13 Reacties

6 maanden geleden

Je krijgt hier bijzonder verlof voor en je hoeft geen uren in te leveren.

6 maanden geleden

Reactie op irisvdvelden93

Aahh oké, en als ik bijvoorbeeld van 06:00-14:00 werk en heb om 13:00 een echo, dan moet ik echt al om 12:00 gaan rijden, dan heeft het ook geen nut meer om daarna naar mijn werk terug te rijden.. hoe werkt dit dan? Sorry voor het vragen, maar het kost me nu al snipper uren en ben nu 7 weken en 3 dagen pas… dus heb nog wel wat afspraken voor in het vooruitzicht

6 maanden geleden

Voor noodzakelijke zwangerschapsonderzoeken heb je recht op bijzonder verlof. Je werkgever mag dit niet weigeren. Dit is wettelijk bepaald. Een pretecho bv valt daar dan weer niet onder.

6 maanden geleden

Bij onze cao geldt dat alleen als het bijna niet mogelijk is om de afspraken buiten je werktijden te plannen. Ik weet natuurlijk niet waar je werkt, maar je zou het kunnen navragen bij HR.

6 maanden geleden

Aahh oké, en als ik bijvoorbeeld van 06:00-14:00 werk en heb om 13:00 een ...
Maar dan kan je toch makkelijk je afspraak na werk plannen?

6 maanden geleden

Reactie op mikie

Bij onze cao geldt dat alleen als het bijna niet mogelijk is om de afsprake ...

6 maanden geleden

Reactie op Madelief1996

Maar dan kan je toch makkelijk je afspraak na werk plannen?
In het ziekenhuis is dit niet altijd zo, ze geven je een tijd en soms lukt het wel en soms niet. Ik werk in de horeca dus verschillende tijden en dagen

6 maanden geleden

Reactie op mikie

Bij onze cao geldt dat alleen als het bijna niet mogelijk is om de afsprake ...
Ja dit ga ik ook even doen, anders ben ik zo door mijn snipper uren heen 😬😅

6 maanden geleden

Dankjewel voor je reactie, ga strakjes even HR bellen en navraag doen

6 maanden geleden

Voor zwangerschap MOET een werkgever doorbetalen en kan geen verlof weigeren. Je moet dan wel even netjes melden dat je zwanger bent 😉 ook ZH bezoeken, controles, echo's (behalve pretecho's). Daarnaast moeten ze extra pauze kunnen voorzien, doorbetaald, indien je dit nodig hebt en een rustruimte kunnen bieden waar je even kan liggen. Laatste wordt minder gedaan en wordt niet vaak om gevraagd, maar je hoeft zeker geen eigen uren in te zetten... succes!

6 maanden geleden

In het ziekenhuis is dit niet altijd zo, ze geven je een tijd en soms lukt ...
Klopt, ik heb ook via de email een afspraak gekregen en die is ook toevallig op een werkdag gepland. Ik heb nooit zelf mijn afspraak kunnen plannen, altijd door middel van een brief/email. Toen ik belde dat ik echt niet kon, werd er moeilijk gedaan en kon het niet verzet worden 🙄

6 maanden geleden

Reactie op Anouk Michelle

Klopt, ik heb ook via de email een afspraak gekregen en die is ook toevalli ...
Ja dat heb ik ook hoor, soms kon ik de tijd nog nog vervroegen. Maar ik krijg nu gewoon bijzonder verlof als ik een afspraak heb in het ziekenhuis. Zal natuurlijk wel zo veel mogelijk het buiten mijn tijden proberen te plannen maar dit is echt niet altijd te doen.

6 maanden geleden

Ja dat heb ik ook hoor, soms kon ik de tijd nog nog vervroegen. Maar ik kri ...
Ik kan online de dag & tijd verplaatsen, alleen dan duurt het langer voordat we de eerste echo krijgen. Dus nu heb ik het zo laten staan en een vrije dag opgenomen. Daarna gaan mijn man en ik iets leuks doen. We zijn dan een dagje zonder de kinderen 🤣