15 Reacties

21 dagen geleden

Ik ben nu zwanger van de tweede. Bij beiden overgegeven/ amper iets gegeten tot 13 weken. Toen had ik even 6 weken fun. En nu komen de bekkenpijn, uitputting en niet lekker in me vel. Ik ben gewoon een beetje ziek tijdens de zwangerschap en dat is niet leuk. Maar ik kan wel een band opbouwen en als ik een schopje voel gaan mijn ogen glunderen. In mijn vorige zwangerschap zei mijn verloskundige. De grootste leugen is de happy and healthy pregnant women. Die zijn er wel maar ik veel mindere maten. Werk jij nog wel? Mocht je op je tenen lopen door je werk, kijk of je kan minderen. Zorg ervoor dat je nog wel kracht en energie hebt voor de leuke dingen. En kijk niet naar die fit insta mommies, want die zorgen echt niet voor een fijn gevoel 🤣🤣.

20 dagen geleden

Reactie op Mysecret

Ik ben nu zwanger van de tweede. Bij beiden overgegeven/ amper iets gegeten ...
Helemaal mee eens: vergelijken met anderen is verleidelijk, maar social media geeft geen realistisch beeld van de gemiddelde werkelijkheid. Desondanks wel vervelend dat je zoveel pijn hebt. Heb je al een bekkenfysio ingeschakeld? Pijn hoeft er namelijk niet altijd bij te horen en kan ook voortkomen uit bijvoorbeeld eerder al bestaande asymmetrie in je bekken. En daar zijn best wat verlichtende oefeningen voor. Ik duim voor je dat het verbetert en dat je ook momenten hebt dat je van je zwangerschap kan genieten. Zorg voor jezelf, neem voldoende rust, en kom voor jezelf op. Dat ben je waard ❤️

20 dagen geleden

Ik vond mijn eerste zwangerschap echt vreselijk en werd daardoor een goed voorbehoedsmiddel voor mensen die hoorden hoe het ging hahah eerst 13 weken lang alleen maar boven een wc gehangen toen 1 week helemaal top. Daarna bekkenpijn zo erg dat ik in een rolstoel zat en niks kon en vanaf week 24 te hoge bloeddruk met kans op zwangerschapsvergiftiging dat ik ook niks meer mocht en de hele medische molen in werd gestuurd tot de baby er was en wekelijks in spanning of die mocht blijven zitten. Dus bij de 2e zwangerschap (nu) weet ik dat ik zwanger zijn echt niet leuk vind en de eerste 3 maanden van de baby ook niet hahaha. Dus mei 2025 ben ik wel weer oke met alles. Maaaaar deze keer gaat me of beter af of ben beter voorbereid dat het niet leuk is want tot nu toe gaat het nog best oke. Het geeft niks dat je er niks aan vind hoor.. niet alles is een roze plaatje he

20 dagen geleden

Ik dacht voor mijn eerste zwangerschap ook dat ik wel graag zwanger zou zijn. Ondanks dat mijn fysieke klachten bij beide zwangerschappen nu wel mee vallen (misselijkheid, vermoeidheid, lage rugpijn/bekken en dan later veel maagzuur en wat hogere bloeddruk), vond ik het mentaal ook heel belastend en dat deel had ik volledig onderschat. In mijn omgeving leek bij mijn eerste zwangerschap iedereen graag zwanger te zijn en durfde ik niet te praten over hoe ik me echt voelde. Nu bij mijn tweede zeg ik wel eerlijker hoe het gaat. Meestal luidt mijn antwoord “heel dankbaar om zwanger te zijn, maar ik tel echt af naar het einde want ik ben absoluut niet graag zwanger”. Eenmaal ik dat trouwens ben beginnen zeggen hoor ik van steeds meer mensen dat ze ook echt echt niet graag zwanger waren of dat hun partner dat ook niet graag was. Ik probeer me nu in te prenten dat het maar tijdelijk is en dat het naar mijn gevoel echt beter is eenmaal het kindje geboren is.

20 dagen geleden

Ik herken dit ook hoor. Ik ben zwanger van nummer drie en ben net als bij de eerste zwangerschappen extreem misselijk, veel overgeven en veel bekkenklachten. Ik ben zwanger absoluut niet op mijn best en vind dat soms jammer. Om mij heen fietst iedereen er vrij makkelijk doorheen en deze keer voel ik daar soms lichte jaloezie door. Ik had ook wel eens zo’n zwangerschap willen ervaren maar kan mij er deze keer wel beter bij neerleggen dat het nu eenmaal niet voor mij lijkt te zijn weggelegd. Ik vind het trouwens super irritant als mensen zeggen ‘je weet waar je het voor doet’, maar het is wel echt zo. Dat weet ik natuurlijk heel goed omdat ik al kinderen heb, maar het maakt de dagen uitzitten niet minder erg. Af en toe even je hart luchten mag je dan ook doen en neemt niets af aan dat je blij bent dat je zwanger bent geraakt en een kindje krijgt. Hou je taai!

20 dagen geleden

Deze kwam net voorbij bij Bevallen Als een Baas. Wel toepasselijk volgens mij :) ik kan me ook voorstellen dat los van de klachten de verwachtingen hier ook nog een rol spelen. Dat je zo graag wilt genieten maar dat niet lukt en dat je daar dan weer verdrietig van wordt. Zo rot!

20 dagen geleden

Ik vind er ook niet veel aan. Je lichaam veranderd, voelt gek. Ik ben moe. Begin was ik ook nog misselijk/beroerd, gelukkig is dat over. De hormonen kan ik ook niet echt mee omgaan geloof ik. Veel snibbiger en nesteldrang, de niet leuke versie. Nu ook weer gedoe omdat mn winterjas straks niet meer past en ik echt een koukleum ben haha.

20 dagen geleden

Dank voor jullie lieve en steunende reacties. Dat doet me echt goed! Ik heb ergens het idee dat ik niet mag ‘klagen’ omdat ik dit zelf zo graag wilde. Mensen zeggen ook dat ‘ik nu echt mag gaan genieten’ na het hele traject en de spanningen van het begin. Maar dat lukt dus niet. En dat voelt dan als een falen omdat ik niet doe wat anderen ‘zeggen’ 😐

20 dagen geleden

Ik vind zwanger zijn niet leuk. Bijzonder absoluut, maar leuk of genieten…? Nee! Heb een HG zwangerschap en niet alleen lichamelijk maar ook mentaal vind ik deze zwangerschap echt heel pittig. Kijk er ook echt naar uit om bevallen te zijn & weet dat dit de 2e en laatste keer zal zijn. Voor mij niet nogmaals een zwangerschap 🫢

20 dagen geleden

Herkenbaar hoor ik wou heel graag een vierde kindje en heb er lang mee gewacht mijn man heeft een burn out gehad en daarvoor was het corona crisis ook niet echt een moment om zwanger te raken vonden wij toen daardoor zit er straks 7 jaar tussen onze jongste nu en de baby nu ik bijna op de helft ben denk ik wel o jee wat heb ik nu toch een vrijheid geen baby die aan mijn borst moet of slaapjes waar ik rekening mee moet houden daarnaast last van reuma waarvoor ik nu niks mag slikken en continu ziek en griepiger valt dus best tegen daarin tegen heb ik heel veel zin in nog een kindje maar ik snap heel goed je gevoel. Hormonen in je zwangerschap maken het ook dat je soms anders naar dingen kijkt wellicht dat dit nog veranderd en ik zou ook vooral proberen te relativeren in zijn geheel. Liefs Bernice

20 dagen geleden

Reactie op Fleuri25

Dank voor jullie lieve en steunende reacties. Dat doet me echt goed! Ik h ...
Nee joh! Je geniet vanzelf wel. Dat je denkt nu gebiet ik! Kwam bij mij pas vanaf een maand of 3 dat de baby er was. Kreeg weer wat ritme erin en het werd wat meer een mensje haha

20 dagen geleden

Ahh, snap goed dat je het misschien anders voor je zag. En al helemaal na zo'n weg te hebben afgelegd. Maar voor sommige mensen is zwanger zijn ook gewoon niet zo leuk 🥲. Het feit dat er een kindje in je groeit is natuurlijk prachtig maar de fysieke ongemakken die erbij kunnen komen kijken zijn niet mals, en dat mag best gezegd worden. Vorige x bestond mijn 1e trimester uit kotsen, het 2e trimester kon ik genieten en voelde ik me goed, vanaf tri3 kreeg ik bekkeninstabiliteit. Dit keer 1e kotsen en vanaf 2e al last van mn bekken. Dusja, ik zeg geregeld dat ik niet zo goed ben in zwanger zijn, neemt niet weg dat ik niet kan wachten op de komst van ons 2e meisje 🥰

20 dagen geleden

Ik ben nu voor de vierde keer zwanger (1x een miskraam) en alle vier de keren waren zwaar. Ik vind zwanger zijn heel bijzonder en mooi, maar het valt me wel zwaar. Pijntjes, moe, veel tranen.. maar als je straks je kindje vast heb zijn alle clichés waar en ben je een deel zo weer vergeten. Na mijn eerste was ik er snel bovenop, na de tweede heb ik veel last gehad van mn bekken. Ga alsjeblieft naar een bekkenfysio voor je bekken, want ze doen echt wonderen. Simpele oefeningen die een groot verschil kunnen maken. Heel veel sterkte en als je een keer wil “klagen” mag je me een bericht sturen (zit net 1 dag op de app, weet eigenlijk niet of dat kan hier maar anders in de comments!)

20 dagen geleden

Herken het heel goed, duurde 2,5 jaar voordat ik blijvend zwanger was. Echter kan ik bijna elke klacht die er bestaat wel aftikken. Ik vind er persoonlijk dus niet veel aan. het idee van de baby vind ik geweldig maar alle klachten, ze belemmeren mij in hoe ik normaal ben. Hiernaast heb ik heel veel werk gehad aan de 'administratie'. Het regelen van kinderopvang, kraamzorg, bezichtigingen hiervan, spullen kopen en ook het uitzoeken van mp en Vinted hiervan, uitzoeken wat ik nodig heb, verven van de kinderkamer, meubels in elkaar zetten. Noem t op. Waren 2 heeele drukke maanden naast de klachten. Ben hiernaast zwanger geworden in mijn proeftijd en merk dat je toch binnenkomt met een bepaalde sfeer, wat ik best jammer vind. Even een klaagbede maar ik begrijp je volkomen

14 dagen geleden

Reactie op Thomas1989

Herken het heel goed, duurde 2,5 jaar voordat ik blijvend zwanger was. Echt ...
Ja hè!! Alles wat je moet uitzoeken en regelen. Als ik er te lang aan denk krijg ik er echt stress van🫠