27 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op lovely01

Ik heb precies dit! Ik ben nu ook 9 weken bijna en ben ook aan het sollicit ...
Ja precies, ik heb nu toch besloten het stil te houden! Voor mij is dit een goede baan, goed salaris, goede functie en vast contract. Wil geen risico lopen om gediscrimineerd te worden op zwangerschap (de rest was namelijk allemaal positief) helaas in ervaring meegemaakt dat werkgevers weinig begrip hebben voor miskramen, zwangerschap etc. Ik heb nu dus toch besloten om voor mijzelf te kiezen en het later pas te vertellen! Ook omdat ik 4 eerdere miskramen heb gehad en niet “voor niks” een kans wil vergooien. Erg veel succes gewenst 💜

2 maanden geleden

Reactie op Theldwyn

Ik heb aangenomen voor een nieuwe baan toen ik nog niet wist dat ik zwanger ...
Ik hetzelfde. Ik ga het ze komende week vertellen. Ruim voor dat ik start

2 maanden geleden

Ik denk dat het erg afhangt van de baan, het bedrijf, hoeveel weken je zwanger bent, hoe je je voelt tijdens zwangerschap etc. Er zijn bedrijven die zwangere sollicitanten aannemen, maar als er voor de baan nog (vele) andere even goede sollicitanten zijn, denk ik dat zwanger zijn in je nadeel werkt. Hoe stom ook... Als je 9 weken zwanger bent bijv vind ik dat je het niet hoeft te zeggen, behalve als het goed voelt. Maar ben je zeg 16 weken vind ik het al anders. Als je het al kan verbergen... En als je veel last hebt van je zwangerschap kun je je idd wel afvragen of het handig is niet te vertellen. Als je je een paar keer ziek moet melden tijdens je proeftijd, dan weet ik niet of je er doorheen komt, zeker niet als ze de echte reden niet weten. Vervelend he dat wij als vrouwen hier zo over moeten nadenken. Hoop dat dit ooit nog eens gaat veranderen...

2 maanden geleden

Ik heb ook gesolliciteerd en het wel gezegd. Uiteindelijk vonden ze die eerlijkheid zo mooi dat het alleen maar in mijn voordeel heeft gewerkt. Ik begin met 20 weken zwanger mijn nieuwe baan.

2 maanden geleden

Reactie op Marieke8585

Ik denk dat het erg afhangt van de baan, het bedrijf, hoeveel weken je zwan ...
Ja erg lastig! Het is een manager positie in de de horeca, dus wel actief. Zij zijn al bereid een maand op mij te wachten dus in die zin zou het goed moeten zitten, aangegeven dat mijn profiel erg bij ze past etc. Maar denk idd als ze horen dat ik zwanger ben ze daarin wel kunnen gaan twijfelen. Ik heb weer contact met ze als ik precies 12 weken ben en heb me voorgenomen het evt pas te zeggen met 14/15 weken ivm eerdere miskramen en dan verwacht ik dat hun ook begrijpen dat ik eerst zeker wilde zijn dat de zwangerschap goed zat. Hopelijk komt het allemaal goed

2 maanden geleden

Reactie op nicolien101

Ik heb ook gesolliciteerd en het wel gezegd. Uiteindelijk vonden ze die eer ...
Gefeliciteerd ❤️❤️❤️❤️❤️❤️ fijn zeg!

één maand geleden

Gewoon vertellen… het hoort bij je en hopelijk ben je trots op het feit dat je zwanger bent. Stel jezelf liever de vraag of je voor een organisatie wil werken die hier negatieve ideeën over heeft. Als ik zou liegen over mijn zwangerschap zou ik mezelf verloochenen om iets waar ik juist zo blij mee ben. Maar dat is mijn moreel kompas☺️