17 Reacties

2 dagen geleden

Moet even lachen om de tekst: Ik ben nog samen met de papa, had je andere plannen? Verder vond ik het heerlijk om weer aan het werk te gaan. Thuis werken lijkt mij vreselijk onhandig met een baby en enveloppen vouwen zet qua financiën ook geen zoden aan de dijk. Als je het kan betalen lekker doen, vind je vriend het ook een goed idee?

2 dagen geleden

Ik ben thuisblijf mama, Zwanger van ons 6e kindje. Ik doe om toch ook een klein beetje te verdienen het schoonmaken van een vakantiehuisje. Soms is dit 1x per week en soms 3 keer. Daarnaast 2x per maand een avond schoonmaken bij mensen thuis. Niet omdat dit mn hobby is, maar zo kan ik en financieel wat bijdragen en verder thuis zijn voor onze kids.
Weet je zeker dat je contract het toelaat? Bij mijn contract mag ik alleen nevenactiviteit doen die ik voor m’n zwangerschap al deed, geen nieuwe starten in de zwangerschap/ ouderschapsverlof uren.

gisteren

Ik ben bij mn zoon ook een jaar thuis geweest. Dit ga ik nu ook weer doen. Je bent nog samen..Wat ben je van plan🤣

gisteren

Ik ben bij de eerste het eerste half jaar thuis geweest. Sindsdien 15u per week gaan werken. Zo gaat hij 1,5 dag per week naar de opvang, wat ik ook belangrijk vind en maak ik toch heel veel zelf mee van hem. Houdt er wel rekening mee dat weer aan het werk gaan waarschijnlijk een steeds grotere drempel wordt en je kindje mocht die naar de opvang ‘moeten’ daarna hier waarschijnlijk veel meer van mee krijgt dan op jongere leeftijd. Met 1 jaar speelt verlatingsangst al veel meer en ik moest er achteraf niet aan denken dat ik hem bij vreemden had achtergelaten terwijl hij zo goed beseft dat ik wegga. Nu kende hij en wij de mensen al en wist ik dus waar ik hem achterliet en het goed was.

gisteren

Reactie op InspirerendeKlaver901651

Weet je zeker dat je contract het toelaat? Bij mijn contract mag ik alleen ...
Nevenactiviteit betekend dat je een soort gelijke werkzaamheden doet naast je baan en dus in dezelfde branche werkt. Als je dat niet doet dan zou het geen enkel probleem mogen zijn.

gisteren

Reactie op Baby#2ontheway!:)

Moet even lachen om de tekst: Ik ben nog samen met de papa, had je andere p ...
De tekst “ik ben nog samen met de papa” zet ik neer zodat ze weten dat er 2 inkomens zijn en ik niet alleen ben. Mijn vriend wilt zelf ook dat ik gewoon het 1e jaar thuis ben met ons kindje

gisteren

Reactie op Cher2022

Ik ben bij mn zoon ook een jaar thuis geweest. Dit ga ik nu ook weer doen. ...
Dat zet ik erbij zodat jullie lezen dat er 2 inkomens zijn en ik niet alleen ben

gisteren

Reactie op Cher2022

Ik ben bij mn zoon ook een jaar thuis geweest. Dit ga ik nu ook weer doen. ...
Doe je tijdens dat je het 1e jaar thuis zit ook nog iets om bij te verdienen of gewoon via je partner?

Reactie op RenateJ92

Nevenactiviteit betekend dat je een soort gelijke werkzaamheden doet naast ...
Nevenactiviteiten zijn alle betaalde of onbetaalde werkzaamheden die je naast je vaste baan of studie uitvoert. Soortgelijke werk of niet maakt dus niet uit.

gisteren

Als je het kan doen en inkomens laten het toe zeker doen. Ze maken zoveel mee het eerste levensjaar en dan is het gewoon fijn om dichtbij mama te zijn. Je kan altijd weer eerder aan het werk mocht je er toch behoefte aan hebben maar dat je die vrijheid hebt om de keuze te maken is heel fijn. Eerste jaar is heel belangrijk voor kindjes.
Als het financieel kan dan zou dat zeker leuk en fijn zijn! Ik zou ook heeel graag het 1e jaar thuis zijn met de baby, het lijkt me zoveel beter voor de kleine en ook voor mezelf qua herstel en wennen aan de nieuwe situatie. Alleen lukt dat ons financieel niet. Ik neem na het zwangerschapsverlof nog wel de 9 weken ouderschapsverlof op. Maar dat is ook nog maar 70%. De weken daarna zouden onbetaald zijn dus dan wordt het al lastig. Mijn vriend heeft ook wat weken dus die neemt na mij nog een maand met de baby zodat ze 6 maanden bij ons is, en daarna zal ze toch naar de opvang moeten..

gisteren

Reactie op Gjvs12022026

Doe je tijdens dat je het 1e jaar thuis zit ook nog iets om bij te verdiene ...
Ik doe niets om bij te verdienen. Ik neem ook vakantie op. We kunnen het te kort wel even opvangen. Door mn vakantie die ik heb opgespaard valt dat mee

19 uur geleden

Reactie op AngstlozeKikker846679

Nevenactiviteiten zijn alle betaalde of onbetaalde werkzaamheden die je naa ...
Oh dan is dat aangepast. Ik had vroeger namelijk gewoon een andere soort baan naast mijn startende baan als nagelstyliste en dit mocht nog. Dit was wel 10 jaar geleden.

18 uur geleden

Reactie op RenateJ92

Oh dan is dat aangepast. Ik had vroeger namelijk gewoon een andere soort ba ...
Ja ligt dus aan je contract. Volgens mijn contract is het voor mij ook toegestaan mits ik dit meld bij mijn werk.

16 uur geleden

Reactie op AngstlozeKikker846679

Ja ligt dus aan je contract. Volgens mijn contract is het voor mij ook toeg ...
Ik werd toen de tijd ook aangenomen en had al klanten. Dus ik deed het ook al. Mijn baas had het wel eens vermeld dat het in het contract stond na 3 verlengingen ofzo, maar toen zei ik dat ze mij hadden aangenomen en dat ik het toen al deed. Ook dat ik er niet mee ging stoppen. Daarna nooit meer over gehoord.
Het is ook niet dat het sowieso niet mag hè! Maar ik kreeg in m’n bevestigingsbrief van zwangerschapsverlof expliciet dat nevenactiviteiten enkel toegestaan zijn als je er voor je zwangerschap al toestemming voor had dus dat je niet iets nieuws ernaast mocht gaan doen.