8 Reacties

Hoi! Ik heb ook extra controles voor groei. 1x echo gehad bij 27wk Daarna had ik eentje met 31weken Daarna heb ik gewone controle met 34wk en er staat echo gepland met 36wk Maar ik ben wel tussendoor medisch geworden door diabetes (vorige week met 31wk) dus ik weet niet hoe en wat, krijg ik extra echo’s of niet 😅 Voor mij gewoel 27wk tot 31wk was echt lang ook- en mijn laatste echo was ook echt horror met een beetje rare verloskundige, maar goed 😅
Ik heb ook extra groei echo’s vanaf week 28 elke 2 weken een echo bij de verloskundige en daarna extra controle in het ziekenhuis. Ben wel medisch ivm hg en diabetes. Sowieso morgen 34+2 een controle alleen geen echo tenminste niet dat ik kan inzien kan wel zijn dat ze het alsnog doen. Dan straks over 2 weken met 36+4 nog een extra ivm groei of het een keizersnee word of een inleiding met de gynaecoloog. De langste tussenperiode die wij hebben gehad was tussen de 20 en 28 weken in dat duurde voor me gevoel ook erg lang maar was toen nog niet medisch bij het ziekenhuis dus misschien vandaar

6 uur geleden

Ik heb ook ivm hg en wellicht diabetes (test ik nu op) extra groeiechos gekregen. Heb er nu nog 2 op de planning: met 35 en 37 weken

Reactie op PrachtigeKoraalrif473670

Ik heb ook extra groei echo’s vanaf week 28 elke 2 weken een echo bij de ve ...
Hoe werkt dat met keizersnee door grote baby? Ik moest eigenlijk suikertest doen met 31 weken omdat baby in 3 weken tijd ging van P60 naar P93, maar ik heb uiteraard niets gehoord over keizersnede.. lijkt mij wel heftig om te wachten tot 40 weken als de baby nog steeds groeit zo snel…

Reactie op BehulpzameVogel483473

Hoe werkt dat met keizersnee door grote baby? Ik moest eigenlijk suikertes ...
Ons eerste kindje is met 37+2 geboren doormiddel van een inleiding met knip (lag als sterrenkijker) met een gewicht van 3864 gram. Op basis daarvan, de hg, diabetes en insuline gebruik. En dus de inleiding die met moeite uiteindelijk net aan geen spoed keizersnee werd hebben ze besloten om een groei echo te maken en een overleg gesprek met de gynaecoloog. Om te voorkomen dat de baby vast komt te zitten in het geboorte kanaal als hij idd zo groot word geschat als wat ze denken dat hij is. Dit kreeg ik pas 2 weken terug te horen, rond de 32 weken echo. Ik prik mijn waardes elke dag doormiddel van een vinger prik. De suikertest kon ik door de hg niet doen vandaar. Daarnaast had ik tijdens m’n vorige zwangerschap pre eclampsie en was dat de reden dat ze begonnen met een inleiding. Er spelen dus meerdere factoren mee wat hun zien als een groter risico namelijk, insuline, hg, diabetes en verhoogde kans op ontwikkeling van pre eclampsie.

Reactie op PrachtigeKoraalrif473670

Ons eerste kindje is met 37+2 geboren doormiddel van een inleiding met knip ...
Wat heftig maar doe je heel goed! Ik ben uiteraard zelf benieuwd hoe en wat, mijn eerste kind is ook met inleiding en knip geboren - ook in andere land. Morgen heb ik mijn eerste afspraak met gynaecoloog in ziekenhuis dus ik ben heel benieuwd over hoe en wat. Dankjewel voor info!

Reactie op BehulpzameVogel483473

Wat heftig maar doe je heel goed! Ik ben uiteraard zelf benieuwd hoe en w ...
Ja het is een pittige zwangerschap helaas, gelukkig wel het einde inzicht! Zou het gewoon even voorleggen en je zorgen delen ze denken echt wel met je mee om het zo veilig en goed mogelijk te plannen. Mijn gynaecoloog zei: liever een geplande keizersnee en weten waar je aan toe bent dan ineens een spoed. Dat is voor hun namelijk ook flink schakelen en hebben ze natuurlijk liever gewoon ingepland als het kan. Is voor jezelf en de baby dan ook veel fijner als ze weten dat het nodig is. Scheelt weer stress en op extra complicaties tijdens de bevalling zitten ze dan niet te wachten als ze het kunnen voorkomen natuurlijk

5 uur geleden

Ik heb nu om de 2 weken een echo. Kindje is aan de grote kant en ik heb diabetes gekregen. Ik heb zelf voor een keizersnede gekozen en krijg die met 38/39 weken. Mijn eerste zoontje is prematuur geboren met 33 weken dmv een spoedkeizersnede en dit kindje is nu al veel zwaarder 😅. Kans op herhaling is ook aanwezig.