3 Reacties

4 maanden geleden

Hai, ik werk ook in de zorg. Op dit moment zwanger van mijn 2e. Mijn dochter van 2 gaat 3 dagen naar de opvang. Het is met mijn man samen vaak agenda's op elkaar afstemmen. Wie haalt, wie brengt... Ik ben vorig jaar naar een andere woongroep over gestapt en daarbij geëist dat ik maandag en vrijdagochtend vrij ben. En probeer 1.5 weekend in de maand te werken. Zo hebben we meer tijd samen. Je hebt recht op voldoende rust. Dus kunt vragen bijv. Geen late en vroege na elkaar te werken bijv. Slaapdiensten zijn niet verplicht. Ik heb ze wel gedraaid tot een maand voor uitgerekende datum. Bij mijn eerste kind heb ik eigenlijk gewerkt net als normaal.

4 maanden geleden

Ik heb het mijn leidinggevende verteld met 7 weken. De ochtenden vielen mij erg zwaar ivm misselijkheid en weinig energie. Savonds heb ik juist heel veel energie dus werk nu vooral alleen avonddiensten.

4 maanden geleden

Ik werk als verpleegkundige in het ziekenhuis. Wij zijn nu 7,5 week zwanger maar omdat wij een fertiliteitstraject hebben gevolgd is mijn leidinggevende al vanaf het begin op de hoogte. Laatste deel van het traject in de ziektewet terecht gekomen ivm bijwerkingen van hormonen. Nu vooral last van extreme vermoeidheid bij zwangerschap dus nog steeds deels in de ziektewet, 50%. Daarbij wel aangegeven dat ik geen nachtdiensten wil draaien, vooral omdat wij alleen in de nachtdienst zitten. Nachtdiensten zijn daarnaast niet verplicht als je zwanger bent. Verder werk ik wel vroege en late diensten maar wel met voldoende rust er tussen.