18 Reacties
4 maanden geleden
Ik had net de doktersassistente aan de telefoon wegens misselijkheid en hoofdpijn. Ik hou geen water binnen, daardoor ook hoofdpijn. Toen zei ze heel duidelijk; paracetamol mag, voor alle andere medicatie bellen en geen hooikoorts tabletten nemen.
Maar als je er heel veel last van hebt, zou ik gewoon even bellen om te overleggen. Misschien is er iets wat wel werkt.
4 maanden geleden
Ik heb ook hooikoorts en aan de huisarts gevraagd! Cetrizine 10 mg mag in je zwangerschap. Als je google raadpleegt staat deze ook als veilig bestempeld 😊
4 maanden geleden
Ik heb dit met mijn huisarts besproken want je mag niet alle hooikoorts medicatie nemen. Ik heb medicatie waarvan in de bijsluiter staat dat het niet aangeraden is tenzij in overleg met een arts. Dus ik zou bij je arts horen. Die weet het beter dan wij. Dan ben je ook 100% zeker.
4 maanden geleden
Reactie op FloorH94
Ik had net de doktersassistente aan de telefoon wegens misselijkheid en hoo ...
Nee geen hooikoorts tabletten? Bij mij zeiden de huisarts en apotheek dat cetrizine (als ik het goed schrijf) gewoon mocht. Ik heb levocetrizine, maar gebruik deze al 3 maanden niet meer
4 maanden geleden
Reactie op Ghisjhe
Nee geen hooikoorts tabletten? Bij mij zeiden de huisarts en apotheek dat c ...
Ik had ook levocetrizine maar volgens de apotheek en de huisarts kan je dat beter niet nemen en ook geen cetrizine. Ze schrijven wat anders voor wat je beter kan nemen als je zwanger bent. Ik zou dat even bespreken met je huisarts
4 maanden geleden
Ik heb het even gecheckt en ik heb loretadine sanias 10 mg voorgeschreven gerkregen voor de zwangerschap
4 maanden geleden
Check even de website van het lareb. Desloratadine (zelfde als loratadine) heb ik op advies huisarts mogen gebruiken tijdens mijn vorige zwangerschap.
Ik gebruik overigens heel het jaar door tabletten en in de zomer neusspray en oogdruppels erbij. Ik heb op een gegeven moment in mijn zwangerschap en tot 11 maanden na de bevalling niets nodig gehad voor hooikoorts. Dat was echt fantastisch. Misschien is er hoop dat dat bij jullie ook gaat gebeuren :)
4 maanden geleden
Reactie op Angelique2828
Ik had ook levocetrizine maar volgens de apotheek en de huisarts kan je dat ...
Wel apart, mijn apotheek en huisarts zeiden juist dat ik deze gewoon mag nemen!
Ik gebruik ze al 2-3 maanden niet meer en de last valt opzich mee. Af en toe een snotneus en niezen. Andere jaren was dit veel erger, gelukkig nu niet 😊