13 Reacties

7 maanden geleden

Ik hoor ook wisselende verhalen. Ik zou op je eigen gevoel afgaan

7 maanden geleden

Ja gefrituurde vis mag

7 maanden geleden

Volgensmij mag je beperkt/liever helemaal niet, garnalen eten ivm mogelijk gevaarlijke stoffen

7 maanden geleden

Reactie op robin1995

Volgensmij mag je beperkt/liever helemaal niet, garnalen eten ivm mogelijk ...
Ik doe het niet鈽猴笍馃槢. Maar denk idd dat je je eigen gevoel moet volgen hierin.

7 maanden geleden

Ik zou zelf dan zwangerhap volgen

7 maanden geleden

Ja mag wel zou alleen geen rauwe vlees eten. In Japan eten ze gewoon sushi.

7 maanden geleden

Ja. " Zolang de garnalen volledig gaar en niet rauw zijn, zijn ze veilig om te eten tijdens de zwangerschap ", zegt Dr. Holthaus. Het is vrij ongebruikelijk om rauwe garnalen in een restaurant tegen te komen, maar je kunt ze wel vinden in ceviche (een Peruaans gerecht gemaakt van rauwe zeevruchten gemarineerd in citroen- of limoensap) en sommige sushi. Heb dit voor je gekopieerd. Maar als het voor jou niet goed voelt moet je het niet doen

7 maanden geleden

Garnalen worden afgeraden ivm kwik en dioxine.

7 maanden geleden

Tip; Zwangerhap app. Ideaal

7 maanden geleden

Tijdens mijn eerste zwangerschap werd het advies plotseling aangepast. Dat je geen garnalen meer mag eten (in Nederland) is pas sinds 4 jaar zo. Af en toe een garnaal moet in mijn ogen gewoon kunnen. Alleen in grote aantallen kan dit kwaad maar doe vooral waar je je zelf goed bij voelt. Het voelde bij mij toen heel vreemd dat ik halverwege die zwangerschap geen garnaal meer mocht eten en daarvoor wel 馃槤

7 maanden geleden

Ik heb vrijdag nog dragon roll gehad馃槤 ik eet nou ook niet zo vaak sushi maar die paar keer eet ik wel gewoon gefrituurde garnalen. Ik lees ook dat af en toe geen probleem moet zijn. Doen waar jij je goed bij voelt.

7 maanden geleden

Ik heb vorige zwangerschap ook af en toe garnalen gegeten! Gefrituurd maar ook gewoon gebakken. Zolang je ze niet regelmatig eet is het geen probleem. En ja ook zorgen dat ze goed verhit zijn.

7 maanden geleden

Het advies in Nederland is om het niet te doen vanwege de opgebouwde giftige stoffen ik de garnaal. In andere landen is het advies anders, dat kan aan verschillende dingen liggen. Zo is de sushi in Japan zo vers dat de kans op ziektes een stuk kleiner is dan hier, maar ook omdat er andere risico inschattingen worden gemaakt. Wij (Nederland) zijn best risicoavers. Zelf eet ik dus absoluut geen garnalen, elke kans vind ik te groot. Maar je moet zelf die afweging maken