13 Reacties
16 dagen geleden
Voor mijn werk ben ik dagelijks veel met voeding bezig en dat bananenbrood zou ik laten haha. Banaan bevat veel koolhydraten, wat je lichaam weer omzet in glucose, dus suiker. Qua snacks zou je kunnen denken aan:
-popcorn
-olijven
-een gekookt ei
-snacktomaatjes of komkomkommer
Maar ik zou zeker een dietiste inschakelen voor hulp! Vaak vergoed de verzekeraar dit gewoon.
16 dagen geleden
Ik hou me aan het voorgeschreven dieet, maar als ik het echt even niet meer trek pak ik iets kleins, snoepje of koekje ofzo. Ik doe dit wel alleen in de avond, in de ochtend en middag ben ik gevoeliger voor pieken in mijn waarde. Mijn di毛tiste vindt dit ook prima, zolang het niet dagelijks is. Het moet wel haalbaar blijven, het duurt nog even tot het eind van de zwangerschap en heb het dieet sinds week 16.
Om te snacken tussendoor pak ik tomaatjes, komkommer, wat worst, tomaat met vegan mozzarella, etc. Er is ook genoeg zoet drinken wat suikervrij is, dat helpt ook. Ik let er op dat drinken 0-1 mg koolhydraten per 100ml heeft, eten max 5 mg
16 dagen geleden
Reactie op LLJ93
Voor mijn werk ben ik dagelijks veel met voeding bezig en dat bananenbrood ...
Popcorn oftewel ma茂s laat je suikers echt enorm stijgen馃槄馃
Tipje van een diabeet (na zwangerschapsdiabetes bij de jongste)
* pure chocolade pindarotsjes/ pure chocolade
* de komkommersalade hype
* Suikervrij schepsnoep (online) waarbij je echt amper proeft dat er geen suiker in zit
En jezelf niet al te gek maken. Af en toe gewoon lekker van iets zoets genieten鉂わ笍
16 dagen geleden
Kijk eens bij oahns kitchen of lowcarbchef, hele hoop zoete gerechten ook zonder suiker. Ik heb een hele tijd keto gegeten en dat ging prima als ik zo nu en dan zo iets maakte. Je hebt dan wel zoetstof nodig (ik gebruikte erytrol(oid), dit beinvloed je suikerspiegel niet)
16 dagen geleden
Ik probeerde ook minder suiker te eten, zijn merendeels kaas cravings geworden haha en niet allemaal even gezond;
- Snoepworteltjes met heksenkaas
- Dadels met roomkaas (evt. met spek uit de oven)
- Parmezaanse kaas koekjes uit oven
- Toastjes met brie of iets anders
- Nacho's met gesmolten kaas en creme fraiche chilisaus saus
- Komkommerschijfjes met kaasblokjes
- Gebakken stukjes appel met ceylon kaneel
- Havermout koekjes met banaan en pure chocola
- Pannenkoekjes zonder suiker, met amandelmeel en dan evt. met fruit of kwark eten
Ik blijf overigens wel gewoon fruit eten, dus ook veel lekkere smoothies met banaan spinazie mango en zaden/dadels. Maar dit is voor iedereen natuurlijk weer anders
16 dagen geleden
Ben je door het ziekenhuis doorverwezen naar een di毛tist? Dan zou ik daar even advies vragen. Die weten heel goed wat je als tussendoortje kan pakken en wat goede alternatieven zijn voor waar je zin in hebt. Het dieet is streng, maar er zo af en toe een keertje af stappen hoeft niet meteen een probleem te zijn, maar overleg het even
16 dagen geleden
Kijk alvast even op de website van het Diabetes Fonds, hierop staat al heel wat informatie.
Ik ben zelf werkzaam als di毛tist (toevallig met o.a. aandachtsveld diabetes) en mijn advies zal zijn om wel even bij een di毛tist bij jou in de buurt langs te gaan. De meeste di毛tisten zijn direct toegankelijk (en kun je dus na toe zonder verwijzing). Daarnaast wordt de di毛tist voor 3 uur per jaar uit de basisverzekering vergoed. Hiervoor geldt alleen wel eerst het eigen risico.
Op internet staat namelijk een hoop onjuiste informatie.
Succes!!
10 dagen geleden
Reactie op Anoeska91
Waar bestel je die suikervrije snoepjes? welke site?
Oa candyonline.nl