts bespreken of je een CGM sensor kan krijgen. Hier heb je gewoon recht op en kan erg veel inzicht geven!

3 maanden geleden

Reactie op Mama-sterEmma

Gefeliciteerd met je zwangerschap! En wat een lastige situatie zit je in! L ...
Dankjewel! Ja dat was wel even veel tegelijk.. en dat na al een spannende tijd, net heftige punctie achter de rug en spannende terug plaatsing. Ik moet ook mijn bloeddruk nog rustig laten checken morgen want die was ook hoog maar volgens de internist ook wel weer begrijpelijk. Ik heb daarna ook meteen van de diabetes verpleegkundige zo’n sensor gekregen, dat is echt heel erg fijn al dat vingerprikken heel de dag ging echt zeer doen. Ik durfde alleen m’n middelvinger te prikken 🫣

3 maanden geleden

Reactie op sharell1995

Ik ken verder helemaal geen mensen met Diabetis en die nu zwanger zijn. Fij ...
Ik voel me wel goed, heb alleen moeite met de avondmaaltijden, veel staat me tegen, ik heb weinig trek, behalve in de dingen waar ik dus erg hard van kan stijgen, zoals pasta😅. Maar ik mag echt niet klagen, voelen jullie je ook goed?

3 maanden geleden

Reactie op S.helen

Dankjewel! Ja dat was wel even veel tegelijk.. en dat na al een spannende t ...
Wow, dat is wel heel erg veel voor je, een zwangerschap is al een ommekeer in je leven en dan net diabetes er bij is wel een lastige puzzel. Hopelijk hebben we ook wat steun aan elkaar mocht het nodig zijn.

3 maanden geleden

Reactie op S.helen

Dankjewel! Ja dat was wel even veel tegelijk.. en dat na al een spannende t ...
Ah ja begrijpelijk hoor. Lijkt me inderdaad sowieso een heel pittig traject. En daarom ook extra fijn dat het nu gelukt is natuurlijk 🥰 dat je alleen in je middelvinger probeert te prikken herken ik ook wel. Doe het nu ook niet meer zo vaak dus als ik nu een vingerprik doe heb ik ook wel een voorkeur. En een andere vinger is dan toch ineens spannend terwijl het natuurlijk eigenlijk niet zo veel uitmaakt. En hetzelfde met het plaatsen van een pomp 🙈 Hopelijk is het snel onder controle zodat je Hopelijk echt van de zwangerschap kan genieten.

3 maanden geleden

Reactie op Anroni86

Ik voel me wel goed, heb alleen moeite met de avondmaaltijden, veel staat m ...
Ik voel me echt helemaal prima eigenlijk. Heb wel wat dagen gehad dat ik misselijk was maar dat lijkt ver weg. Al kan dat ook net zo hard weer terugkomen natuurlijk haha. Ook weinig snaaidrang dus dat is ook prettig. Ik zit op de diabeloop en moet zeggen dat die echt goed helpt! Hebben jullie ook een loop systeem?

3 maanden geleden

Reactie op Anroni86

Wow, dat is wel heel erg veel voor je, een zwangerschap is al een ommekeer ...
Ja het is wel ineens veel tegelijk. Maar ik weet nu wel waar ik het voor doe en m’n best voor wil doen om super gezond te eten en meer te bewegen. Ik vind het inderdaad fijn dat ik deze topic tegen kwam, want ik moet echt nog super erg wennen.

3 maanden geleden

Reactie op Mama-sterEmma

Ah ja begrijpelijk hoor. Lijkt me inderdaad sowieso een heel pittig traject ...
Ja, ben heel blij dat het is gelukt en hoop echt dat het goed blijft gaan. 🙏🏽♥️ Oh ja zo’n pomp dat lijkt me ook wel heftig. Ik moet nu 4x per dag insuline prikken, ben het gelukkig al n beetje gewend nu na alle hormonen prikken.. die naalden vond ik veel heftiger. 🫣

3 maanden geleden

Reactie op Mama-sterEmma

Ik voel me echt helemaal prima eigenlijk. Heb wel wat dagen gehad dat ik mi ...
Ik gebruik de medtronic 780G i.c.m. de cgm guardian 4, heel fijn systeem.

3 maanden geleden

Reactie op Anroni86

Oh wat fijn dat ik niet de enige ben😅. Ik ben nu 6+3, wellicht iets verder ...
Ja het is mijn eerste zwangerschap , die van jou ook ?

3 maanden geleden

Reactie op Jes 92

Ja het is mijn eerste zwangerschap , die van jou ook ?
Ik ben al gezegend met een prachtige dochter van 5 jaar, maar dit wordt wel de 1e zwangerschap met type 1 diabetes. Tijdens de vorige vermoedden ze dat ik zwangrrschapsdiabetes had.