28 Reacties

2 maanden geleden

Hoe gaat het met jullie? Hier is het de laatste dagen war lastiger. Krijg het allemaal niet zo onder controle 😥 hopelijk de komende dagen weer wat beter als de temperatuur weer wat daalt.

2 maanden geleden

Hoi, hoi, Fijn om meer diabetes mama's te horen die zwanger zijn. Wat herkenning!😊 Ik ben nu precies 7 wk zwanger van ons tweede kindje. Heb diabetes type 1. Vorige zwangerschap is het gelukt om mijn HbA1c de hele zwangerschap binnen de grenzen te houden. Moet zeggen dat met een 2 jarige die rondloopt het wel wat meer moeite kost😅 Heb de Omnipod pomp en de Dexcom sensor.

2 maanden geleden

Reactie op Mama-sterEmma

Hoe gaat het met jullie? Hier is het de laatste dagen war lastiger. Krijg h ...
Wat lastig hé met die warmte van afgelopen week. Ik had gemiddeld 5 hypos op een dag, nu nog 1 a 2... Volgende week vertrekken wij naar zuid Frankrijk en daar zal het ook wel 30 graden zijn, dus lekker rustig aan doen voor mij.... Hebben jullie verder nog last van misselijkheid?

2 maanden geleden

Reactie op Anroni86

Wat lastig hé met die warmte van afgelopen week. Ik had gemiddeld 5 hypos o ...
Ja ik zit dus juist wat hoger meestal met die hitte. Geen idee waarom. Maar dat gecombineerd met wat afspraken met vrienden waarbij je toch al snel buiten de deur eet, was echt drama. Maar heb afgelopen weekend wat aan mijn instellingen gesleuteld en nu is het al een heel stuk beter 🙏 Vakantie is ook altijd wel spannend ja. Hopelijk kan je het goed onder controle houden. Ik heb bijna geen last van misselijkheid gelukkig. Heel fijn want ik moet 's ochtends medicatie nemen voor schildklier en dan mag je een halfuur daarna eigenlijk niet eten omdat de werking van dat medicijn dan afneemt. Geen idee hoe ik dat dan zou doen. Jij wel veel last van misselijkheid?

2 maanden geleden

Reactie op Mama-sterEmma

Ja ik zit dus juist wat hoger meestal met die hitte. Geen idee waarom. Maar ...
Oh wat jammer dat je dan hoger uit komt, soms is het echt zoeken naar de juiste instellingen. Buiten de deur eten is inderdaad erg lastig nu. Ik neem veel vertrouwde producten mee op vakantie, zoals de gebruikelijke granola en crackers, zodat ik bij mijn ontbijt en lunch in ieder geval geen stokbrood hoef te eten 😅. Ik ben vooral 's avonds misselijk geweest, maar sinds een dag of 3 gaat dat beter. Met die hypos was dat dan niet fijn, je wilt niet eten wegens de misselijkheid, maar je hebt geen keuze en van AA word ik all misselijk van de geur 😆

2 maanden geleden

Afgelopen woensdag heb ik mijn eerste afspraak in het ziekenhuis gehad,gestart met een echo. Deze was gelukkig goed. Vervolgens een gesprek met de verloskundige. Helaas start ik weer met een hoge bloedruk. Nu hoop ik dat deze nog gaat zakken, maar bij mijn vorige zwangerschap was dit helaas ook niet het geval. De diabetesverpleegkundige was wel heel erg tevreden, hba1c is gezakt van 53 naar 47 en mijn waardes zien er goed uit. Hebben jullie al afspraken in het ziekenhuis gehad?

2 maanden geleden

Reactie op Anroni86

Afgelopen woensdag heb ik mijn eerste afspraak in het ziekenhuis gehad,gest ...
Ja ik ben ook al bij de gynaecoloog geweest en verder vooral belafspraken met de diabetesverpleegkundige. Hba1c is wel geprikt vorige week, die was nu 36 🤯 zo laag had ik hem niet verwacht en ik vraag me stiekem ook af of dit geen meetfout kan zijn. Zal de komende tijd mijn sensor misschien wat vaker checken. Misschien geeft die stiekem hoger aan dan dat het werkelijk is?! Verder gaat het goed met het kindje en bloeddruk was ook goed. 29 juli heb ik termijnecho en vlokkentest (omdat ik ook nog een erfelijke aandoening heb). Hopelijk zakt je bloeddruk deze keer wel nog!

2 maanden geleden

Reactie op Mama-sterEmma

Ja ik ben ook al bij de gynaecoloog geweest en verder vooral belafspraken m ...
Wow wat mooi dat je hba1c zo laag is, zeker voor het kindje. Wat spannend voor jullie betreft de vlokkentest. Wij moeten 2 augustus weer naar het ziekenhuis. We zijn nu op vakantie en dat heeft hopelijk een goede werking op mijn bloeddruk.