23 Reacties

3 weken geleden

Hier hetzelfde! Mijn beste vriendin heeft het toevallig net gehad en die omschreef het niet als pijnlijk maar wel oncomfortabel. Had daarna last van soort van menstruatie krampen. Ik vind het idee om naar huis te gaan met zo'n ding in niet echt prettig maar als er plek is kan ik ook blijven. Ik kijk er ook niet echt naar uit ;). Succes!! 🩷💙💚

3 weken geleden

Ik heb het gehad bij onze oudste. Vond de ‘eendenbek’ het vervelendst, verder geen last van gehad. Zet ‘m op!! 🫶🏻

3 weken geleden

Reactie op Febbaby226

Hier hetzelfde! Mijn beste vriendin heeft het toevallig net gehad en die om ...
Haha ja ik blijf wel gelijk daar dus zit nog wel mee, dankjewel voor je reactie 💘

3 weken geleden

Reactie op Marthe.E.

Ik heb het gehad bij onze oudste. Vond de ‘eendenbek’ het vervelendst, verd ...
Oh ooh laat me niet beginnen over de eendenbek, wat heb K toch een hekel aan dat ding. Maar het klinkt positief als dat vervelender zat. Dankjewel !!!💘

3 weken geleden

Ik heb t ook gehad bij 2e zwangerschap met 41+3 geloof ik. Heb geen eendenbek gehad en voelde er wel wat van maar vond niet vervelend ofzoo. Overdag nog boodschappen en alles gaan doen. Savonds zat ik op de wc moest hoesten (durfde niet zo goed) en toen plopte die eruit en ik schrok er wel een beetje van🫣 daarna even lekker gaan douche en gaan slapen

3 weken geleden

Reactie op Chelss

Ik heb t ook gehad bij 2e zwangerschap met 41+3 geloof ik. Heb geen eendenb ...
En hoe lang duurde het voordat je echt weeën had? Bij mij gaan ze ook me vliezen breken

3 weken geleden

Reactie op Sofia.b

En hoe lang duurde het voordat je echt weeën had? Bij mij gaan ze ook me v ...
Moest me sochtends om 7u melden, ze was nog niet ingedaald dus kreeg pilletje ctg en daarna mocht ik uur rondlopen en toen begon ik wel beetje weeën te voelen. Daarna weer pilletje ctg en mocht ik uur van kamer af. Rond 15/16u braken ze me vliezen en om 1828u was ze geboren.

3 weken geleden

Reactie op Chelss

Moest me sochtends om 7u melden, ze was nog niet ingedaald dus kreeg pillet ...
Oke spannend!! Dankjewel voor je reactie 💘

3 weken geleden

Reactie op Sofia.b

Oke spannend!! Dankjewel voor je reactie 💘
Succes! Ik hoop dat ik met deze 4e zwangerschap niet ingeleid hoef te worden :)
Jaa ik vond het inbrengen geen pretje maar daarna ging het eigenlijk gewoon goed af en toe wat krampjes en uiteindelijk de ballon verloren met slijmprop. Toen gingen ze ontsluiting checken en had ik 2cm. Om naar de 3 te gaan kreeg een soort gelletje. Naar de verloskamers gelopen ging gewoon goed en daarna had ik na 2x een gelletje aan toe de 3cm! daar bleef ik erg op haken, toen hebben ze m’n vliezen gebroken en vloog ik naar de 5cm daar nog even op blijven haken en uiteindelijk ging ik naar de 10 niet snel maar gewoon tempo. Uiteindelijk 18 uur over gedaan van het moment dat het ballonnetje eruit viel. Deze keer staat de inleiding voor volgende week zondag. Dan moet ik me melden om 9.00 en plaatsen ze het ballonnetje en dan ligt het eraan hoe het gaat en anders mag ik tussendoor even naar huis en de volgende dag weer melden om half 6. Ben benieuwd en kan niet wachten tot de kleine er is! (Misschien word het een keizersnee ivm grote van de baby door insuline gebruik maar dat weten we vrijdag pas na een echo en gesprek met de gynaecoloog.) Ik vond de bevalling pittig maar denk dat elke bevalling dat wel is

Reactie op Sofia.b

En hoe lang duurde het voordat je echt weeën had? Bij mij gaan ze ook me v ...
Is voor iedereen anders denk ik. Het voelt echt als een golf dus het word steeds erger en dan zakt het uiteindelijk weer af. Dit gebeurt dan met tussen poses van 3 min en dan een minuut lang. Daarna gaat het steeds sneller en dichter op elkaar. Maar dat is iets wat je wel kunt uitleggen maar als je het ervaart dan denk je oh ja dit is wel het echte werk

3 weken geleden

Ik word ook over 3 weken ingeleid ... kijk er tegenop

3 weken geleden

Hier 2 jaar geleden ook ingeleid met een ballon katheter. Het inbrengen zelf (ook zonder eendenbek) vond ik reuze meevallen. Ik bleef echter wel continu de katheter voelen, voelde branderig. Niet pijnlijk, maar wel naar. Mogelijk kan ik niet zo goed tegen het materiaal, maar was te doen. Na een hele dag en nacht was het ballonnetje nog niet uitgevallen. Toen ze dit gingen checken werd de katheter er met best wat kracht uit getrokken, dat was wel pijnlijk, ook omdat ik niet van tevoren werd gewaarschuwd. Hierna werden de vliezen gebroken, hier had ik weer totaal geen last van. Al met al zou ik het zo weer doen.

3 weken geleden

Ik ben met 42 weken met ballon ingeleid bij mijn vorige zwangerschap. Positieve ervaring. Plaatsen ballon deed amper pijn. Ik kreeg wat krampen, vergelijkbaar met menstruatie krampen. Lekker rustig aan doen die dag met een dekentje op de bank… Eind van de middag geplaatst, dag daarna ‘s ochtends viel ballon er uit. De eerste 3 a 4 cm heb je dan al in de pocket! 👌🏻 Toen zijn mijn vliezen gebroken en ben ik verder helemaal natuurlijk en in bad bevallen. 🤍 Qua tijden: 10.30 vliezen gebroken, 13.00 weeën goed op gang, 19.24 geboren. Geen weeenopwekkers nodig gehad. Wel een tip: trek je na het breken van de vliezen terug in donkere (bad)kamer, evt muziek/oortjes in, zorg dat het hoofdje van het kindje goed op de baarmoedermond drukt (dus rechtop staan/lopen en lekker blijven bewegen).

3 weken geleden

2 jaar geleden ben ik ingeleid doormiddel van een ballonkatheter. Ik vond het inbrengen eventjes pijnlijk, maar daarna zakte dat weer weg. Bij mij gebeurde dit op zaterdagochtend en daarna mocht ik naar huis. Gedurende de dag wat buikkrampen vergelijkbaar met menstruatiepijn. Eind van de middag viel de ballon eruit. Ik hoefde zelf pas zondagochtend terug te komen naar het ziekenhuis. Terug in het ziekenhuis had ik 3 cm ontsluiting, maar vonden ze de stand van de baarmoedermond nog niet gunstig genoeg. Ik moest die dag toen in het ziekenhuis blijven met tabletjes om de baarmoedermond verder te laten verweken. Vooral het wachten duurde lang haha. Maandag ochtend zijn mijn vliezen gebroken en gingen direct de weeënopwekkers aan. Met het breken van de vliezen begonnen de weeën eigenlijk vanzelf al, en in mijn geval ook al redelijk extreem. Ik ben toen voor een ruggenprik gegaan omdat in geen idee had hoe lang het nog zou duren. Uiteindelijk zo’n 8 uur na het breken van de vliezen bevallen. Op zich vond ik de hele ervaring prima, ondanks dat het allemaal best lang duurden. Mocht ik nu weer ingeleid worden wil ik wel twee dingen anders: - ik wil pas het infuus geprikt hebben als we daadwerkelijk “starten”. Nu had ik vanaf zondag ook een infuus in mijn had en dat werd pas maandag gebruikt. Ik kan slecht tegen naalden enzo dus werd echt akelig van het infuus in mijn hand. En ook onhandig met douchen. - na het breken van mijn vliezen wil ik eerst even wachten wat mijn lijf zelf doet. In mijn geval waren weeënopwekkers eigenlijk niet nodig geweest. Kan altijd nog na een halfuur aangezet worden… Al met al een prima bevalling gehad. En wat ik een groot voordeel vond was dat ik niet met weeën naar het ziekenhuis hoefde te reizen haha. Succes!

3 weken geleden

Reactie op Febbaby226

Hier hetzelfde! Mijn beste vriendin heeft het toevallig net gehad en die om ...
Ik begrijp heel goed dat je liever niet naar huis wil hoor, maar in mijn geval moest ik dus nog twee nachten ná het plaatsen van de ballon. Ik was achteraf heel blij dat ik de eerste nacht nog even thuis heb geslapen. De situatie is natuurlijk voor iedereen anders, maar in mijn geval was de tweede nacht in het ziekenhuis op een zaaltje (met drie) en zonder partner. Dat was niet mijn beste nacht zeg maar ;) Mocht er plek zijn om te blijven zou ik wel even vragen wat voor kamer, of partner mag blijven etc.

3 weken geleden

Bij mijn 1e gehad. Het is niet prettig maar ik wil het ook niet als pijnlijk bestempelen. Daarna de hele nacht lichte krampen en de ballon is er niet zelf uitgevallen. Wel had ik de volgende ochtend ontsluiting en konden mijn vliezen gebroken worden. Over 2 a 3 weken mag ik ook weer! Succes met de laatste loodjes!
En hoe is het gegaan met ballonlatheter?

4 uur geleden

Reactie op BehulpzameVogel483473

En hoe is het gegaan met ballonlatheter?
Nou ik ben bevallen hoor 5 dagen geleden van een hele mooie meisje van 2200 gr ❤️. De ballon zelf voelde ik niks van. Ik kreeg daarna wat weeen door het plaatsen dat was wel niet leuk. Maar wat ik heel onprettig vond was de eendenbek. Mijn vagina voelde zoveel spanning dat de eendenbek en de ontsluiting voelen echt voor mij niet te doen was. De onsluiting voelen vond K t allerergst want blijkbaar zit mijn baarmoeder hoog en die vrouw duwde telkens heel haar hand in me vagina om te kijken hoeveel onsluiting. De vliezen breken voelde ik ook niet maar alleen dat hand die der ingaat om het te breken vond ik ooook echt niet fijn. Ik kreeg het ballon rond 6 uur geplaatst en heb hem zelf eruit getrokken om 04:35. Volgens de dokter moest ik er steeds iets aan trekken als K moest plassen want om dat je heel de tijd ligt zorgt waartekracht er niet voor dat die eruit valt. Toen ik het eruit trok voelde het net een soort losse tampon.

Reactie op Sofia.b

Nou ik ben bevallen hoor 5 dagen geleden van een hele mooie meisje van 2200 ...
Ach wat leuk. Gefeliciteerd met je kleine, hopelijk dat je herstelt ook fijn. Heel spannend met ballon, ik kreeg vandaag te horen dat ik krijg het volgende week dinsdag dus ik zoek wat meer info- het lijkt echt pijnlijk 😳🥲 En idd ik kan me wel herinneren van mijn eerste bevalling dat ontsluiting kijken was echt horror. 🫩🫩