33 Reacties

3 weken geleden

Flynn Rodmer ....... 27-12-2025 om 03:27 2156 gram en 42cm lang 33+3 Eerste kerstdag kreeg mijn vrouw krampen tijdens het kerstdiner en dat was ongeveer elke 15-30 minuten. We hebben de verloskundige gebeld en die zei dat we gelijk naar huis moesten komen zodat ze langs kon komen. Na een inwendig onderzoek had ze nog geen ontsluiting dus moesten we de krampen in de gaten houden en timen. De nacht ging niet helemaal soepel want de krampen bleven aanhouden dus hebben we op tweede kerstdag in de ochtend nogmaals de verloskundige gebeld. Weer een inwendig onderzoek en toen was er opeens 2-3cm ontsluiting! Dat betekende dus dat we naar het ziekenhuis moesten. Daar werd ons verteld dat we ervan uit moesten gaan dat hij die dag zou komen. Weeën hielden de hele dag aan en werden ook steeds heftiger. Tegen de avond aan had mijn vrouw pas 4cm ontsluiting dus ze kreeg een prik met slaapmedicatie en pijnstilling om toch nog een beetje slaap te kunnen pakken. Na een uur waren we nog steeds wakker en waren de weeën om de 4-5 minuten nog steeds aanwezig, dus zijn we weer terug naar de verloskamer gegaan. Uiteindelijk kregen ze om 3 uur nog een inwendig onderzoek, nu had ze 9cm ontsluiting en begon ze ook persweeën te krijgen. Haar water werd handmatig gebroken en na 27 minuten persen werd onze kleine jongen geboren. 🩵 Hij heeft tot gister in de couveuse gelegen en ligt nu in zijn wiegje, hij is mega sterk en we zijn hartstikke trots op hem 🥰♥️

3 weken geleden

Ons mopje is ook al geboren. Nele, 27-12-2025 om 10:11u geboren 🩷 2620 gram en 47cm lang. Ze is geboren met 33 weken en 4 dagen en heeft ons flink laten schrikken, maar ze doet het super goed! In de nacht na 2e kerstdag om 00:00u braken totaal onverwachts mijn vliezen. Geen weëen of krampen aanwezig, maar na een bezoekje van de verloskundige meteen naar het ziekenhuis gegaan en de bevalling kwam al op gang. Die ochtend is ze al geboren.

3 weken geleden

Sarah en Yasmin 🩷🩷 geboren op 03-01-26. Sarah is geboren om 04:04 uur met een gewicht van 2175 gram en Yasmin is geboren om 04:27 uur met een gewicht van 2235 gram. Allebei zijn ze 45 cm, geboren met 33+6. Vrijdag 02-01 aan de ctg geweest na de echo omdat ik ze allebei minder goed voelde ik veel last had van vocht vast houden. Uiteindelijk waren alle onderzoeken goed en mocht ik weer naar huis. Nog geen 4uur later om 21:00uur braken mn vliezen van Sarah. Ik heb het ziekenhuis gebeld en moest direct komen ook omdat ze allebei nog niet ingedaald waren. Ze gaven aan dat de bevalling meestal binnen 72uur gebeurd dan. Rond middernacht begonnen de eerste weeën en na 4,5 uur weeën waren allebei de meiden er al. Geen tijd meer voor pijnstilling of iets. De bevalling van Yasmin is alleen geholpen door mn vliezen van haar te breken (deze waren alleen van Sarah gebroken) en wat weeënopwekkers. De meiden liggen nu allebei in de couveuse. Sarah alleen met sondevoeding en Yasmin krijgt wat extra hulp met zuurstof. 🩷🩷

3 weken geleden

Bram 🩵 04-01-26 9:20 2510g 34+6 weken Met 34+5 werd ik wakker met krampen en lichtroze afscheiding. Ik maakte me geen zorgen maar heb toch maar even het ziekenhuis gebeld. Die wilden me toch wel zien voor een ctg. Daarop waren de harde buiken ook goed zichtbaar, en vrij regelmatig ook al (zo om de 10-15) minuten. Na de ctg toch maar even gekeken of ik ontsluiting had en ja hoor, 2cm! Maar alle kans dat de harde buiken weer zouden stoppen en mijn ontsluiting op 2cm zou blijven. Ze vond me er ook echt niet uit zien als een vrouw die bijna ging bevallen zei ze. 😂 Voor de zekerheid wilden ze me wel die nacht voor controle houden en de ochtend erop nogmaals een ctg doen. Nou, die ctg is er nooit gekomen, want 's avonds om 12 uur merkte ik wel dat de krampen pijnlijker en regelmatiger waren en bleek ik al 4cm ontsluiting te hebben. Toen begon de achtbaan en is Bram 's morgens om 9:20 geboren. Ik had helaas wel een totaal ruptuur (alleen van het woord krijg ik alweer kippenvel) en ben op de OK gehecht. Maar het herstel gaat gelukkig goed. Onze kleine man krijgt momenteel een beetje extra lucht in z'n neus om hem eraan te herinneren dat hij door moet blijven ademen bij bijvoorbeeld slikken. Ook zag hij wat gelig dus ligt hij op een UV matrasje. Verder doet de kleine het hartstikke goed!

3 weken geleden

Reactie op Jas K

Bram 🩵 04-01-26 9:20 2510g 34+6 weken Met 34+5 werd ik wakker met krampen ...
Wat een knapperd gefeliciteerd 💙

2 weken geleden

Elena Sarah Valeria is vandaag geboren om 13:42. Met 36+1 wel wat vroeg maar helemaal gezond. Ze weegt 2190 gram en is 44 cm. Mijn vliezen braken gister avond rond 22:00u. Ziekenhuis gebeld en gelijk die kant op gereden om te checken of echt me vliezen waren gebroken. Dit bleek zo te zijn dus moest ik even een nachtje blijven en als alles goed zou gaan ook de volgende dag weer vertrekken. Om 5 uur sochtends kreeg ik een apart gevoel wat steeds maar bleef aandringen na controle was het wat rommelig met harde buiken maar niet te gek dus mocht ik weer van de monitor af en verder slapen. Om 6 uur wist ik het wel zeker dit word geen slapen en belde toch weer aan en toen bleek dat we al op 4 cm zaten. Om 9 uur werden de weeen zo erg dat ik een ruggeprik heb gevraagd en om 10 uur zat dit erin. 11 uur had ik 9 cm ontsluiting en om 12 uur wee opwekkers gehad om mee te kunnen persen want ik voelde vrij weinig door de ruggeprik. Om 1uur mocht ik gaan persen en om 13:42 kwam de kleine meid tevoorschijn. Uiteindelijk wel met een pompje want der hartje vond de persweeen niet leuk, klein beetje ingescheurd en gehecht. Al met al maken zowel zij als ik het goed en ben ik trotse mama van deze kleine meid 💕

2 weken geleden

🩷 Maura 13-01-2026 2375 gram 36 weken Onze meid heeft ons verrast door met 36 weken geboren te worden. Ik had al een aantal nachten wat krampen. De verloskundige checkte het even en schatte in dat het echt nog wel weken kon duren voordat ze geboren werd. Echter op maandagavond werden de krampen steeds meer en ineens braken mijn vliezen! Hierna volgde een snelle bevalling in het ziekenhuis en een directe verliefdheid op ons kleintje. Met mij gaat het top en met haar ook! We moeten nog even in het ziekenhuis blijven zodat ze wat kan aansterken maar verwachten snel naar huis te mogen.

2 weken geleden

Jona Marijn . 15-01-2026 om 19:44 2198g 47cm 37+3 weken Geboren precies 24 uur na het starten van de inleiding op 14-01 om 19:45

2 weken geleden

Luca 16-01-2026 - 05:01 uur 2655 gram - 47 cm 34.4 weken Na gebroken vliezen en daaropvolgende weeën is onze lieve zoon Luca gehaald met een keizersnede. Dit ivm een eerdere keizersnede. Hij had geen opstartproblemen en zoals het nu lijkt was hij er gewoon aan toe om ons te ontmoeten ❤️

2 weken geleden

Julian💙 Geboren op 16-01 (38+2). 51 cm en 3674 gram. Inleiding vanwege zwangerschapsdiabetes en een verwachte groei op P97. Echter, vanacht kreeg ik al wat weeën, nog wel onregelmatig en kortdurend maar ik voelde wel dat m'n lichaam er klaar voor was. Nog wel wat kunnen slapen en 8.30 gemeld in het ziekenhuis. Toen had ik al 5 cm ontsluiting en was de baarmoedermond goed week. Even aan de CTG en 9.30 vliezen gebroken. Ondertussen bleven de weeën om het kwartier komen maar na het breken vd vliezen werden ze intenser en kwam het sneller op elkaar. Na zo'n 20 minuten persen kwam om 11.15 uur onze zoon op de wereld. Super snel gegaan en enorm dankbaar hiervoor! We maken het beiden goed en genieten van ons tweede kindje🥰 Ik kijk er enorm naar uit om morgenochtend naar huis te gaan en compleet te zijn met zijn grote zus van 3 erbij🩷

2 weken geleden

Reactie op MamaAmber

Julian💙 Geboren op 16-01 (38+2). 51 cm en 3674 gram. Inleiding vanwege zw ...
Kleine aanvulling; het breken van de vliezen heeft de verloskundige gedaan. Verder niets nodig gehad qua weeën opwekkers o.i.d. Dus een inleiding en spontane bevalling in één 😉

vorige week

Ensar Yiğit🩵 -16-01-2026 -2352 gram en 40cm lang - 37+5weken Op 15-01 ingeleid vanwege een dysmatuur kindje. Bevallen met een ruggenprik na een eerdere keizersnede en dat ging heel goed.
Noud 🩵🌈 26.12.2025 🎄🎅🏼 2035 gram | 41 cm Geboren met 33+0 Op de 24e begonnen buikkrampen. Die dag twee bezoeken aan het ziekenhuis gebracht, maar iedereen daar verzekerde me dat ik niet ging bevallen. Wel was de baarmoedermond al verkort (van 4,2 naar 2,8). Op de 25e in de ochtend had ik nog steeds krampen. Toch weer naar het ziekenhuis waar de baarmoeder naar 1,8 cm was gegaan. De artsen besloten me op te nemen en longrijping spuiten te geven. Plan was dat ik de 27e als de spuiten 48 uur waren ingewerkt dat ik weer naar huis zou gaan. Maar onze kleine man had een ander plan en de 26e in de namiddag werden de krampen intenser en ik wist dat dit weeën waren. Toen de verloskundige controleerde had ik al 2cm ontsluiting en vanaf daar ging het snel. 3,5 uur later was onze kleine strijder geboren. Na enkele dagen op de NICU, mocht hij naar de medium care waar hij nu nog aansterkt en doorgroeit. 🙌🏼

vorige week

Boije 💙 🌈 19-01-2026 8.36 uur 2905 gram 38w1d Vanochtend is Boije met een geplande keizersnede geboren. Broer van Lieve 💫 🦋 Laatste weken waren pittig, neiging vroeggeboorte en veel voorweeen. Boije lag dwars in m’n buik. Bij keizersnede bleek dit waarschijnlijk te komen doordat linkerkant van mn baarmoeder wat afwijkt van vorm. Hij is lichter en kleiner dan gedacht maar doet het supergoed! Lekker bijkomen en wennen aan elkaar 💙💙

6 dagen geleden

Mike🩵 20-01-2026 21:06 3685 gram 38weken Onze kleine Mike gisterenavond met een geplande inleiding geboren. Wegens drukte op de afdeling moesten we erg lang wachten maar dat werd beloond! Toen de weeën opwekkers gegeven waren ging het heel snel en met 6 minuten persen is onze kleine man geboren 🩵. Zo ongelooflijk trots!

5 dagen geleden

Vannacht om 02.28u is ons zoontje en broertje Savi geboren. Bij een termijn van 37+6. Hij weegt 3340 gram en is 49 cm lang. Om 21.30u was de verloskundige er, gezien mijn vorige bevalling snel ging en ik nu 4-5 cm had heeft ze besloten te blijven. Uiteindelijk om 01.40u ervoor gekozen om mijn vliezen te breken omdat dat waarschijnlijk net het laatste zetje zou zijn. Om 02.28u is Savi thuis in bad geboren. 🥹🩵 Hij had wat moeite met zijn temperatuur te regelen, maar dat gaat vast goed komen. Verder gaat het heel goed met ons. Maar ik ben heel blij dat het erop zit. 🙈

5 dagen geleden

In de nacht op woensdag 21 januari om 03:07 is onze dochter geboren met 37+6 en een gewicht van 2896 gram nadat ik vanaf zaterdag 17 januari met spontaan gebroken vliezen liep. Gelukkig doet ze het heel goed ondanks dat we eindigden met een stort bevalling (van 4 naar 10 cm ontsluiting in 1.5 uur en 7 min persen was ze er). Dankbaar en vermoeid en dol gelukkig zijn we met ons meisje ❤️

4 dagen geleden

Met 37+1 kwam onze kleine Moos Alex. 2700gram 48cm Volgende week zou ik ingeleid worden daar dacht meneer even anders over 🥺🥹

4 dagen geleden

Hoi hoi! Zondag 18 Januari is onze dochter Roma geboren met 37 + 5. 3140 gram. Spontaan gebroken vliezen, stuitligging, vooraf besloten keizersnede. (Er stond een geplande keizersnede)
Caithlyn🩷 23-01-2026 2:49 2675 gram gram 37+1 Na een bezoek aan de verloskundige in het ziekenhuis om een eventuele inleiding te bespreken, inwendig onderzoek gehad en wat bleek? Hier al 2à3 cm ontsluiting, dus gelijk een strip poging gedaan, om hopelijk de inleiding te voorkomen. Diezelfde nacht rond 1:15 wakker geworden van weeën die direct al om de 3 minuten kwamen en langer dan een minuut aanhielden. Anderhalf uur later en met 5 minuten persen is onze prachtige dochter geboren🩷