6 Reacties

13 uur geleden

Je kan hier vaak wel op anticiperen toch, stel dat je na het eten alleen bent of vanaf 17u ofzo dan doe je toch om 16u nog even een rondje en laat je ze rond 23u nog ff op de hoek plassen bij wijze van? Die van ons krijgen sowieso altijd de grootste ronde ‘s morgens; dan ‘s middags nog een rondje en ‘s avonds is gewoon ff plassen en terug naar binnen voor het slapengaan. Voorheen plasten ze dan gewoon even aan de overkant van de straat in de bosjes, daarvoor hoef je praktisch je huis niet uit als het even niet anders is!
Ja zo willen wij het ook gaan doen, als alleen thuis met slapende baby hooguit kort laten plassen op het grasveld tegenover (maar liever rondom wakker momenten). Hond is flexibel in uitlaat momenten, dus denk dat dat wel goed moet komen allemaal!

10 uur geleden

Hier beetje hetzelfde al voorgaande berichten. In baby fase was het wat lastiger omdat de slaap dan minder stabiel was. Vaak ging ik dan als hij sliep na 10min zodat ik voor eind cycles sowieso weer terug was. Nu is onze zoon twee. Word nooit wakker begin van de nacht; babby phone kan via mobiel gevolgd worden. Loop zo'n rondje dat ik binnen max 5min wandelend terug ben; rennend sneller dus 😂. Hond heeft zijn ritme inmiddels aangepast. Savonds lopen we rond half 8. Maar niet meer altijd exact op dat tijdstip. Wat voorheen wel zo was. Ook is hij smorgens niet meer de "eerste". Hij vind het prima.

10 uur geleden

Trouwens in de baby fase liep ik de kleine zo vaak in slaap. Daarna hup overhevelen in bed.
Thanks allemaal! Ja in de baby fase denk ik inderdaad ook dat je de baby ook nog wel in slaap kan brengen tijdens het wandelen. Gelukkig is onze hond ook niet zo tijd gebonden dus denk dat wij dan inderdaad ook gewoon even snel z’n behoefte laten doen aan de overkant!
De kleine gaat altijd mee gewoon in de wagen of in de draagzak. Verder is het een beetje kijken wat voor jou werkt je kindje heeft vanzelf een soort ritme. soms is een groot rondje om 20:00 nog wel ff lekker en dan daarna de kleine in bed en dan voordat jij naar bed gaat gewoon ff gauw een plasje in de achtertuin