22 Reacties
4 uur geleden
Reactie op BabySMNL
Vorige week 125/95, mocht toen een dag later terug komen en toen was hij 12 ...
Heb je dit al sinds het begin van je zwangerschap of pas sinds de laatste weken?
4 uur geleden
Reactie op Saartjeex
Hi,
Mijn bloeddruk was vandaag
135/87 dus moet in de gaten houden en donder ...
Dat snap ik wel, heb t zelf ook beetje dat ik me druk maak maar mijn urine was juist helemaal goed
4 uur geleden
Ben nu 36 weken en loop al 3 weken voor extra controle voor hogere bloeddruk. Meestal rond de 125/80 laatste keer 135/85. Donderdag weer controle.
3 uur geleden
Laatste keer gemeten was met 36 weken ongeveer, 110/55. Ik heb overigens altijd een redelijk lage bloeddruk.
3 uur geleden
Reactie op Saartjeex
Hi,
Mijn bloeddruk was vandaag
135/87 dus moet in de gaten houden en donder ...
Snap ik, ik heb al weken dat mijn bloeddruk hoog is, en dan bedoel ik echt een onderdruk van 100 😅.. na een half uur aan de bloeddrukmachine gelegen te hebben ik het ZH is hij toch weer goed. Urine en bloed ook goed. In de gaten houden. Ik heb me in het begin heel druk gemaakt, nu kijk ik er niet meer van op. Ik heb ook geen andere klachten.
3 uur geleden
38 weken, 110/70. Niet zwanger zit ik meestal rond de 100/60, soms lager. Tijdens de zwangerschap is hij meestal rond 110/70 geweest, een enkele keer iets hoger en ook een paar keer juist heel laag (85/45). Ik heb zwangerschapsdiabetes en spuit insuline, dus ben blij dat hij niet te hoog is geworden wat wel vaak schijnt voor te komen.
3 uur geleden
38+3 en vandaag was die 96/60. Beetje gemiddeld voor deze zwangerschap, ben maar 2x boven een bovendruk van 100 uitgekomen. Dat icm met een zeer lage ferritinewaarde is niet een heel prettig gevoel. Enige positieve is dat k wel dropjes mag blijven eten :)
3 uur geleden
Hi,
Vandaag gemeten 150/104. Ik ben gelijk opgenomen ivm zwangerschapsvergiftiging.
Ik moet bekennen dat het bij mij geleidelijk opliep. Rond oud en nieuw schommelde deze van 110/80 naar 120/95.
Ik heb altijd van mezelf een lage bloeddruk gehad (80/60). Omdat het vandaag erg uitschoot icm andere klachten toch besloten op te nemen in t zkh en om in te leiden. Vandaag ben ik 36+5. Donderdag word ik ingeleid… 😫
2 uur geleden
Reactie op mar189
Hi,
Vandaag gemeten 150/104. Ik ben gelijk opgenomen ivm zwangerschapsverg ...
Pff heel veel sterkte en succes gewenst! 🤍
2 uur geleden
37 vandaag en gisteren bij controle was hij 130/92.
Dus mocht gisteravond 3 uur in het ziekenhuis zitten om te kijken of wat er aan de hand was. Uiteindelijk geen andere tekenen van zwangerschapsvergiftiging gevonden, dus na 3 uur mocht ik weer terug naar huis..
2 uur geleden
Hier bloeddruk 85/55. Ook ijzertekort dus snel duizelig / buiten adem / licht in mn hoofd. En daarbij 2 kindjes van 1 en 3,5 dus ben het goed zat haha, kom maar op met de baby!
2 uur geleden
Bij het ziekenhuis is de eerste meting altijd veel te hoog. Als ze me even rustig laten zitten is de tweede meting altijd goed.
Thuis over de afgelopen maanden langzaam gestegen van 120/65 naar nu 132/72.
Ik heb zwangerschapsdiabetes met insuline, maar tot week 36 aspirine en bloedverdunners gehad i.v.m. herhaalde miskramen, dus dat zal allemaal invloed hebben