8 Reacties

2 maanden geleden

Kan gewoon, zolang je het water niet te heet maakt.

2 maanden geleden

Ik heb last van m’n rug door de zwangerschap, dus vind een bad juist heerlijk!

2 maanden geleden

Ik doe het niet, maar dat is nu vooral omdat het niet per se koud is en dan vind ik het minder nodig. En daarbij heb ik liever geen bad dan een bad die niet warm genoeg is. En wil me wel graag aan die maximale temperatuur houden, geen risico's nemen

2 maanden geleden

Ik las idd ook ergens, max 20 minuten in een warm bad. Omdat je lichaamstemperatuur niet zou mogen stijgen.

2 maanden geleden

Ik heb ook veel last van mijn rug dus vind een bad soms ook heerlijk. Wat ik aanhoudt is om het vooral niet te warm te maken (ik meet dit ook even met thermometer) volgens mij kan er dan niet zoveel mis gaan!

2 maanden geleden

Inderdaad, je kan t met een badthermometer checken. Ik deed t met normale glazen thermometer, werkte ook. En voor de zekerheid kun je 20 min aanhouden.

2 maanden geleden

Op de website van 24Baby staat “Uit onderzoek blijkt dat je veilig twintig minuten in een warm bad van 40 graden kan zitten als je zwanger bent. Je lichaamstemperatuur stijgt in die twintig minuten niet boven de 39 graden. Wil je zeker weten dat je veilig zwanger in bad gaat? Zorg er dan voor dat het badwater iets kouder is, bijvoorbeeld 37 graden. Je hoeft dan niet op de tijd te letten. Wordt je bad dan te snel koud? Doe het niet helemaal vol en voeg na een tijdje nieuw warm water toe.” Dat advies volg ik zelf ook. Een bad van 40 graden vind ik sowieso niet comfortabel, maar ik zit weleens dik een halfuur / drie kwartier in een bad van rond de 38 graden dat toch langzaam afkoelt met de tijd.

2 maanden geleden

Ik ga nog regelmatig in de jacuzzi. Heerlijk even ontspannen. Maak jezelf vooral niet te gek met wat wel en niet mag. Alles met gezond verstand.