5 Reacties

Als eerst checken ze of je al een aantal cm ontsluiting hebt, als je al 3 cm hebt dan is er geen ballon nodig. Ik ben met 38 weken ingeleid omdat ik diabetes heb en insuline gebruik. Ik had maar 1 cm ontsluiting dus hebben ze in de avond een ballonnetje geplaatst, daar kreeg ik krampen van en later in de nacht is deze eruit gevallen. De volgende ochtend had ik 3 cm ontsluiting en hebben ze mijn vliezen gebroken. Dat hielp niet, dus kreeg ik weeënopwekkers. Deze werden elk kwartier opgehoogd. Ik heb wel om een epidurale gevraagd, bij de eerste en derde bevalling ook gekregen, bij de tweede was het te druk en deze werd in een snel vaard tempo geboren, dus achteraf beter dat ik geen epidurale bij haar heb gekregen.

gisteren

Ik lees mee 👀 want ik word ook ingeleid 😳

12 uur geleden

Reactie op Anouk Michelle

Als eerst checken ze of je al een aantal cm ontsluiting hebt, als je al 3 ...
Bedankt voor delen! Ik vind het nog spannend, zoveel interventie met inleiding - balloon, vliezen breken, infuus. Vind ik wel spannend. 🥲

11 uur geleden

Ik heb een hele positieve ervaring met een inleiding gehad:) Met 38w1d zou een ballonnetje geplaatst worden, maar ik had al 2-3 cm ontsluiting dus ik werd meteen gestript (dit was mijn tweede bevalling). Ik ben naar huis gegaan in afwachting of er al iets op gang zou komen maar dat gebeurde niet. De volgende dag mocht ik bellen om 7:00 uur en om 13:00 uur was er plek voor me in het ziekenhuis. Ik had in mijn geboortewensen geschreven dat ik graag rustig de tijd wilde nemen tussen de interventies en daar is goed rekening mee gehouden. In het ziekenhuis zijn mijn vliezen gebroken, paar uur gewacht maar de weeën zetten niet door. Toen begonnen aan opwekkers via infuus, heel rustig in overleg met mij opgehoogd. Vanaf het moment dat de weeën serieus werden en ik me er echt op moest concentreren duurde het 38 minuten tot ik met volledige ontsluiting persdrang kreeg, en twee persen later werd mijn dochter geboren:) Heel snel en positief dus! Mijn ervaring is dat er echt werd geluisterd naar mijn wensen om rustig aan te doen, dat was heel fijn. Dus spreek je vooral uit over je wensen en zorg dat jouw geboortepartner die ook goed weet, zodat jullie samen een team zijn. Succes! 🍀❤️

11 uur geleden

Reactie op Noensinne

Ik heb een hele positieve ervaring met een inleiding gehad:) Met 38w1d zou ...
Thanks for sharing! Ik denk dat is wat ik vind persoonlijk het meest belangrijk dat mijn wensen zijn gehoord. Ik had mooie bevalplan gemaakt- idd als er moet interventie gedaan worden dan rustig aan en niet alles gelijk. Als ik jouw ervaring lees, dan zie ik dat het is ook in het ziekenhuis mogelijk, heel fijn om te horen. Laatste ding wat ik wil is dat alles in korte tijd wordt gedaan en dan zit ik lekker met weeënstorm.