18 Reacties

4 maanden geleden

Ik heb precies hetzelfde. In de bijsluiter die van de Lidl wordt het afgeraden. Maar vandaag ga ik wel echt kapot hahaha

4 maanden geleden

Ik zou dit aan een dokter vragen, die weet meer dan willekeurige mensen op het internet.

4 maanden geleden

Ik had net de doktersassistente aan de telefoon wegens misselijkheid en hoofdpijn. Ik hou geen water binnen, daardoor ook hoofdpijn. Toen zei ze heel duidelijk; paracetamol mag, voor alle andere medicatie bellen en geen hooikoorts tabletten nemen. Maar als je er heel veel last van hebt, zou ik gewoon even bellen om te overleggen. Misschien is er iets wat wel werkt.

4 maanden geleden

Reactie op 89dnielle

Ik heb precies hetzelfde. In de bijsluiter die van de Lidl wordt het afgera ...
Ja ik dus ook, dan maar even strijden de komende tijd..

4 maanden geleden

Ik heb ook hooikoorts en aan de huisarts gevraagd! Cetrizine 10 mg mag in je zwangerschap. Als je google raadpleegt staat deze ook als veilig bestempeld 😊

4 maanden geleden

Ik heb dit met mijn huisarts besproken want je mag niet alle hooikoorts medicatie nemen. Ik heb medicatie waarvan in de bijsluiter staat dat het niet aangeraden is tenzij in overleg met een arts. Dus ik zou bij je arts horen. Die weet het beter dan wij. Dan ben je ook 100% zeker.

4 maanden geleden

Ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap gewoon cetrizine geslikt van kruidvat. Overlegt met vk en mocht gewoon. Zo ook de allergie neusspray

4 maanden geleden

In 2021 gaf mijn huisarts aan dat incidenteel loratidine veilig is tijdens de zwangerschap.

4 maanden geleden

Reactie op FloorH94

Ik had net de doktersassistente aan de telefoon wegens misselijkheid en hoo ...
Nee geen hooikoorts tabletten? Bij mij zeiden de huisarts en apotheek dat cetrizine (als ik het goed schrijf) gewoon mocht. Ik heb levocetrizine, maar gebruik deze al 3 maanden niet meer

4 maanden geleden

Reactie op Ghisjhe

Nee geen hooikoorts tabletten? Bij mij zeiden de huisarts en apotheek dat c ...
Ik had ook levocetrizine maar volgens de apotheek en de huisarts kan je dat beter niet nemen en ook geen cetrizine. Ze schrijven wat anders voor wat je beter kan nemen als je zwanger bent. Ik zou dat even bespreken met je huisarts

4 maanden geleden

Ik heb het even gecheckt en ik heb loretadine sanias 10 mg voorgeschreven gerkregen voor de zwangerschap

4 maanden geleden

Reactie op Angelique2828

Ik heb het even gecheckt en ik heb loretadine sanias 10 mg voorgeschreven g ...
Ik heb dat ook maar in de bijsluiter staat toch ook dat het afgeraden is om te nemen. Ik neem niets nu.

4 maanden geleden

Check even de website van het lareb. Desloratadine (zelfde als loratadine) heb ik op advies huisarts mogen gebruiken tijdens mijn vorige zwangerschap. Ik gebruik overigens heel het jaar door tabletten en in de zomer neusspray en oogdruppels erbij. Ik heb op een gegeven moment in mijn zwangerschap en tot 11 maanden na de bevalling niets nodig gehad voor hooikoorts. Dat was echt fantastisch. Misschien is er hoop dat dat bij jullie ook gaat gebeuren :)

4 maanden geleden

Reactie op Angelique2828

Ik had ook levocetrizine maar volgens de apotheek en de huisarts kan je dat ...
Wel apart, mijn apotheek en huisarts zeiden juist dat ik deze gewoon mag nemen! Ik gebruik ze al 2-3 maanden niet meer en de last valt opzich mee. Af en toe een snotneus en niezen. Andere jaren was dit veel erger, gelukkig nu niet 😊

4 maanden geleden

Ik heb ook cetrizine van de huisarts voorgeschreven gekregen ivm zwangerschap. Hiervoor gebruikte ik desloratadine, dat werkte wel een stuk beter..

4 maanden geleden

Reactie op MMW24

Ik heb ook cetrizine van de huisarts voorgeschreven gekregen ivm zwangersch ...
Oh grappig! Ik heb jaren desloratadine gehad en erna over naar levocetrizine, deze werkte voor mij beter. Zo zie je maar dat iedereen anders reageert op medicijnen

4 maanden geleden

Ik heb de xyzal drankje nog niet overlegd maar hij is wel super goed

4 maanden geleden

De site van lareb geeft betrouwbare informatie rondom medicatie tijdens borstvoeding en lactatie. Cetrizine mag gewoon gebruikt worden 🙂