15 Reacties
2 weken geleden
Ik zit in hetzelfde schuitje! Dus ik lees even mee.
2022 PE ontwikkeld tijdens de bevalling maar vanaf week 36/37 ontwikkelde ik toen al een hogere bloeddruk. Benieuwd als ik volgende week vrijdag stop wat dat voor effect heeft..
Hopelijk blijft jouw bloeddruk mooi stabiel in de zwangerschap en na de bevalling! 🍀
2 weken geleden
Reactie op Demner
Ik zit in hetzelfde schuitje! Dus ik lees even mee.
2022 PE ontwikkeld ti ...
Wat fijn (en tegelijk spannend) om iemand te lezen in een vergelijkbare situatie. Dank je wel voor het delen 🤍
Ik herken je zorgen heel erg, zeker omdat je toen al rond 36/37 weken een stijgende bloeddruk kreeg. Ik had dat namelijk ook! En behoorlijk opgezette benen, gezicht en handen toen.
Hopelijk blijft het bij ons allebei rustig na het stoppen en rondom de bevalling 🍀
Succes volgende week vrijdag, ik duim met je mee!
2 weken geleden
Reactie op SpontaneKerss
Wat fijn (en tegelijk spannend) om iemand te lezen in een vergelijkbare sit ...
❤️
Heb je nu al veel last van vocht? Ik heb al sinds 28 weken weer ontzettende opgezette benen/ voeten, carpaal tunnelsyndroom door vocht in de handen etc. Iedereen om mij heen knijpt hem alweer voor een aankomende vergiftiging. Alleen de verloskundige en ik lijken nog optimistischer 😅
2 weken geleden
Hier ook gestopt met acetyl vanaf week 36, inmiddels 37+3 ze zagen in de urine wel verhoogde urine zuur dus heb nu elke dag een ctg in het ziekenhuis tot de inleiding. Vind het best spannend, na hoofdpijn heb ik trouwens verder nog geen klachten wat er bij hoort. Krijg aankomende zondag sowieso een ballonnetje geplaatst dus hopelijk gaat het daarna wel vlot
2 weken geleden
Reactie op PrachtigeKoraalrif473670
Hier ook gestopt met acetyl vanaf week 36, inmiddels 37+3 ze zagen in de ur ...
Oh hoe hoog is je urinezuur dan? En je bloeddruk? Pff jeetje het blijft wel bezig zo of niet? Waarom wordt je ingeleid vanwege dit of krijg je keizersnee oid?
2 weken geleden
Reactie op Demner
❤️
Heb je nu al veel last van vocht? Ik heb al sinds 28 weken weer ontzett ...
Ja ik heb veel vocht in mijn handen, voeten en gezicht. Ik ben dus ook bang dat het gaat komen.. 🥲 Krijg vaak opmerkingen zoals je gezicht is erg opgezet, je zal wel erg moeilijk hebben zo etc. Ik kan geen sokken of normale schoenen dragen 😅
2 weken geleden
Wat fijn om dit allemaal ook te lezen! Soms voel je je er wel alleen in!
Hier ook gisteren 36 weken en dus gestopt met de medicatie.
De keizersnede staat al gepland, maar toch ook wel veel spanning
6 uur geleden
Ik ben nu inmiddels bijna 2 weken gestopt en heb sinds een week wat schommelende bloeddruk en bloedwaardes. Gisteravond zat ik op 142/91. Als het lukt word ik morgen ingeleid, hoe gaat het bij jullie allemaal verder?
4 uur geleden
Reactie op Karo2024
Hoe gaat het met iedereen? Ik moet deze week stoppen met ascal (36 weken. I ...
Nou bij mij dus nu, zie de onderstaande reactie. Maar momenteel niet zodanig dat ik me heel beroerd voel ofzo. Hadden ze toen ingeleid? Hoe ga je het nu doen al iets besproken?
1 uur geleden
Reactie op SpontaneKerss
Nou bij mij dus nu, zie de onderstaande reactie. Maar momenteel niet zodani ...
Toen was het een spoedkeizersnede. Ze willen nu liever afwachten en niet inleiden ivm kans op scheuren litteken. Zelf wil ik liever niet te lang doorlopen, dus twijfel toch over een geplande keizersnede. Lastig, lastig, als iemand toch een glazen bol heeft wat het beste scenario is teken ik er voor...
1 uur geleden
Reactie op Karo2024
Toen was het een spoedkeizersnede. Ze willen nu liever afwachten en niet in ...
Ik had dat toen ook, tegen mij zeggen ze juist dat je litteken niet zo makkelijk kan openscheuren? Wat raar dat ze zo’n advies geven aan jou. Ik had destijds to 6 cm ontsluiting en werd daarna per direct met spoed geopereerd. Ik wil nu normaal bevallen als het lukt, waarom werd jij toen met spoed geopereerd?
38 minuten geleden
Reactie op SpontaneKerss
Ik had dat toen ook, tegen mij zeggen ze juist dat je litteken niet zo makk ...
Toch bijzonder hoe er dan verschillende adviezen worden gegeven. Bij ons had de kleine het echt niet meer goed in de buik, constante hartslagdalen en een flinke groeiachterstand door PE (lag al dagen aan de CTG) waardoor inleiden überhaupt niet is geprobeerd, hij moest er toen meteen uit dus vandaar een spoedkeizersnede.