18 Reacties
茅茅n dag geleden
Ik snap dat je baalt, had ik in eerste instantie ook. Er zullen zich nog meer gelegenheden voordoen waarbij je jezelf jammer genoeg niet zo kan laten gaan als voorheen. Voor mij is het eigenlijk al voldoende dat ik weet dat het niet goed is voor mijn kind. Denk ook dat het mij om die reden helemaal niet zal smaken en het dus niet waard zal zijn.
茅茅n dag geleden
Ah wat balen zeg! Ik zou het aangeven aan je vriendinnen zodat ze er nog rekening mee kunnen houden want ik zou persoonlijk erg voorzichtig zijn en het risico niet nemen.
Heel veel plezier!
茅茅n dag geleden
Reactie op Grietj
Wat was jou waardes
Ik weet alleen nog na het drankje, was 8.8
茅茅n dag geleden
Reactie op Mamarie22
1 of 2u na het drankje? En heb je ook dieet moeten volgen en dagcurves moet ...
2 uur, nee gewoon eerst prikken, daarna drankje, 2 uur later weer prikken
20 uur geleden
Het is een beetje zoeken maar je kan als je diabetes niet te ernstig is wel nog genieten van iets lekkers!
Ik had afgelopen weekend een familie brunch en ik had zo'n zin in iets zoet.
Mijn menu die ochtend:
Eerst scrambled eggs met spek, daarna enkele amandelmeelpannenkoekjes met yoghurt, zusto suikervervanger, blue berries en aardbeien (in dit fruit zit weinig suiker!), 1 tasje koffie met zusto, en tenslotte een echte koffiekoek (bladerdeeg met bakkersroom).
Doordat mijn ontbijt buiten de koffiekoek heel weinig suiker bevatte, kon ik toch eens genieten van die ene koffiekoek. Mijn glycemiewaardes waren nadien perfect!
Als je graag een baksel wil vb taart, koekjes, muffins... dat laag is in suiker zou ik aanraden om bloem zoveel mogelijk of volledig te vervangen door amandelmeel en de suiker te vervangen door zusto (echt een fantastisch product, je proeft het verschil niet en zusto weegt hetzelfde als gewone suiker dus kan je 1 op 1 vervangen)
18 uur geleden
Ik cheat wel eens, heb zwangerschapsdiabetes sinds 16 weken, ben nu ruim 28 weken. Mijn suiker is met het dieet mooi onder controle en de kleine groeit netjes op de middenlijn,, dus ik ontzeg mezelf niet alles. Komend weekend een high tea met mijn schoonzus, dan let ik even niet op wat ik eet en drink. Heb dit ook besproken met de di毛tiste, zij geeft ook aan dat het wel leefbaar moet blijven. Zolang je niet elke dag gaat cheaten, kan een keertje geen kwaad
16 uur geleden
Ik ben diabeet en heb gewoon gesnoept tijdens mijn shower hoor.
Een x is echt niet erg. En tegenwoordig is het echt niet zo als vroeger. Dat je helemaal niks meer mag aan zoetigheid. Dus gewoon lekker genieten鉂わ笍
16 uur geleden
Haha de adviezen lopen breed uit een 馃槀 ik zou het vooral even overleggen met je di毛tiste ! De ene diabeet is de andere niet. we weten ook niet of een dieet voor jou voldoende is of dat je ook tabletten moet nemen of insuline moet spuiten.
Een diabeet mag heus weleens cheaten! Een goed advies wat ik hier heb gelezen is om je ontbijt diner dan gezond te doen, zou dan vooral proberen langzame koolhydraten te nemen ipv snelle :) zilvervliesrijst ipv wit etc maar de di毛tiste zal je over van alles informeren
12 uur geleden
Reactie op NikkyV
Ik cheat wel eens, heb zwangerschapsdiabetes sinds 16 weken, ben nu ruim 28 ...
Heb je dan ook waardes buitenom je dagcurves die wat aan de hoge kant is? Of prik je als je geen dagcurves moet doen niet? Ik heb hetzelfde als jij sinds 16 weken nu 29 weken.
4 uur geleden
Reactie op karissaaa93
Heb je dan ook waardes buitenom je dagcurves die wat aan de hoge kant is? O ...
Het valt reuze mee wat mijn waarde stijgt als ik me er een keer niet aan hou. Ligt er wel aan wat ik pak natuurlijk. Laatst een keer tussen de middag spaghetti gegeten, hadden de kinderen zin in. Dat zorgde voor een piek, terwijl ik dat in de avond zonder problemen kan eten. Ik prik verder alleen nog de afgesproken dagcurves, alleen als ik nieuwsgierig ben wat iets voor effect heeft een keer extra. Hou me wel zo veel mogelijk aan het dieet, maar ga mezelf niet gek maken