16 Reacties

8 dagen geleden

Zwemmen is heel goed voor je bekken. Het werkt zeker heel ontspannend

8 dagen geleden

Nog geen ervaring mee, maar wil het binnenkort wel gaan doen 😁 Als ik de ‘uitleg’ lees op de site is het hier heel ontspannen en zorgen dat je in beweging blijft zonder dat het te intensief is voor je lichaam. Dat klinkt wat mij betreft heerlijk haha

8 dagen geleden

Goede ervaring mee vanuit mijn vorige zwangerschap. Heerlijk om even lekker gewichtsloos te zijn en de buik niet te voelen, zeker op het einde van de zwangerschap. Ik ging gewoon zelf met een vriendin baantjes trekken. Heb geen ervaring met lessen.

8 dagen geleden

Ik ben gister naar een verwarmd zwembad (33 graden) geweest, normaal heb ik niks met zwemmen maar ik vond dit heerlijk! Het was gewoon banen zwemmen dus niet specifiek voor de zwangerschap, maar de warmte en gewichtloosheid was heel fijn!

8 dagen geleden

Echt een aanrader!

8 dagen geleden

Ik ben drie weken terug begonnen en ik vind het erg fijn. De oefeningen die we doen kun je zo zwaar of licht maken als je wil, zodat elke zwangere mee kan doen (hoe ver je ook bent in je zwangerschap). Ik vind het naast lichamelijke ontspanning ook gezellig om met andere aanstaande mamma's ongegeneerd over je zwangerschap te kunnen kletsen 😄

8 dagen geleden

Ik vind zelf zwemmen heerlijk nu ik zwanger ben. Als je bekkenproblemen hebt wil je misschien eerst meer onderzoek doen? Sterkher had er laatst een post over dat het bekkenpijn kan triggeren als je al bekken klachten hebt . Zij is een zwangerschaps fitness coach op Instagram.

8 dagen geleden

Hoi! Kom zelf uit Purmerend, zit in een whatsapp groep met andere meiden die ook uit Purmerend komen. Zij hebben al gezwommen! Als je wat wil weten mag je me altijd een berichtje sturen!

8 dagen geleden

Ik ben nu voor de tweede keer zwanger en heb tijdens mijn eerste zwangerschap een aantal keer zwangerschapzwemmen gedaan. Helaas ben ik gestopt omdat het dus voor mij niet fijn was met mijn bekken. Ze gingen namelijk rondjes in het water lopen en rennen en dat deed bij mij pijn. Verder was het eigenlijk wel prima en leuk. Bijvoorbeeld oefeningen met 'gewichten' en het einde was altijd ontspanning. Ik denk dat je het beste gewoon eens moet gaan om het zelf te ervaren. Bewegen is heel goed en misschien lukt het jou wel prima!! Elk bad doet natuurlijk zijn eigen oefeningen.

8 dagen geleden

Reactie op tmelanie1997

Hoi! Kom zelf uit Purmerend, zit in een whatsapp groep met andere meiden di ...
Bedankt :) heb besloten dat ik de vrijdag avond een keer mee pak bij het Leeghwaterbad. Kom zelf uit de Beemster.

8 dagen geleden

Reactie op RomyMM

Nog geen ervaring mee, maar wil het binnenkort wel gaan doen 😁 Als ik de ...
Precies zoals jij het omschrijft zo ervaar ik het! Heb het bij de zwangerschap van mijn zoon gedaan, en nu weer. Zou het zeker aanraden TS!

8 dagen geleden

Bij mij werkt het zwemmen juist averechts! Ik weet dat het voor 80% van de dames veel verlichting kan geven, maar het ligt ook aan de stand van je rug ten opzichte van je bekken of zwemmen voor je werkt. Ik krijg juist meer last van onderrug en bekken helaas.. Dus ikdenk dat je het gewoon moet uitproberen!

8 dagen geleden

@sterkher op Instagram heeft net iets geschreven over de invloed van zwemmen op je bekkenbodem. Misschien vind je het interessant om te lezen?

8 dagen geleden

Reactie op RPT92

@sterkher op Instagram heeft net iets geschreven over de invloed van zwemme ...
Ik had het gelezen inderdaad. Ik denk dat dat doelt op regulier baantjes zwemmen. Ik bedoel echt "zwemmen" voor zwangere vrouwen. Volgens mij zijn dit voornamelijk oefeningen in een warm ondiep zwembad. Maar ik houd het in m'n achterhoofd als ik het een keertje ga proberen!

2 uur geleden

Ik ben sinds 19 weken begonnen met zwangerschapszwemmen! Buiten dat het lichamelijk super fijn is om even te ontlasten van het gewicht van de baby, is het ook heel fijn en gezellig om andere zwangere vrouwen te ontmoeten. Ik raar het echt iedereen aan!

één uur geleden

Ik ben deze week voor het eerst naar zwangerschapszwemmen geweest. Ik vind het echt heel leuk en ga nu zeker elke week! Bij ons waren de oefeningen echt heel goed te doen en ook veelal met de armen. Daarnaast heb ik heel de les leuk contact gehad met andere zwangeren en tips etc. gekregen. 😀