7 Reacties

Wij hebben de oudste laten komen een dag na de bevalling doormiddel van een spoedkeizersnee hij is 3 en was super enthousiast hij nam 2 grote helium ballonnen mee, een voor de baby en een voor hem. Daar kwam hij heel trots mee aan kwam gezellig op bed zitten en vond het allemaal wel interessant. We hebben het gewoon laten gebeuren en echt met z’n viertjes dus opa en oma wachtte even op de gang zodat die echt z’n broertje in alle rust kon ontmoeten. Daarna is m’n man opa en oma gaan halen en die zijn toen ook nog even geweest.

5 uur geleden

Mijn zoontje is 2. Wij hebben besloten dat als ik een nachtje of meer moet blijven dan komt hij naar het ziekenhuis om zijn baby zusje te ontmoeten, maar als we gauw naar huis mogen dan doen we het lekker thuis. Hij is er heel erg mee bezig en vraagt continu wanneer baby zusje komt

4 uur geleden

Wij hebben de vorige keer kennis laten maken in het ziekenhuis. De 2 oudste sliepen bij opa en oma (mn schoonouders) en zij hebben de kinderen de volgende dag naar het ziekenhuis gebracht. Wij wouden graag als gezinnetje naar huis en gaan genieten. Ik wou niet nog een keer mn schoonouders direct over de vloer hebben. Ik vond het ook wel mooi, meer zo van; Wij mogen ons broertje ophalen en mee naar huis nemen. Bijzaak is dat ik mn schoonouders dus niet thuis had 😂 Bij onze 2e begon de bevalling terwijl onze oudste lag te slapen. Dus toen kwam mn zwager bij ons zodat we hem niet hoefde wakker te maken. En toen hij in de ochtend nog maar net wakker was mochten we al weer naar huis. Dus hij had ook geen kans om naar het ziekenhuis te komen. Op moment dat ik langer in ziekenhuis moet verblijven gaat de voorkeur ernaar uit dat de kinderen naar het ziekenhuis komen.

4 uur geleden

Wij hebben de vorige 2 x geen fantastische tijd in het ziekenhuis gehad door 1e - covid en spoed keizersnede, 2e - vroeggeboorte, met spoed naar NICU in academisch ziekenhuis. Deze x krijg ik in principe een geplande keizersnede en heb ik de wens naar mijn partner uitgesproken om de kinderen in het ziekenhuis hun baby broertje of zusje te leren kennen. Ik krijg in de ochtend de keizersnede, de kinderen slapen de nacht van te voren bij opa en oma. Op de dag van de bevalling gaat in de middag mijn partner de kinderen ophalen bij de opa's en oma's en komt dan (kort) naar het ziekenhuis. Hierna zal hij met onze kinderen naar huis gaan om samen te eten en thuis te slapen. Ik moet 24 uur blijven, dus ze mogen mij en de baby de dag er na dan weer samen komen ophalen. Ik heb gevraagd wat de behoefte van mijn partner is, en we vinden beide dat de prioriteit rondom onze oudste 2 kinderen moet liggen, en daar rust en flexibiliteit geboden moet worden, want voor hen veranderd er natuurlijk weer héél veel.

4 uur geleden

Ik heb hier toevallig ook over nagedacht, ons zoontje gaat bij de buren slapen. Hij is 1,5. Ik denk toch dat ik de thuissituatie veel fijner vind, buiten dat hij er nog niet heel veel van snapt is dat toch ook zijn veilige plek. Als ik morgen zou bevallen en mn zoontje ontmoet het kindje een dag later dan denk ik -nu- dat ik dat prima vind:). Succes!

4 uur geleden

Ik deel jouw gedachte. Het is al gek voor de kleine om mama in een ziekenhuisbed te zien liggen, daarnaast ruik je natuurlijk al anders en is er een baby. Dan moet ze weer weg terwijl jullie daar met de nieuwe baby zijn. Ligt er natuurlijk ook een beetje aan hoe gewend jullie dochter is aan bij opa en oma slapen, maar ik snap dat je het liever thuis doet. Heeft ook mijn voorkeur. Ik heb ook tegen mijn partner gezegd dat hij gewoon in de nacht thuis met de kleine van 1,5 slaapt mocht ik een extra nachtje moeten blijven. Maar onze dochter is dan ook nog nooit uit logeren geweest.

3 uur geleden

Ik heb hier ook over nagedacht en het enige wat door mijn hoofd schoot was; mijn broer en schoonzus krijgen onze dochter nooooit meer mee nadat ze ons heeft gezien in het ziekenhuis. Die schreeuwt moord en brand om bij ons te blijven want hoe oneerlijk is het dat ze weg moet en wij met de baby blijven. Deze gedachten maken dat wij een eerste ontmoeting gewoon lekker thuis doen, waarna ze kan blijven om te helpen en knuffelen.