10 Reacties

4 maanden geleden

Wij hebben toen onze 2e op komst was ee bakfiets aangeschaft. Het is oprecht de beste aankoop ooit geweest. Wij hebben zelfs 1 auto weg kunnen doen (oke ik stopte ook met werken!) Maar ik rede me nu volledig met de bakfiets. Je mag pas indd fietsen als de jongste straks zelf tot zit komt en dat is vaak rond 9 a 10 maand tot die tijd mag hij/zij niet op de fiets. Bakfiets mag overigens ook niet vanaf het begin! Maar vanaf 3 maanden. Wat ik ook top vind dat je genoeg ruimte hebt om spullen en buggy mee te nemen bijv!

4 maanden geleden

En met een draagzak fietsen tot de jongste oud genoeg is?

4 maanden geleden

Bakfiets!! Echt top , wij hebben een peuter van 3 en een baby van 7 maanden die nog in maxi cosi meegaat. Straks kan hij in kuipje naast z’n broer en kan de nieuwe baby weer in maxi cosi mee 🩷

4 maanden geleden

Reactie op alice14

En met een draagzak fietsen tot de jongste oud genoeg is?
Dat wordt sterk afgeraden! Als je valt val je namelijk bovenop je kind...

4 maanden geleden

Ik ga voor een fietskar met een hangmat voor jonge baby's. Goedkoper dan een bakfiets en vergt minder onderhoud. En vaak kun je hem ook als een soort wandelwagen gebruiken, handig als je bijvoorbeeld boodschappen gaat doen! Dan hoef je niet ook nog een kinderwagen of draagzak mee te nemen

4 maanden geleden

Valgevaar is er altijd, ook met kinderzitjes en een bakfiets.. Mijn inziens is een bakfiets juist erg gevaarlijk, omdat ze zo lomp zijn en ontzettend snel gaan.

4 maanden geleden

Voor je zelf de + en - opschrijven en bij elkaar optellen. Wij hebben een bakfiets met 3 wielen bewust gekozen omdat in de bak 4 kindjes kunnen (nu zwanger van nummer 4 en aangeschaft toen nummer 3 geboren was) Met twee kindjes in de gewonen fiets echt prima vond ik. Begin pak je die minder snel omdat kleine nog niet zelf kan zitten, maar persoonlijk ook wel eens met draagzak gefiets (er zijn altijd risico's). Maar in de bakfiets deed ik de jongste in begin ook in draagzak want ze hoppelen echt nog wel veel in zo een kuipje die je er los kan bij kopen. Zelf nooit met maxi cosi er in gedaan. Bij ons gaat de kleine straks in de draagzak gewoon mee. Door de drie willen zit ik stevig en fiets toch niet hard aangezien de oudste er zelf naast fiets tegenwoordig. Maar als er budget is zal goed verdiepen en wat voor bakfiets je zou willen en voor hoeveel kindjes max. Ten slotte met boodschappen doen of vriendjes die bij schoolplein mee willen is het echt wel ideaal. En zou ik niet zonder willen. Ik gebruik me gewonen fiets wel nog als ik zonder kinderen weg ga dus die zou ik er zeker ook nog naast houden!

4 maanden geleden

Reactie op alice14

Valgevaar is er altijd, ook met kinderzitjes en een bakfiets.. Mijn inziens ...
Ik denk dat een bakfiets niet sneller gaat als de elektrische fiets die ze nu heeft. Een gewone elektrische fiets gaat ook al behoorlijk hard. Ik denk dat je daarin zelf je gezonde verstand moet gebruiken hoe hard je fiets met je kindjes en eventueel een helmpje aanschaffen.

4 maanden geleden

Ik heb zelf niet al een kindje maar heel veel ouders op mijn werk (kdv) met meer kindjes hebben idd een bakfiets. Het ziet er wel gemakkelijk uit dat alle kids erin kunnen! Alleen niet in alle bakfietsen kan een maxicosi dus daar dan wel even goed naar kijken. Wat ik een keer heb gelezen over vanaf wanneer kindjes op een fiets zitje mogen is dat ze niet alleen zelf kunnen blijven zitten (wanneer de ouder het kind tot zit brengt) maar het kindje zelf van lig naar zit moet kunnen. Omdat de spieren dan pas sterk genoeg zijn voor de hobbels en andere dingen op de fiets.

4 maanden geleden

Wij hebben kindjes van 4 en 2 en we hebben een bakfiets sinds de jongste 9 maanden is. Wij vinden het helemaal geweldig. Er past zoveel in, ook twee kids en buggy als je het voorste bankje eruit haalt. Echt onmisbaar in ons leven:)