13 Reacties

3 maanden geleden

Ik heb het idee dat ik hier ook last van heb. Vorige zwangerschap ook. Merk het vooral aan meer kriebels in mn neus / meer niezen. En werd vanmorgen ook met verstopte neus wakker, maar verder nergens last van. Weet dus niet zeker of dit het is, maar merk wel dat ik wat vaker last heb van allergie als ik zwanger ben. Ben nu nog maar 5+4 dus kan je nog niet helpen met je vraag of dit uiteindelijk beter wordt. Kan me ook niet meer herinneren hoe lang ik er de vorige keer last van heb gehad

3 maanden geleden

Ik heb even opgezocht wat het inhield en ik denk idd dat ik dit heb. Heb sinds een kleine maand de heletijd verstopte neus vooral met slapen. Nies vaker op een dag terwijl ik nooit hooikoorts heb gehad, jeuk aan me neus. Als ik smiddag’s een dutje heb gedaan heb ik slijm in me keel bah.

3 maanden geleden

Hier heb ik ook last van! Ik ben eigenlijk nooit verkouden en nu - inderdaad vaak met naar bed gaan ‘s avonds/ ‘s nachts - verstopte neus! Geen loopneus of iets, maar wel verstopt. Heel gek, dit kan dus ook komen door zwangerschap 🤷🏼‍♀️ ben nu zo’n 7 weken.

één maand geleden

Hi! Oh hier ook echt veel last van. Vooral snachts, ook veel jeuk aan m'n gehemelte. Hooikoortstabletten werken wel opzich, maar neem er liever geen. Hebben jullie hier nog steeds last van? Ik ben nu bijna 9 weken.

één maand geleden

Hier ook en ik word er GEK van, het lijkt alleen maar erger te worden (nu 20wkn). Heb een allergie voor huisstofmijt/hooikoorts en ook al 2x geopereerd aan mn neussschelpen daardoor. Nu ook continu verstopte neus icm jeukend gehemelte en draag al een maand een bril omdat mn ogen telkens rood worden en aan het tranen zijn. Vreselijk. Had er bij mn eerste zwangerschap geen last van. Heb nu weer een neusspray van de huisarts tegen allergie opgevraagd

24 dagen geleden

Ohh dat geeft geen hoop! Ik dacht we zijn er na het eerste trimester vanaf. Heb je ook iets van hooikoorsttabletten gebruikt?

22 dagen geleden

Hier ook 21 weken en 4 dgn en last van verstopte neus snachts en veel niezen.

22 dagen geleden

Ik ben al 20 weken verkoudem en vraag me af of dit nog wel weg gaat nu 21 weken zwanger

22 dagen geleden

Reactie op Nle

Hi! Oh hier ook echt veel last van. Vooral snachts, ook veel jeuk aan m'n g ...
Jeuk aan het gehemelte kan echt duiden op een allergie… tabletjes tegen allergie kun je gewoon nemen, kan geen kwaad tijdens zwangerschap

22 dagen geleden

Verstopte neus komt vaak voor tijdens de zwangerschap. Soms ook bloedneus erbij. Mijn vriendin heeft jet vooral 's ochtends.

21 dagen geleden

Ik heb het ook en bij mijn vorige zwangerschap ook de hele tijd last van gehad. Ik gebruik Fluticason en wat ook wel helpt is met een neuskannetje met zout spoelen. Maar wat ik deze zwangerschap heb ontdekt werkt nog het allerbeste! Als mjjn neus een beetje open is door de neusspray en spoelen, plak ik een tape op mijn mond met slapen. Zo word ik heerlijk wakker zonder droge mond. Door je neus blijven ademen helpt ook om hem open te houden. Ik doe het sinds ik podcast van Arie Boomsma (aflevering van over routines: kun je doen om beter te ademen)

17 dagen geleden

Ik heb nu tijdens mn zwangersschap al weer last van neusverkoudheid! Elke nacht gaat m'n neus dicht zitten en ik gebruik nu neusspray met zoutoplossing maar ik heb het idee dat ik mijn neus kapot maak van binnen ivm ik alleen bloedkloofjes in mijn neus heb. Heeft iemand advies en tips wat te doen? Een huisarts schrijft niet zomaar iets voor...erg jammer.

16 dagen geleden

Reactie op Dafje1991

Ik heb nu tijdens mn zwangersschap al weer last van neusverkoudheid! Elke n ...
Misschien tijdelijk de neus spoelen met zo rhinohorn of neusdouche? En dan zonder zout toe te voegen