22 Reacties
2 weken geleden
Reactie op S2014
Mij is verteld dat je pas vanaf week 37 mag gaan kolven. Kolven zorgt ervoo ...
Ik heb het ook niet perse over kolven, je kunt namelijk ook opvangen zonder stimulatie, en mij is verteld dat dit mag zolang je geen krampen krijgt
2 weken geleden
Reactie op S2014
Ja dat zou kunnen! Heb alleen het idee dat er niet erg veel op te vangen is ...
Jaa dat is ook zo, daarom ben ik er ook benieuwd na of mensen dit doen, want hier stopt het lekken niet, zonder stimulatie kan ik spuitjes vol maken van 10 ML, en als ik met de hand stimuleer ( dit mag met dit termijn ) dan is het nog meer, ik die niks geks of iets, en heb echt tips nodig hoe dit het beste te bewaren, heb het in de vriezer
2 weken geleden
Reactie op BijzondereTopaas173543
Jaa dat is ook zo, daarom ben ik er ook benieuwd na of mensen dit doen, wan ...
Komt het er echt uitlopen dan dat je op een random moment kan zeggen nu ga ik het opvangen? Hier echt helemaal niks namelijk 😅. Mijn schoonzusje heeft vanaf week 36 gekolft 1x per dag en deed de inhoud in spuitjes in de vriezer. Als het meer zou zijn zou ik het denk ik in van die zakjes doen? Is wel hoe meer je het stimuleert hoe meer je produceert. De vraag is moet je dat willen 10 weken voor de bevalling?
2 weken geleden
Reactie op geenbloem
Ik wil het later in de zwangerschap gaan proberen, maar hoor veel over van ...
Op Amazon zie ik veel aanbod aan steriele spuitjes zonder naald in verschillende formaten (1ml 3ml etc) 👍
2 weken geleden
Reactie op EnergiekeKikker436552
Op Amazon zie ik veel aanbod aan steriele spuitjes zonder naald in verschil ...
P s. Sluit me aan bij andere comments, stimuleren zou ik niet doen. Maar goed als je colostrum vloeit zeker opvangen toch. Goud.
2 weken geleden
Reactie op BijzondereTopaas173543
Jaa dat is ook zo, daarom ben ik er ook benieuwd na of mensen dit doen, wan ...
Ooh ik mocht echt niet met de hand stimuleren voor 36 weken van de lokale dokter en de gynaecoloog.
Lek sinds week 16 (daarom toen gevraagd), maar mag alleen opvangen als het er zelf uitloopt. Aangezien dat alleen snachts gebeurt, wacht ik nog even een paar weken voor ik eraan begin. Lijkt me wel fijn om wat voorraad te hebben voor wanneer de kleine er is
2 weken geleden
Reactie op babykamer
Komt het er echt uitlopen dan dat je op een random moment kan zeggen nu ga ...
Het loopt eruit, heb elkedag mijn BH nat, ik heb al een kindje en daar heb ik lang borstvoeding gedaan, 2 maand nadat ik gestopt was met borstvoeding geven werd ik opnieuw zwanger, en nu elkedag alles nat, ik stimuleer niks, ben gewoon in de winkel en het spuit eruit als het ware
2 weken geleden
Reactie op Mary202412
Ooh ik mocht echt niet met de hand stimuleren voor 36 weken van de lokale d ...
Als je je borsten al insmeert met bodylotion is het ook al stimulatie, wel gek dat dit niet mag, ik moest dit omdat ik elkekeer een tepel onsteking kreeg, kreeg een verstopping in de borst
2 weken geleden
Reactie op geenbloem
De meeste apotheken hebben deze ook in voorraad, beginnend vanaf 1 ml!
2 weken geleden
In principe, bij een zwangerschap zonder complicaties, kun je dit al vóór 37 weken doen. Uit onderzoek is namelijk gebleken dat het niet meer oxytocine afgeeft dan tijdens seks, dus de kans dat het tot spontane weeën leidt is net zo groot als bij seks. Als je wel complicaties hebt, helemaal een dreigende vroeggeboorte, moet je dit nooit doen. Maar dan heeft de gyn dit waarschijnlijk wel gezegd. Net als dat je dan geen seks mag hebben of mag klaarkomen.
15 uur geleden
Reactie op geenbloem
Amazon!
14 uur geleden
Hebben die spuitjes een speciale naam of maakt het niet uit? Heeft iemand een foto van hoe dat spuitje er uitziet?
10 uur geleden
Reactie op Florine1995
Hebben die spuitjes een speciale naam of maakt het niet uit? Heeft iemand e ...
Ik heb deze. https://amzn.eu/d/5XVYXDb
Maar ik wacht nog tot mijn afspraak met verloskundige over een week.
Maar ik ben sowieso nu al klaar met colostrum kolven - ik krijg echt dikke droppels eruit na douchen.
8 uur geleden
Reactie op BehulpzameVogel483473
Ik heb deze. https://amzn.eu/d/5XVYXDb
Maar ik wacht nog tot mijn afspraak ...
Dankjewel! Heb je goed dan! Hoeveel weken ben je nu?