13 Reacties

vor 17 Tagen

Ik zat hier ook heel erg mee omdat ik eind februari ben uitgerekend en 1 februari mijn contract afloopt. Net zoals bij jou kon ik mn buikje niet langer echt verbergen (voor m'n gevoel) en heb een gesprek met mijn leidinggevende aangevraagd. Hier heb ik deze zorg ook gedeeld. Mijn leidinggevende gereageerd heel positief en ondersteunend. Dus dat was in ieder geval een goede ervaring :). Weet ook dat jouw werkgever jouw loon betaald krijgt van de overheid als jij met verlof bent!

vor 17 Tagen

Reactie op Lauravdv123

Ik zat hier ook heel erg mee omdat ik eind februari ben uitgerekend en 1 fe ...
Oh wat fijn en wat een geruststelling zal dat geweest zijn! Ik neig er ook naar omdat ik het ook niet helemaal netjes vind naar het werk toe om te wachten en dan 2 dagen na een verlenging te zeggen, oh ja ik ben ook zwanger. Haha! Ja dat is zo! In nederland geloof ik volledig toch? Ik woon op het moment in Dublin en daar krijg je een beetje geld van de overheid en als je mazzel hebt met een goede werkgever vullen zij de rest aan. Beetje 50/50 geloof ik.

vor 15 Tagen

Ik heb hetzelfde “probleem”. Eind augustus zou mijn contract aflopen er was al toegezegd dat het verlengd zou worden maar niet of dat met een half jaar of een jaar zou zijn. Voor de zekerheid wilde ik het gesprek even afwachten. Er is twee weken terug een jaarcontract toegezegd, en dat zou vorige week in orde gemaakt worden. Tot nu toe heb ik nog niets ondertekend, omdat het vergeten was. Eigenlijk wil ik het volgende week graag aankondigen maar blijf hier ook over twijfelen omdat ik nog niet getekend heb.

vor 13 Tagen

Reactie op Gossie93

Ik heb hetzelfde “probleem”. Eind augustus zou mijn contract aflopen er w ...
Aaah ja helemaal begrijpelijk!! Heb je al iets besloten? Ik heb het vandaag toch verteld en het werd zeer goed ontvangen. Mijn leidinggevende zei dat ik mij geen zorgen moest maken om de verlenging. Uiteindelijk heel blij dat het nu bekend is 🤗

vor 13 Tagen

Reactie op Littlebean0210

Aaah ja helemaal begrijpelijk!! Heb je al iets besloten? Ik heb het vandaa ...
Wat fijn dat het zo goed werd ontvangen!! 😄

vor 7 Tagen

Reactie op Littlebean0210

Aaah ja helemaal begrijpelijk!! Heb je al iets besloten? Ik heb het vandaa ...
Wat fijn dat het zo goed ontvangen werd! Ik heb het deze week ook verteld en iedereen reageerde oprecht heel blij en enthousiast. Heb daarna ook mijn contract kunnen tekenen. Voelt echt als een enorme opluchting!

vor 5 Tagen

Mijn contract loopt 1 jan af en ben half feb uitgerekend. Heb het met 6 weken al verteld aan mijn manager omdat ik zo ziek was, maar kreeg helaas helemáál geen fijne reactie. Toch ben ik blij dat ik wel eerlijk en open ben geweest. Ik hoefde geen datum af te wachten ivm verlenging, maar zou denk ik dan ook open zijn geweest. Kun je niet nu alvast een gesprek aanvragen met de vraag of ze van plan zijn te verlengen? En dan je manager om een samenvatting van het gesprek vragen?

vor 5 Tagen

Reactie op yamicaro

Mijn contract loopt 1 jan af en ben half feb uitgerekend. Heb het met 6 wek ...
*een schriftelijke samenvatting van het gesprek vragen. Dan heb je iets concreets. Ik denk ook dat dat niet gek is om te vragen, je wilt gewoon weten waar je aan toe bent :)

vor 4 Tagen

Reactie op yamicaro

Mijn contract loopt 1 jan af en ben half feb uitgerekend. Heb het met 6 wek ...
Vragen daarnaar kan altijd, maar je werkgever is je niet verplicht om hier al een uitspraak over te doen.

vor 4 Tagen

Reactie op DC22

Vragen daarnaar kan altijd, maar je werkgever is je niet verplicht om hier ...
Zeker waar. Maar als je het niet vraagt weet je sws niks tot 6 oktober :)

vor 4 Tagen

Dames iemand die mss meer ervaring of er meer over weet. Ik ben 1 maart uitgerekend. En mijn contract moet voor de 3 keer verlengd worden op 11 febr. Eind jan ga ik met verlof. Ik probeer via onze personeelsapp mijn verlof door te geven en ouderschapverlof. Maar geeft elke keer fout meldig ivm met die contract verloop. Ik ga het dus aan bij leidinggevende. Zij gaf aan je moet wachten totdat je contract wordt verlengd. Mochten ze toch niet verlengen heb ik nog wel recht op ouderschaps verlof na de bevalling?

vor 4 Tagen

Reactie op Moms Van Diman

Dames iemand die mss meer ervaring of er meer over weet. Ik ben 1 maart ui ...
Bij mij speelt dit ook. M’n contract loopt een maand na m’n zwangerschapsverlof af. Ik ga 5 weken betaald ouderschapsverlof inzetten daarna omdat je er alleen recht op hebt als je een contract hebt… anders zit je in de WW. Ik hoop natuurlijk op verlenging. Maar zonder contract geen ouderschapsverlof, zo las ik online.

vor 4 Tagen

Reactie op Moms Van Diman

Dames iemand die mss meer ervaring of er meer over weet. Ik ben 1 maart ui ...
Je hebt geen recht op ouderschapsverlof als je niet werkt/een contract hebt.