16 Reacties

2 dagen geleden

Ik denk inderdaad dat elk ziekenhuis hier een beetje zijn eigen regels en protocollen in heeft. Ik weet al van in het begin van de zwangerschap dat ik zw diabetes heb. Bij mij zijn het ook enkel mijn nuchtere waarden die soms te hoog zijn (tussen de 95 en 105 max). Bij mij houden ze de regel aan dat ik pas moet starten met insuline wanneer ik 3x in 1 week te hoog prik. Dit is tot nu toe nog niet gebeurd. Ik zou het zeker wel bespreekbaar maken want 1 week vind ik inderdaad wel kort om beslissingen te nemen. Heb je een dieet meegekregen wat je nu volgt?

2 dagen geleden

Reactie op Oscarlien

Ik denk inderdaad dat elk ziekenhuis hier een beetje zijn eigen regels en p ...
Ik heb info gekregen over welke voedingsmiddelen te vermijden en welke in de plek te nemen maar een echt dieet dieet niet gekregen..

2 dagen geleden

Reactie op Jannisss

Ik heb info gekregen over welke voedingsmiddelen te vermijden en welke in d ...
Dan zou ik dit zeker wel eerst even bespreken. Zeker als je nog maar een weekje bezig bent. In sommige gevallen kan je de waarden namelijk wel onder controle houden met een aanpassing in dieet (overigens niet altijd en de nuchtere waarde is zeker de meest moeilijke onder controle te krijgen). Maar het is zeker wel het proberen waard. Ik weet bijvoorbeeld dat ik 's avonds geen pasta of brood kan eten want dan prik ik in de ochtend altijd te hoog. Ook eens zondigen na het avondeten resulteert bij mij in een te hoge waarde. Dit is voor iedereen individueel trouwens!

2 dagen geleden

Ik heb ook zw diabetes met insuline. Je mag me een berichtje sturen. :)

2 dagen geleden

Ik had bij mn jongste ook zw diabetes. Moest gelijk op insuline toen ze het ontdekte. Lag met vroegtijdige weeën in het ZH (De waardes die je opnoemt ben ik niet bekend mee😅 of mis je de . tussen de getallen?) Maar je suiker is wel heel belangrijk ook voor de baby's. Dus ik zou wel adviseren met dieet en als t moet met insuline te zorgen dat t stabiel wordt... En inmiddels ben ik diabeet... Zat op tabletten...Maar moest gelijk al bij onze zwangerschapswens over op insuline. Sinds deze week naast de 2 soorten insuline nu ook tabletten

2 dagen geleden

Ik moest eerst 3 weken aan één dieet en daarna kreeg ik de eerste meeting.

2 dagen geleden

Kun je met een diëtist eerst kijken naar je voeding? Dat is wat ik nu doe. Maar ik meet met andere waardes dus weet niet hoe ik dat om moet rekenen

2 dagen geleden

Ik heb volgende week mijn vervolg afspraak bij de endocrinoloog, dus heb nu nog 1 week om mijn voeding ene beetje aan te passen.

2 dagen geleden

Als mijn nuchtere waarde wat te hoog is, moet ik in de avond, net voor ik ga slapen, nog een cracker met flink beleg eten. Bij mij helpt dat voldoende, heb je dat al geprobeerd? Heb je begeleiding van een diëtiste?

2 dagen geleden

Paar happen kwark voor je naar bed gaat kan ook helpen. Of wandelen voor je ontbijt

2 dagen geleden

Reactie op NikkyV

Als mijn nuchtere waarde wat te hoog is, moet ik in de avond, net voor ik g ...
Wat een goede tip. Wat eet je dan als beleg? Bij mij is ook telkens de ochtend te hoog, maar ben pas 3dgn aan het prikken. Heb dieet gekregen uit zkh en verder nog geen begeleiding. Eerst worden de prikresultaten afgewacht :)

2 dagen geleden

Reactie op Mamarie22

Wat een goede tip. Wat eet je dan als beleg? Bij mij is ook telkens de ocht ...
Ik doe boter en kipfilet, achterham, een gekookt ei of pindakaas, mag er dik op. Ik gebruik crackers van Bolletje (protein, low carb)

2 dagen geleden

Reactie op NikkyV

Ik doe boter en kipfilet, achterham, een gekookt ei of pindakaas, mag er di ...
Die ga ik proberen!!!

2 dagen geleden

Reactie op NikkyV

Als mijn nuchtere waarde wat te hoog is, moet ik in de avond, net voor ik g ...
Ik heb minimale begeleiding van een diëtiste in het ziekenhuis.

één dag geleden

Bij mij was het 93 en zeiden ze dat mijn waardes te hoog zijn

één dag geleden

Hey, Herkenbaar dat ze al snel ingrijpen als je waardes te hoog zijn. Bij mij blijft het tot nu toe bij een tabletje bij de lunch en voor het slapen. Dat helpt me nu wel om de waardes goed te houden als ik me ook streng aan dieet hou. Best pittig he zw diabetes? Ben er echt wel druk mee in mn hoofd met 4x prikken, medicatie niet vergeten en aan het dieet houden.