7 Reacties

Vorige week gehad, alles bij elkaar stond ik met 2 uurtjes weer buiten. In de avond een beetje hoofdpijn maar verder nergens last van gehad. Tot nu toe merk ik zelf nog geen verbetering maar kan 2/3 weken duren had ik begrepen.

3 uur geleden

Ik heb het gister gehad. Was binnen uurtje klaar, heb geen bijwerkingen maar kan nog komen. Ze gaven aan dat het pas 1-2 weken later echt merkbaar zal zijn. Mijn uitgerekende datum is over 10 dagen dus ik hoop wel dat het tegen die tijd aan is geslagen. Vooral als je veel bloed verliest tijdens de bevalling is het fijn als je een ijzerinfuus gehad hebt. Wat was jou HB?

Reactie op Firsttimegirlmom

Ik heb het gister gehad. Was binnen uurtje klaar, heb geen bijwerkingen maa ...
Oh dat gaat best snel dan! Hb 6.5 (was niet dramatisch zei de gynaecoloog). Ferritine is 11. Gezien mijn klachten en inderdaad om wat ‘beter’ de bevalling in te gaan hebben ze toch besloten voor een infuus.

Reactie op RustigePlaneet558454

Vorige week gehad, alles bij elkaar stond ik met 2 uurtjes weer buiten. In ...
Ja ik begreep ook dat, gezien mijn uitgerekende datum, je er vooral qua bevalling/kraamweek er gemak van moet hebben.
Ligt eraan hoeveel je toegediend krijgt. Mijn eerste zwangerschap kreeg ik met 34 weken ijzerinfuus best veel in één keer en duurde ongeveer 3-4 uurtjes tot ik klaar was. Deze zwangerschap heb ik het in 3x gekregen 1x pw. en duurde elke keer maar een uurtje in totaal.
Ik merkte met beide na 1,5 week meteen verschil en voelde me echt veel beter. En had helemaal nergens last van qua bijwerkingen

2 uur geleden

Bij mij duurde het 1.5 uur en moest daarna nog een half uurtje blijven. Ik kreeg 300mg, mijn hb was 5.7