18 Reacties
5 maanden geleden
Ik ben benieuwd heb dit vaker gehoord ik lees ook even mee
5 maanden geleden
Nou ik heb dit van m’n verloskundige gekregen. Maar ik ga het zelf niet gebruiken.
Ik weet niet maar ik vertrouw het niet 100%

5 maanden geleden
Ik heb in mijn vorige zwangerschap ook aspirine gehad. De dosis is zwaar laag, maar je slikt het voornamelijk tegen hoge bloeddruk/zwangerschapsvergiftiging. Ik gok dat er om welke reden dan ook de verloskundige daar een verhoogde kans in ziet bij de zwangerschap van jou
5 maanden geleden
Ik heb sinds de 2e mk elke dag 100mg aspirine. Dit omdat het bloedverdunnend is en ontstekingsremmend. Hopelijk helpt een van de twee (of beide) van die werkingen een nieuwe mk voorkomen. Wat ik zie bij deze zwangerschap is dat mijn hartslag in rust veel lager is dan bij de eerste twee (toen 15-20bpm vanaf dagen voor de nod, nu 5-6 bpm hoger totaal). Dus best kans dat er toch iets in mijn lichaam heftig reageerde op de zwangerschap.
Vanaf 9 weken heb ik bovenop de aspirine ook 40mg bloedverdunner enoxaparine injecties gekregen. Vond dat best eng, want ze hebben geen bloedonderzoek gedaan, maar heb een second opinion gesproken en die zei dat deze lage dosering vaker preventief wordt ingezet bij herhaalde miskramen
5 maanden geleden
Reactie op Mary202412
Ik heb sinds de 2e mk elke dag 100mg aspirine. Dit omdat het bloedverdunnen ...
Dit is overigens in Portugal, niet in Nederland!
5 maanden geleden
Ik moet dat binnenkort ook nemen, bij mij gaat het dan om te verhelpen van pre eclampsie van mijn vorige zwangerschap om dat te verkomen.
5 maanden geleden
Ik heb dit mijn eerste zwangerschap gedaan. Puur omdat het de eerste zwangerschap was en ze niet weten hoe je lichaam dat oppakt, mede dit gaf een verhoogd risico. Ze gaven aan dat het percentage zwangerschapsvergifitiging lager ligt sinds mensen dit gebruiken. Ik ben met 40+2 bevallen en mijn placenta was aan het verkalken, dus geen idee of ik zonder wel zwangerschapsvergiftiging had gehad. Nu is mijn risico laag en hoef ik het niet weer te gebruiken. Het was van week 16 tot week 36, zodat het niet bij de baby in het bloed terecht komt op het einde. Ik had het waarschijnlijk nu weer gedaan als ze mij dit hadden aangeraden.
5 maanden geleden
Aspirine werkt bloed verdunnend. Dus voor een goede doorbloeding van de navelstreng/placenta kan dit helpen.
Ik ga het ook op recept krijgen vanwege zwangerschapsvergiftiging bij mij eerste.
Vriendin van mij die zwanger was van een tweeling slikte dit ook, vanwege verhoogd risico op zwangerschapsvergiftiging
5 maanden geleden
Ik heb ook het advies gehad dit te sliken ivm hogebloeddurk vorige zwangerschap, maar ik kies er voor om het niet te sliken. er werd bij mij gezegt dat het helenmaal geen nadelen had vervolgens heb ik het onderzocht en had het wel paar nadelen. wel minder als 1% dus daarom denk ik dat het wordt gezegt als geen risicos. maar wil zelf zo minmogenlijk medicatie gebruiken. vorige zwangedschap ging ook prima alleen de laatste week last gehad van hogebloeddruk maar ik denk zelf meer door het warme weer was in augst bevallen.
5 maanden geleden
Ik heb het tijdens mijn vorige zwangerschap moeten slikken, omdat ik de zwangerschap daarvoor een hogere bloeddruk had. Tegen mij is gezegd dat het ook helpt bij de doorbloeding van de placenta. Omdat het bloedverdunnend werkt moest ik er met 36 weken mee stoppen.
5 maanden geleden
Ja, ik heb het ook bij de eerste zwangerschap gebruikt op advies van verloskundige en ik denk dat het me geholpen heeft. Ik had ook zwangerschapsvergiftiging, maar heb me nog goed weten te redden en uiteindelijk is onze dochter ook op tijd geboren. Heb zelf het gevoel dat als ik dat niet had gedaan het erger was geweest. Maargoed dat weet je natuurlijk nooit. Ga het nu in iedergeval ook nemen