15 Reacties

één maand geleden

Ik heb de test pas met 24 weken

één maand geleden

Ja had ik ook. Hele zwangerschap op WASA volkorencrackers geleefd.. en verder vrijwel geen koolhydraten

één maand geleden

Yes. Ik heb deze zwangerschap ook weer pech. Alle waardes waren goed behalve de laatste 😭

één maand geleden

Reactie op MamavanE12enF23

Yes. Ik heb deze zwangerschap ook weer pech. Alle waardes waren goed behalv ...
Ooh dat is balen mag ik vragen hoe hoog je waarde was na de test?

één maand geleden

Reactie op babylempertje

Ja had ik ook. Hele zwangerschap op WASA volkorencrackers geleefd.. en verd ...
Ooh pff, je moet er iets voor over hebben zeggen ze dan. Op een duur ben je het dan ook echt wel goed beu!

één maand geleden

Reactie op Opgoedgeluk

Ik heb de test pas met 24 weken
dat is beter haha 🙈 helaas doordat ik bij mijn vorige zwangerschap het had werd ik nu met 16 weken ook getest.

één maand geleden

Het gekke is dat als ik zelf test met een vingerprikje na vermoede teveel suikers dat me waardes dan wel gewoon goed zijn. Vanmorgen na de test 3 boterhammen met pindakaas en boterhamworst gegeten 2 uur laten 3,7…

één maand geleden

Reactie op karissaaa93

Ooh dat is balen mag ik vragen hoe hoog je waarde was na de test?
Nuchter 4.2 Na 1 uur: 5.6 Na 2 uur: 8.1 Vorige zwangerschap was die veel hoger. Baal ook echt dat het maar 0.5 te hoog is. Gister zelf dagcurve gedaan en prik steeds onder de 7.8 dus denk wel dat het mee valt allemaal

één maand geleden

Reactie op MamavanE12enF23

Nuchter 4.2 Na 1 uur: 5.6 Na 2 uur: 8.1 Vorige zwangerschap was die vee ...
Aah okee, ja bij mij ook toen was ik over de 9 dus dat snapte ik wel. Is netjes 7,8 en zolang het kindje goed groeit is er ook niks aan de hand

één maand geleden

Ik heb de test al heel vroeg in de zwangerschap gehad en deze was nuchter 7,8 en niet nuchter 11,6. Ik ben direct begonnen met insuline en heb een glucosemeter op mijn arm. Hierdoor zie ik nu ook dat sommige dingen waarvan ik zou verwachten dat ik flinke uitschieters zou krijgen dit soms helemaal niet doen. Ik let uiteraard op mijn voeding maar heb nu wel meer inzicht in wat ik wel en niet kan hebben.

één maand geleden

Reactie op MommyOfRomaissa

Ik heb de test al heel vroeg in de zwangerschap gehad en deze was nuchter 7 ...
Wist niet dat je een glucosemeter op je arm kon krijgen. Dat is wel makkelijk dan alsmaar dat vingerprikken🙈. Wel fijn dat je nu wat meer inzicht heb

één maand geleden

Reactie op karissaaa93

Wist niet dat je een glucosemeter op je arm kon krijgen. Dat is wel makkeli ...
Ik zag mezelf niet de hele zwangerschaps 4x per dag vingerprikjes geven. Dat is amper te doen ook ivm werk. Deze hoef ik maar 1x per 2 weken te vervangen en het ziekenhuis kan gelijk meekijken. Ze zijn wel onderzoek aan het doen of ik een andere vorm van diabetes heb. Daarom wordt het wel vergoed volgens mij. Maar je kan hem ook zelf aanschaffen (mocht dit nodig zijn)

één maand geleden

Reactie op MommyOfRomaissa

Ik zag mezelf niet de hele zwangerschaps 4x per dag vingerprikjes geven. Da ...
Nee dat begrijp ik heel goed, loop je alsmaar met pijnlijke vingers ook niet de bedoeling. Dat is wel ideaal zeg.

één maand geleden

Reactie op karissaaa93

Nee dat begrijp ik heel goed, loop je alsmaar met pijnlijke vingers ook nie ...
Wat was voor jou het advies nu? Hopelijk krijg je het goed onder controle en was het een momentopname 🍀

één maand geleden

Reactie op MommyOfRomaissa

Wat was voor jou het advies nu? Hopelijk krijg je het goed onder controle e ...
Ik heb aankomende maandag een afspraak met de diabetes verpleegkundige en de internist. Maar ga ervan uit dat ik dagcurves moet bijhouden 2 a 3 x per week zolang het stabiel blijft. Hoop inderdaad ook net zoals de eerste keer dat het goed te doen was maarja op een duur weet je ook wel waar je op piek en wat niet.