15 Reacties

5 maanden geleden

Ik ben nu 9+3 en nog niet misselijk. Kan alles eten en let wel echt op. Heb net mijn eetmeter gedownload nu al fan! Ik mag ook maar 2 koffie op een dag en 1 glas lekkers en verder alleen water. Is allemaal voor een goed doel

5 maanden geleden

Haha ik krijg gelijk trek van al jouw suggesties! Maar gaat me hier ook slecht af ivm misselijkheid. Ik geef er nu meestal aan toe en hoop v.a. het 2e trimester me beter te voelen en gezonder te eten. Overigens eet ik wel dagelijks fruit, max 2 cappuccino op een dag en vooral eater.

5 maanden geleden

Zo herkenbaar! Zoveel gezonde dingen maken me alleen maar meer misselijk en pizza helpt juist. Heel frusterend. Ik beperk het tot 1x per week, en verder over de dag kleine beetjes gezonde dingen. Koude rauwkost en koud fruit heb ik wel zin in, dus dat eet ik veel.

5 maanden geleden

Ik ben niet misselijk dus geen idee of het voor je werkt, maar je zou wat groentes (e.g. gestoomde courgette, pompoen, zoete aardappel of spinazie) mee kunnen blenderen met diepvriesfruit en wat proteïne poeder met fruitsmaak. Dan krijg je een milkshake maar dan met voedingswaarde

5 maanden geleden

Hahaha het is echt alsof ik deze post zelf geschreven heb.. herken het 100%. Had dit ook bij m’n dochtertje tot week 18 ongeveer toen ging er iets meer in.. maar warme groente heb ik de hele zwangerschap bleh gevonden

5 maanden geleden

Hier niet misselijk maar gewoon sinds zwangerschap een afkeer voor eten, als ik naar eten kijk denk ik al: bah 😂 vind ook alles zo’n beetje stinken. Ik zorg wel dat ik voldoende fruit binnen krijg (groente kan beter), maar verder eet ik maar op dit moment gewoon waar ik op dat moment zin in heb, anders is het geen doen 🤭 het is niet allemaal slecht wat ik eet, kijk ook wel naar wat ik wel mag hebben maar ik zal beter mijn best doen in 2e trimester😂

5 maanden geleden

Reactie op Mary202412

Ik ben niet misselijk dus geen idee of het voor je werkt, maar je zou wat g ...
Als iemand die wel kotsmisselijk is kan ik je tip zeker waarderen en beamen dat het voor mij in elk geval werkt. Niet de proteïnepoeder (aan die smaak en geur denken en het komt al naar boven), maar wel wat groente en diepvriesfruit met wat melk blenden. Ijskoud gaat alles er toch beter in, warm komt er gewoon weer uit helaas. Dit is direct een tip voor als de kleine er is en z'n groente niet meer lust ;)

5 maanden geleden

Same here! I love carbs. Alles wat mag niet eet ik de hele dag door. Bij mij niet komen met groente… 🤮🤮 kan misschien verse komkommer eten maar andere zeker niet, het stinkt. Dus nu heb ik lekker carb dieet. 🥰😂

5 maanden geleden

Reactie op 7Maart2023

Als iemand die wel kotsmisselijk is kan ik je tip zeker waarderen en beamen ...
Klopt doe ik nu ook met me kleintje van 8 maand haha :)

5 maanden geleden

Reactie op BehulpzameVogel483473

Same here! I love carbs. Alles wat mag niet eet ik de hele dag door. Bij ...
Hahahha jiehoe

5 maanden geleden

Ik at vrij onbewerkt voor ik zwanger werd, maar ineens kan ik alleen maar denken aan bueno’s en paprika chips🤣 ik heb besloten er soms ook maar aan toe te geven, zolang het maar ‘normaal’ blijft.

5 maanden geleden

Ja weet je, als ik me niet goed voel of misselijk ben en ik kan wel iets ongezonds eten dan doe ik het gewoon 🤣 als ik me de volgende dag dan weer beter voel eet ik weer fruit en groenten. Zo probeer ik het in balans te houden.

5 maanden geleden

Net terug van de verloskundige en nog even het eten besproken (krijg nagenoeg geen -warme- groente binnen) ze zei: maak je hier nu dit eerste trimester geen zorgen om, de baby pakt wat hij nodig heeft dus dat komt wel goed! Is meer voor jezelf haha dus no stress!

5 maanden geleden

Reactie op kipje1988

Net terug van de verloskundige en nog even het eten besproken (krijg nageno ...
De gedachten van warme groenten laat mij ook echt walgen. Maar vandaag een ceasar salade op en was gewoon blij hoe lekker die was haha.

5 maanden geleden

Nou, zo te lezen ben ik zeker niet de enige als het gaat om groenten.... Ik krijg het moeilijk/ niet weg. Rauw gaat beter, maar dan ook alleen zoete zoals wortels paprika. Gisteravond voor het eerst soep geprobeerd ik moet zeggen, dit was ook goed te doen!