84 Reacties
5 maanden geleden
Gefeliciteerd, wat spannend 😍 Ik hoorde vorige week donderdag dat ik een drieling verwacht 😱 Ook een eeneiige tweeling en dan nog eentje erbij 😂 Dat was een schok en we zijn nog steeds aan het bijkomen! Daarnaast ben ik ook morgen net als jij. Maar vooral de hele dag enorm misselijk!! Hoop zó dat dat snel over gaat! Ben nu 7+4 weken trouwens.
5 maanden geleden
Jij ook gefeliciteerd! Ik kan me voorstellen dat dat ook even schrikken is. Maar zo mooi nieuws ook! Ik heb ook echt last van misselijkheid. Ik ben vandaag 8+2.
Is jouw tweeling mono-mono of mono-di?
5 maanden geleden
Leuk topic!
Wij verwachten een tweeling en ik ben 8+5. Ik ben sinds week 6 kotsmisselijk en sinds deze week echt intens moe. Ik kan alleen maar liggen. Afgelopen week hadden we godzijdank een weekje vakantie, maar maandag moet ik weer. Ik weet niet hoe ik 8 uur op een dag moet werken en dat 4x per week. Mijn werkgever weet ervan dus ik hoop dat we iets kunnen regelen bijv. halve dagen werken tot ik mij weer beetje mens voel.
Hoe doen jullie dit?
Wij hebben een Di-Di tweeling en zeer waarschijnlijk twee eiig.
5 maanden geleden
Wat een leuke topic!
Dit heb ik verder nog niet vaak voorbij zien komen.
Wij verwachten ook een tweeling. Vandaag 8+4. Heb nog niets op werk en/of aan vrienden verteld en weet eigenlijk ook niet zo goed wanneer ik dat wil gaan doen omdat ik al begin te merken dat mijn buik meer zichtbaar wordt.
Verder hele dagen ontzettend moe maar de misselijkheid valt gelukkig wel mee!
5 maanden geleden
Hier ook 2 op komst. Nu 9+2 en qua klachten vooral erg moe en geen eetlust. Ben gastouder,dus werk in mijn eigen huis..super fijn want ik heb geen baas boven mij maar kan mijn dag met de opvang kindjes zo inplannen na wat werkt.
5 maanden geleden
Hier dames die al een kind hebben? Onze 2,5 jarige doet dus sinds een week geen dutjes meer. Sowieso dacht ik dat kinderen tot zeker huh 3e nog sliepen dus dit was al een soort tegenvaller (lees: ik kom altijd bij tijdens dutjes). Vandaag de heeele dag met een peuter en tegelijk 9 weken zwanger van een tweeling. Echt hoe dan... Wilde ze net ook niet gaan slapen en werd ik weer helemaal emotioneel. Ik wilde gewoon zitten, in m'n eentje. Ik lig al in bed, ik kan niet meer. En dan morgen weer aan het werk, waar best wat druk op staat. Ik heb het gevoel dat ik mij nu al voorbij loop.
Zo, dit was mijn klaagzang. 😅
5 maanden geleden
Reactie op Doofy92
Leuk topic!
Wij verwachten een tweeling en ik ben 8+5. Ik ben sinds week ...
Gefeliciteerd! Mijn werkgever is ook op de hoogte en is best begripvol en begaan dus dat scheelt. Ik kan flexibel werken, thuis en op locatie. Werk in het onderwijs en straks is het zomervakantie, dat is ook wel heel fijn.
Wij hebben een mono-di tweeling en dus eeneiig.
5 maanden geleden
Reactie op Doofy92
Hier dames die al een kind hebben? Onze 2,5 jarige doet dus sinds een week ...
Haha, lijkt me ook wel zwaar hoor, petje af voor jou. De ervaring met een kindje erbij hebben wij niet. Ik ben ook zo onwijs moe en probeer zoveel mogelijk powernappies te pakken over de dag heen.
Misschien goed om toch je leidinggevende in vertrouwen te nemen en aan te geven wat je wel/niet kunt. Jouw gezondheid is belangrijk, luisteren naar je lichaam nog belangrijker.
5 maanden geleden
Reactie op Mevrouwtjevandalen
Hier ook 2 op komst. Nu 9+2 en qua klachten vooral erg moe en geen eetlust. ...
Gefeliciteerd! heerlijk zeg. Lekker in je eigen omgeving en alles afgestemd op jou. Daar zou ik heerlijk de vruchten van plukken, zeker in het begin met alle kwaaltjes.
5 maanden geleden
Reactie op AffectieveGolfbreker558042
Wat een leuke topic!
Dit heb ik verder nog niet vaak voorbij zien komen.
...
Gefeliciteerd! Spannend heh? Op mijn werk weet mijn leidinggevende het wel ivm lage energie. Onze ouders weten het ook en de rest vinden we niet zo een prio. Sowieso pas na 12 weken hoor. Dat is dus ongeveer over 2 weken.
Merk je dat je kwaaltjes stabiliseren?
5 maanden geleden
Reactie op Liana123
Ik ben er vandaag achtergekomen bij de termijnecho dat wij ook een tweeling ...
Oh kan me voorstellen! Ik weet het nu een paar weken en het moet nog steeds landen haha. Morgen hebben wij onze eerste echo met 10 weken in het ziekenhuis (tot nu toe alleen de vit. echo bij de eigen verloskundige gehad). Was het bij jou toen dus nog niet te zien? Kan me voorstellen dat het dan best wel een shock is met de termijn echo!
5 maanden geleden
Reactie op Liana123
Ik ben er vandaag achtergekomen bij de termijnecho dat wij ook een tweeling ...
Ik ben daar ook vandaag achter gekomen bij de termijnecho! Volgende week ook gynaecoloog check
5 maanden geleden
Reactie op EleganteMirage002138
Oh kan me voorstellen! Ik weet het nu een paar weken en het moet nog steeds ...
Bij de vitaliteitsecho was maar één baby te zien. Echt een shock dit… Ik ben vandaag 10 weken en 4 dagen zwanger en volgende week dus een echo bij de gynaecoloog om te bepalen hoeveel placentas en of er ook een tussenwandje tussen de baby’s zit.. we gaan het meemaken
5 maanden geleden
Ik ben vandaag 11 weken en ook in verwachting van een tweeling 🙈
4 maanden geleden
Nu 10 weken zwanger van een tweeling en al de hele week ziek zwak en misselijk. Medicatie gekregen waardoor het overgeven gestopt is maar voel me nog steeds zo misselijk!! Wanneer kregen jullie te horen 1 of 2 eiig? Mij werd verteld dat dat niet te zien is?
4 maanden geleden
Reactie op Madelief1996
Nu 10 weken zwanger van een tweeling en al de hele week ziek zwak en missel ...
Ik hoop dat de medicatie snel aanslaat! Ik heb dinsdag een echo bij de gynaecoloog, ik verwacht dan dat ze gaan kijken naar het aantal placenta’s en vliezen. Hebben jullie ook ferrofumaraat 200mg voorgeschreven gekregen? Vandaag mee begonnen maar op een lege maag is geen optie, gelijk overgeven. Hopelijk morgen meer succes als ik er iets lichts bij eet.
4 maanden geleden
Ik heb ook ferrofumaraat voorgeschreven gekregen en ik hou het ook vaak niet binnen 🥲. Vanaf week 7 heel erg misselijk (nu ben ik 9 weken). Kan niet wachten tot ik me weer een beetje mezelf ga voelen.