27 Reacties
2 weken geleden
Wij kregen t zelfde bericht met de 20 weken echo. 5 weken later met een pretecho hebben we gevraagd of ze het weer even kon opmeten niks aan de hand, mooie lange beentjes kregen we te horen. Ik snap dat je je zorgen maakt maar het eene kindje ist andere niet. Succes en sterkte ❤️
2 weken geleden
Dank voor je reactie! Oh weet je nog hoe lang het toen was? Ik hoop dat het goed komt pff 🥲❤️🩹
2 weken geleden
Hoi SpontaneKerss, logisch dat je je druk maakt, maar echt niet nodig. Niet alles wat geen p50 is wijkt af, eigenlijk valt alles tussen p10 en p90 onder "normaal", samen maken zij het gemiddelde. (Waarbij p11 logischerwijs wel kleiner is dan p89). P7 is dis geen "grote afwijking", maar net iets korter. Bij de meeste praktijken houden ze een bepaalde p waarde aan waarna ze meer echo's doen als de baby daar dus onder zit. Die p kan verschillen tussen p6 en p10 ofzo. Daarnaast betekent p7 ook dat het beentje 3 of 4 dagen korter is dan andere beentjes met dezelfde termijn. Als je het zo bekijkt valt het ook heel erg mee ;)
2 weken geleden
Alleen maar fijn dat ze het in de gaten houden. Zijn jullie zelf lang? Als jullie zelf ook wat kleiner zijn is het misschien makkelijker te verklaren dat ze wat korter zijn. Is bij ons ook het geval, ik ben zelf wat kleiner en de mini in mijn buik heeft ook ‘korte beentje’ verder is ze helemaal gezond en volgt ze haar eigen lijntje. Mijn ene zoon was blijkbaar een p61 en de ander een p32 (gemiddelde van been, buik en hoofd) ja ze zijn wat kleiner dan de leeftijdgenootjes maar dat ben ik ook én ze volgen precies hun eigen lijn. Ik merk niet veel verschil ik groot met ze terwijl en 30p tussen hun zat… Met is ook ‘maar’ een meeting. Probeer het los te laten je er zorgen om maken mag maar misschien maak je je onnodig druk
2 weken geleden
Hoihoi,
Ik snap dat je er toch een beetje onrustig van bent, vooral omdat je er zelf niks aan kan doen en tussendoor ook echt geen idee hebt.
Hopelijk een geruststelling voor je: wij zaten bij de controle met 24+3 op een bovenbeen van p0.4 en bovenarm van p1.6, helemaal uit verhouding met de rest vooral ook. Dus direct extra controles ingepland en veel zorgen bij ons..
We zijn inmiddels 4 weken en 2 echo’s verder en de laatste was zo “goed” dat de gynaecoloog zei dat als de volgende weer zo goed is we zelfs terug mogen naar de verloskundige. Het blijft wat onderin de curve, maar we zaten erbuiten dus het trekt wel echt wat bij. Maar het kan dus echt nog alle kanten op gaan en vaak gaat het gewoon de goede kant op zei de gynaecoloog. :)
2 weken geleden
Helaas zelf meegemaakt, begon met 24 weken onder p2. Volgende dag al medische echo in universitair ziekenhuis, werden al een aantal dingen uitgesloten. Vanaf 27 weken opgenomen, zoontje dysmatuur en prematuur geboren onder p1. Zelf ook 28 weken op dit moment, je bent al een stuk verder dat is al heel fijn! Probeer daar aan vast te houden, je bent AL 28 weken! ☺️ Aangezien het bij mij al veel eerder begon, is het voor mij natuurlijk ook makkelijker gezegd. 🥰
2 weken geleden
Op de laatste groeiecho kregen we een p38 score voor de buikomvang, p34 voor het hoofd en p1 voor de femur. Toch maakte de echoscopiste en verloskundige zich geen zorgen. Zij zeggen dat de femur ontzettend moeilijk te meten is door de kromming en er ook andere marges aangehouden worden. Waar buikomvang en hoofd tussen de p10 en 90 moeten vallen moet een femur minimaal p2 scoren. Er wordt blijkbaar veel fout gemeten en een been mag wat korter zijn. Die andere twee waren belangrijker zeiden ze. 🤷We gaan het zien. 4 december weer een groeiecho. Ik denk dat al die extra metingen hierin eerder negatief of onzeker maken dan helpend zijn. Ik zou het echt proberen los te laten...
2 weken geleden
Reactie op samii
Hoi hebben jullie al een update, ik zit de zelfde schuitje. Alles was goed ...
Nee, helaas ik krijg pas 8 december weet een groei echo helaas. Wat waren de waardes bij jullie?
2 weken geleden
Reactie op SpontaneKerss
Nee, helaas ik krijg pas 8 december weet een groei echo helaas. Wat waren d ...
Kijk hier is die meting Biometrie:
Hoofdomtrek (HC) : 278,2 mm - conform 29w 5d - P 43
Buikomtrek (AC) : 268,4 mm - conform 30w 6d - P 75
Femurlengte (FL) : 51,4 mm - conform 27w 4d - P < 3
EFW : 1451 gram - conform 29w 3d - P 37
2 weken geleden
Reactie op samii
Kijk hier is die meting Biometrie:
Hoofdomtrek (HC) : 278,2 mm - conform ...
Hoe ver ben jij nu of was je tijdens de meting? Ik heb deze metingen allemaal niet, kan ik dit ergens terugvinden?
2 weken geleden
Reactie op SpontaneKerss
Hoe ver ben jij nu of was je tijdens de meting? Ik heb deze metingen allema ...
Ik ben nu 29 en 5 dagen, vandaag had ik een echo dit waren de metingen en die kon ik terug zien in mijn portaal van het ziekenhuis. Ik ben medisch door zwangerschapdiabtes. Maar die van jou is normaal p7 anders hadden ze jou een GUO echo aangeboden.
2 weken geleden
Helaas sinds 24 weken (nu 29) ook in het ziekenhuis, zowel buik als been rond de p3. In week 24 week het af van de groeicurve (ik was ook ziek geweest), maar nu volgt hij weer de eigen curve. Was erg spannend aan het begin! Hij weegt nu ongeveer 1kg, maar ik mag wanneer de eigen groeicurve volgende week blijft terug naar de verloskundige. Stabiel klein was dan de uitslag, en dat was dus goed nieuws :) (ik ben zelf ook niet lang)
5 dagen geleden
Reactie op samii
Wat fijn dat hij zijn eigen lijn weer volgt. Snap dat het spannend was, maa ...
Herkenbaar (1.59 &1.78)! Vrijdag hopelijk laatste medische ronde
3 dagen geleden
Pfff. Laatste groeimeting gehad vandaag en het lijkt een bijna gemiddeld kindje qua hoofd en buik met femurlengte score P 2,8.
Omdat hij consequent zo extreem laag meet gaan ze er nu vanuit dat het kindje "gewoon korte beentjes heeft". Voor mij klinkt dit heel gek. Ik ben 31 weken en de baby wordt op 1,65 kg geschat, dan is het echt raar dat die femur zo klein is. Maarja als het ziekenhuis zich geen zorgen maakt... Mijn man is 1.92m en ik 1.69m dus we verwachten niet persee een klein kind. Onze oudere zoon is ook gemiddeld qua lengte voor zijn leeftijd. Achja we gaan t zien