28 Reacties

4 maanden geleden

Yes! Ik!

4 maanden geleden

Hoi! Ik heb in november 2022 een mini gastric bypass gehad, en ben er ook recentelijk achtergekomen dat ik zwanger ben 😊

4 maanden geleden

Reactie op Nicole Scheuermann

Yes! Ik!
Oh!! Leuk! Hoe ver ben jij? En lukt het met eten en drinken? Ik ben vandaag 6 weken. Ik heb zelf nog niet zoveel zwangerschaps kwaaltjes naast extreme vermoeidheid. Ik merk dat ik drinken lastig vind. Hoe is dat bij jou?

4 maanden geleden

Reactie op Melina-91

Hoi! Ik heb in november 2022 een mini gastric bypass gehad, en ben er ook r ...
Oh! En hoe gaan de eet momenten bij jou? Lukt het je goed om je daar aan te houden? Of heb je veel cravings?

4 maanden geleden

Hier ook in maart 23 een bypass gehad en naar eigenlijk berekening nu 5+1 vandaag. Vind allemaal heel spannend. Kan op dit moment letterlijk alles goed verdragen en eet veel meer. Hoe voel jij je?

4 maanden geleden

Reactie op ovandijk

Oh! En hoe gaan de eet momenten bij jou? Lukt het je goed om je daar aan te ...
Eetmomenten gaan goed, heb er zo'n 5 a 6 per dag. Het eraan houden lukt voor nu wel, heb nog niet echt last van misselijkheid. Heb niet per se cravings, maar wel meer honger 😂

4 maanden geleden

Ik heb in maart 2022 een mini gastric bypass gehad. Nu pril zwanger. Op dit moment weinig last van de combi zwangerschap/operatie maar vermoed wel dat dat gaat komen. Heb weinig eetlust maar dwing mezelf wel om de paar uur wat te eten. Multivitamine valt nu eventjes wat zwaarder op de maag. Leuk om te sparren met elkaar inderdaad!

4 maanden geleden

Yes! In 2018 een sleeve gekregen en +- 5 weken zwanger nu. Ik heb totaaal geen eetlust en ben de afgelopen 5 dagen bijna 2kg afgevallen.. ben helemaal niet misselijk maar gewoon 0 trek en dan vergeet ik al gauw te eten. Kom ongeveer aan de 3 a 4 eetmomenten per dag. Ben wel wat meer vermoeid, sneller moe bij inspanning, slaap ‘s nachts erg slecht en enorme zweetaanvallen, waar ik het overdag meer koud heb 😅 ook wat krampen in mn onderbuik.

4 maanden geleden

Hoi meiden! Leuk om te lezen over gelijkgestemden! Ik merk dat ik echt abnormaal moe ben. Misschien komt dat toch omdat wij minder eten dan vrouwen die deze operatie niet hebben gehad. Alle energie gaat naar de kleine waardoor er minder overblijft voor ons. Daarom is het nog belangrijker om te letten op de kwaliteit van het eten. (niet vullen maar voeden 😋). Maar dit is makkelijker gezegd dan gedaan! Ik hoop dat de vermoeidheid snel minder wordt….. hoe gaat het met jullie en de vermoeidheid?

4 maanden geleden

Reactie op ovandijk

Hoi meiden! Leuk om te lezen over gelijkgestemden! Ik merk dat ik echt abno ...
Hoi hoi, Ik ben kapot! De ochtenden en begin middagen zijn het ergste. Start 2 juli bij m'n nieuwe werk dus nu nog lekker vrij waardoor ik dus elke middag ruim een uur tot ander half uur slaap. Moet ook echt elk uur/ander half uur ook wat kleins eten want ben zo ontzettend misselijk.

4 maanden geleden

Augustus 2022 maagverkleining gehad. December 2023 bevallen van onze dochter en nu wederom zwanger 😁 ik heb bij de vorige zwangerschap in het ziekenhuis gelopen mede omdat ik binnen een jaar na operatie zwanger was. Als je vragen hebt!

4 maanden geleden

Reactie op Tas16

Augustus 2022 maagverkleining gehad. December 2023 bevallen van onze dochte ...
Ben je veel aangekomen tijdens je eerste zwangerschap? En hoe is het daarna gegaan, ben je je zwangerschapskilo’s ook alweer kwijt? Dat is dus iets waar ik me zorgen om maak. Erg bang om weer veel aan te komen en niet meer af te vallen 🫤

4 maanden geleden

Reactie op Tas16

Augustus 2022 maagverkleining gehad. December 2023 bevallen van onze dochte ...
Hey, hoe was het om zo snel zwanger te zijn? Was dit een bewuste keuze? Hoe heb je dit ervaren? Was je toen al veel afgevallen? Kreeg je er opmerkingen over? Sorry hoor, zo veel vragen in een keer 😳😊

4 maanden geleden

Reactie op Annnna86

Ben je veel aangekomen tijdens je eerste zwangerschap? En hoe is het daarna ...
Hi! Ik ben in m’n vorige zwangerschap 5.5 kg aangekomen! Sinds dien alweer 14 kg kwijt. Oftewel lichter als begin van de zwangerschap. Het is belangrijk om een paar kg aan te komen, proberen niet te druk om te maken 😁

4 maanden geleden

Reactie op Mila99

Hey, hoe was het om zo snel zwanger te zijn? Was dit een bewuste keuze? Hoe ...
Hi! Hahah geen probleem. Het was wel even spannend omdat het natuurlijk best wel streng afgeraden word. Het was dan ook niet bewust om zo snel alweer zwanger te raken 🫣 ik was op dat moment 59 kg afgevallen en op dit moment 66 kg😁 ik heb niet echt vervelende opmerkingen of iets gekregen, meer dat mensen vroegen of het wel kon enzo. Alles is goed gegaan met een droom bevalling. Alleen tijdens de zwangerschap wel veel last van mn bekken maar dat had ik met meer gewicht bij de eerste ook.

4 maanden geleden

Ja, ik ook! Heb in november 2022 een gastric sleeve gehad en ben 55 kilo afgevallen. Zo’n gek idee dat ik nu (als alles goed gaat) weer dikker ga worden ipv dunner 😅. Merk vooral dat ik echt super moe ben! Door een flinke griep ben ik mijn reuk en smaak kwijt en dat helpt niet echt mee met mijn eetlust. Probeer nu gewoon mijn eetmomenten te pakken, ook al heb ik geen zin. Juist nu is het zo belangrijk. Wel lastig 😅

4 maanden geleden

Reactie op Tas16

Hi! Hahah geen probleem. Het was wel even spannend omdat het natuurlijk bes ...
Aah oke, fijn dat het goed is gegaan destijds! Dankjewel voor je antwoorden 😊

4 maanden geleden

Ik heb in maart 2022 een sleeve gehad.

4 maanden geleden

Wat eten jullie zoal op een dag? Ik vind het erg lastig.

4 maanden geleden

Reactie op nine1987

Wat eten jullie zoal op een dag? Ik vind het erg lastig.
Vooral langzame koolhydraten zoals fruit, brood, crackers en noten. Ben ontzettend misselijk en duizelig namelijk en dit helpt enigzins.