14 Reacties
gisteren
Ik heb gekocht :
- luierzalf (bepanthen babyzalf en Zwitsal zinkzalf)
- babyolie (inoli en kenko)
- babybadolie (kenko)
gisteren
Reactie op Moedervanspruitjefeb26
Ik heb gekocht :
- luierzalf (bepanthen babyzalf en Zwitsal zinkzalf)
- bab ...
Oh een ook alvast zonnebrand van biodermal kids factor 50. Ik heb deze producten/merken gekozen op basis van de ingrediënten (zo mild mogelijk voor de babyhuid)
gisteren
Zo weinig mogelijk! Alleen als de kleine echt een schrale huid heeft kan je wat vettigheid smeren, lanette crème/zalf is dan heel mild. En als de baby luieruitslag heeft kan je wat smeren. Onze dochter bleek alleen juist allergisch voor zink, dus weg konden alle potjes, zou vooral dus ook niet teveel inslaan, 1 van alles is voldoende, je hebt zo bijgehaald!
gisteren
Je kan even kijken bij sproetonline, dat is een platform van een dermatoloog. Hier kan je veel info en tips uit halen!
19 uur geleden
Wij hebben billencreme en olie van Incia. Na lang zoeken is dit het meest natuurlijke wat ik kon vinden en het bevalt erg goed!
17 uur geleden
Zwitsal absoluut NIET.
het beste is lekker insmeren met shea butter of kokosolie, wel uitkijken met noten allergie.
voor het douchen gebruik ik Happy Earth, eerste maanden zal ik alleen Aleppo zeep gebruiken daarna overstappen naar Happy Earth.
Incia blijkt ook een goed merk, vind het zelf alleen wat prijzig.
op je gevoel af gaan en uitkijken voor parfums er in.
je kan de app INCI beauty downloaden hier kan je de barcode scannen en zien of het een goed natuurlijk product is, keuze is aan jezelf of je het gebruikt. Ik zag dat Etos ook een nieuwe lijn heeft een paar daarvan was wel goed maar ik ben vergeten welke.
16 uur geleden
Onze eerste had last van berg/baby eczeem, dus ik gebruikte toen vooral cetamacrogol (basiscreme) voor eerst z’n plekjes en daarna ook z’n hele lichaam. Je moet het wel op recept krijgen, maar hele fijne creme
16 uur geleden
Wij gebruiken sinds de geboorte van onze zoon eigenlijk alleen af en toe zinkzalf (zonder toegevoegde troep) en heel soms vaseline. Verder echt niks, gewoon schoonmaken en wassen met water.
We hebben het niet dubbelblind getest, maar onze zoon van inmiddels 2.5 heeft echt een heel sterk en zacht huidje en heerlijk vol lekker ruikend nooit vet haar.