14 Reacties

Dit is ook mijn eerste en precies dezelfde uitgerekende datum 😊 ik heb eigenlijk precies hetzelfde wat je hier benoemd😅 dus ben ook benieuwd naar anderen hun ervaring

gisteren

Tijdens mijn eerste zwangerschap had ik 0 voortekenen. Totdat ineens mijn vliezen braken. Echter was dit wel veel te vroeg, met 31 weken. Ik heb toen nog 2 weken rondgelopen. En met 33 weken kreeg ik 's nachts lichte krampen, waar ik destijds nog steeds niet echt iets van dacht. De krampen werden de volgende dagen erger en regelmatiger en werden echte weeën. Maar verder dus helemaal niets aan tekenen vooraf. Nu met de tweede zwangerschap, ik ben inmiddels 37+3, heb ik vaak harde buiken, krampen, enorme druk van onderen, zachtere ontlasting, misselijk etc. Maar hij zit nog steeds prinsheerlijk. Ik denk dat het voor iedereen anders kan beginnen. Je hebt vast wel eens buikpijn (kramp) gehad, en dat je heel snel naar het toilet moest om te ontlasten. Zo zou ik het beschrijven als je krampen van ongesteldheid niet kent. En deze pijn komt met golven die steeds sneller achter elkaar komen.

gisteren

Nou ik had geen voortekens bij eerst zwangerschap omdat de eerste met 37weken eruit kwam via een keizersnee en 2de kindje ook geen voortekens omdat ik met 38weken 3dagen uit kwam met keizersnee en nu ben ik 38weken en 3dagen zwanger van 3de kindje en die wordt gehaald ook keizersnee met 39weken 3dagen.maar bij 3de kindje voel ik wel de menstruatiepijnen en krampen dat de voorweeën willen komen en dan is het weer weg.dus er zijn al wel voortekens en voorbereiding voor de babykomst dat zei de gynaecoloog vandaag dat het voortekens zijn die komen gaat!!

gisteren

Je onzekerheid is helemaal niet gek, maar alles wat je beschrijft klinkt ook meer dan normaal! Bij mijn eerste was er ook niet veel aan de hand behalve wat harde buiken en menstruatiekramp (wat ik dus wel herkende) in de weken voorafgaand. Nu bij mijn 2e is het compleet anders. Ik heb al een aantal keer gedacht: daar gaan we.. Maar wat er bij mijn eerste dus gebeurde: - ik kreeg kramp/samentrekkingen waar direct regelmaat in zat. - er zat toen nog een minuut of 6/7 tussen - het ging niet weg na beweging/douchen/warmte - de krampen/samentrekkingen waren voelbaar maar niet onwijs pijnlijk. Pas na 12 uur en een flinke wandeling werd het pijnlijker. Dat was ook pas het moment dat ontsluiting echt volgde. Eigenlijk voelde het begin dus helemaal niet zo anders dan harde buiken, maar was het vooral de regelmaat en het aanhouden waardoor ik vermoedde dat de eerste stappen naar bevallen gezet waren. Dit begon rond 21.00u en rond 9u in de ochtend heb ik toen de verloskundige gebeld voor een check..

18 uur geleden

Bij mijn eerste had ik bij 41 weken nog geen enkel voorteken. Toen ben ik een paar dagen later gestript door de verloskindige. En uiteindelijk is dochter bij 42 weken geboren na een inleiding met een ballonnetje. Ze zat gewoon heerlijk in mijn buik en was denk ik gewoon nog even blijven zitten als ze kon. En ik kijk positief terug op bevalling en inleiding. Mijn tip zou zijn is rustig afwachten en afleiding zoeken, het kan echt nog even duren en er hoeven geen voortekenen te zijn. Bij mij zijn ze inleiding bij 41 weken stapsgewijs in gaan zetten. Ik heb overigens ook een milde ongesteldheid en vond de weeën voor het grootste gedeelte echt goed te doen. Het was meer dat ze op een gegeven moment heel regelmatig kwamen, ik niet meer kon slapen en ook al 41+6 was dus toen hebben we de verloskundige gebeld.

17 uur geleden

Ik ben 38.4 en ook geen enkel voorteken. Maar dat hoeft helemaal niks te betekenen. Het kan over een uur zomaar ineens beginnen, maar ook nog even op zich laten wachten. Succes! 🍀

17 uur geleden

Bij mijn eerste niks aan voortekenen, al hoorde ik achteraf dat mensen wel konden zien dat ik anders liep en ze dus heel laag lag. Bevalling begon met het breken van de vliezen, spontaan, bij 40+5. Tweede ook geen voortekenen, gestript en in de loop van de dag begonnen de weeën, ook weer bij 40+5. Geen voortekenen zegt dus niks.

16 uur geleden

Bij de 1e weinig voortekenen gehad. Op de dag zelf ineens gebroken vliezen en een aantal uur later begonnen de weeën. Ik vond weeën anders voelen dan menstruatiekrampen. Maar ik vind de pijn lastig te omschrijven. Mijn ervaring is dat je het echt wel gaat voelen of het een wee of een harde buik is. Je moet je dan volledig focussen op de wee.

16 uur geleden

Ik voelde mij vanaf week 37 steeds wat ellendiger, alsof het eind in zicht was of dat ik er zelf wel klaar mee was maar ik kreeg heel onverwachts bij 40+5 een gigantische menstruatiekramp en dat was het begin. Voelt overduidelijk sterker dan een oefenwee. Verder dus geen voortekenen

16 uur geleden

Bij de eerste helemaal geen voortekenen gehad tot op de dag zelf. ‘S morgens 2u lang wat voorweeën gehad wat weer helemaal wegtrok en pas rond einde middag weer opnieuw weeën die langzaam doorzetten, ben toen eerst nog een rondje met de hond wezen wandelen. Eigenlijk pas rond 1u ‘s nachts echt hevigere weeën, om 2u 3cm ontsluiting en om 4u 9cm. Toen vliezen gebroken door VLK en nog een uur geslapen, uiteindelijk 5.45u geboren na 7 min persen. Was perfect!

16 uur geleden

Reactie op Kimjero22

Bij de eerste helemaal geen voortekenen gehad tot op de dag zelf. ‘S morgen ...
Was bij 39+6 overigens.

15 uur geleden

Mijn moeder zei dat ze bij geen van beide bevallingen tekenen had vooraf. #1 brak haar water en 5 uur later was ik er. #2 begonnen de weeën en 5 uur later was mijn zusje er. Ze heeft weinig last gehad van harde buiken in de weken ervoor en die heb ik ook nog niet echt veel gehad. Zeker geen pijnlijke, maar hier ook nooit zware menstruatiekrampen gehad ter referentie. De gynaecoloog gaf aan dat echte weeën niet te missen zijn, dus daar ga ik maar even vanuit. Ik kreeg wel de tip om onder een warme douche te gaan staan. Als het dan weg zakt, zijn het waarschijnlijk geen echte weeën

15 uur geleden

Bij mijn vorige zwangerschap ook geen duidelijke voortekenen. Ik voelde me tot de dag voor de bevalling fit en goed. Ik had wel vanaf 36,5w (toen opgemerkt) al 2/3 cm ontsluiting, vermoedelijk omdat ik eerder al eens was bevallen op 19,5w en dit dus niet helemaal mijn 1e zwangerschap/ bevalling was (hier epidurale gehad van bij de start dus geen echte weeën gehad) . Ik ben gestript op 40w5d en die nacht opgemerkt dat ik wat krampen had (viel altijd weer in slaap). Rond 6u30 wakker geworden met idee dat het begonnen was (snel toenemend, frequent en regelmatig. Tegen 14u05 was onze dochter geboren. Allemaal heel vlot verlopen. Ik vind weeën niet helemaal gelijk aan menstruatiekrampen. Soort pijn mss wel, maar ik ervaarde ze veel intenser en ik voelde ze over mijn hele buik + buik gaat extreem aanspannen dan. Ik wist ook niet wat te verwachten, maar vanaf het 1e moment vond ik het heel duidelijk. Nu 39w2 en heb al weken wat gerommel. Opnieuw 2/3 cm dus dat loopt gelijk. Ik heb nu vaker last van harde buiken die onderin mijn buik wel wat pijn doen en regelmatig zeurende pijn in mijn onderbuik (voor mij komt.dit overeen met menstruatiepijn). Ik ga ervan uit dat het opnieuw erg duidelijk zal zijn van zodra de echte weeën starten.
Bij mijn eerste had ik 0 harde buiken en voor weeën… ben ingeleid op 39.5 ivm hoge bloeddruk en met 40 exact bevallen. Duurde dus echt heel erg lang. Nu megaaa veel voor weeën en harde buiken. Harde buiken al vanaf week 28 en de weeën vanaf week 38 vooral ‘s avonds. Merk verschil doordat ik die moet wegzuchten en harde buiken zijn meer gewoon ongemakkelijk en letterlijk hard haha. Succes !