23 Reacties

Jongensnamen vind ik zelf ook echt mega lastig, wij verwachten ons tweede zoontje in februari! Vind de naam Noah echt leuk het is stoer maar toch lief tegelijk vind de naam Noan dan weer net niets. Maar kan ook je persoonlijke voorkeur zijn. Je kan altijd nog zeggen ik wacht tot na de bevalling en dat ik hem vast heb en dat jullie dan de naam kiezen? Bij ons was er ook flink wat twijfel maar uiteindelijk toch gekozen voor ons eerste gevoel

3 dagen geleden

Noah vind ik mooi! Noan klinkt gauw als no one

3 dagen geleden

Ik vind Noah heel leuk! Ik ken er persoonlijk ook geen, dus het voelt voor mij niet als een naam die te vaak gebruikt wordt

3 dagen geleden

Onze dochter heet Lilly (Millie stond ook heeeel hoog) en de baby een jongen was geweest had hij Senna geheten. Noah stond ook op het lijstje. Dus misschien heb je wat aan mijn suggestie(s), want ik denk dat we een beetje dezelfde smaak hebben haha! :) Ons lijstje; Senna Noah Ted Seve Soy Loet Sil

3 dagen geleden

Reactie op Shaanaa

Noah vind ik mooi! Noan klinkt gauw als no one
Ja het zal dan uitgesproken worden als no-un. Maar ben dus wel wat bang dat mensen het gaan uitspreken als no-an inderdaad. Vandaar toch ook wel mijn twijfel, wil niet dat hij mensen constant moet verbeteren met de uitspraak van zijn naam haha

3 dagen geleden

Reactie op Baby1326

Ik vind Noah heel leuk! Ik ken er persoonlijk ook geen, dus het voelt voor ...
Nee ik zelf dus ook niet, zie wel wat kindjes bij mijn dochter op de opvang met de naam noah, maar zelf ken ik er geen een haha. Maar we willen dus niet dat hij straks nummer 4 noah in de klas is haha

2 dagen geleden

Huh? Ik zou noan echt niet uitspreken als no-un?

2 dagen geleden

Reactie op rianne123456

Huh? Ik zou noan echt niet uitspreken als no-un?
Vandaar dus ook mijn twijfel omdat ik denk dat het vaak verkeerd uitgesproken gaat worden

2 dagen geleden

Reactie op N.xxx.t

Vandaar dus ook mijn twijfel omdat ik denk dat het vaak verkeerd uitgesprok ...
Ik zou het idd ook uitspreken als no-an.

2 dagen geleden

Noan uitgesproken als no-un is inderdaad wel leuk, maar ben ook bang dat je altijd zal moeten verbeteren. Zoiets als Noën is misschien nog een optie? Maar Noah is ook gewoon heel leuk

2 dagen geleden

Noan zou ik ook uitspreken als no-an. Zelf vind ik het best een gekunstelde naam. Ik heb wel gehoord van Novan, Nolan.
Ik zou dan voor Nowen gaan als je die uitspraak wil. Anders krijg je idd dat mensen no one gaan zeggen 😅
Mensen zullen 100% de naam Noan verkeerd gaan uitspreken. Ik vind Noah een hele mooie naam en zou dan echt liever voor die naam gaan

2 dagen geleden

Reactie op GrappigeVuurvogel359663

Mensen zullen 100% de naam Noan verkeerd gaan uitspreken. Ik vind Noah een ...
Hoezo 100%? Ik ken een Noan en iedereen kan dat prima uitspreken. Zou eerlijk gezegd niet eens weten met welke uitspraak deze verward zou kunnen worden

2 dagen geleden

Oh ik zie nu wat je bedoelt met verkeerd uitspreken. Grappig. Hier in het topic wordt no-un gezegd en de Noan die ik ken spreek je inderdaad uit als no-an, wat voor mij niet meer dan logisch leek 😅

2 dagen geleden

Ik vind Noah ook heel mooi! Als dat DE naam is dan gewoon daarvoor gaan. Bij ons is hij ook gepasseerd, wilde liever geen populaire naam maar als dat nou de enige naam is waar je allebei fan van bent, dan is dat uiteindelijk toch het belangrijkste. Vriendinnetje van mijn zusje heeft haar zoontje Noan genoemd maar het eerste wat ik dacht is, wie noemt zijn kind nu zo want het klinkt qua uitspraak exact als ‘no one’. Maargoed ik heb veel engelstalige vrienden dus dit is direct wat ik hoor, maar zou dus voor mij daarom wel een absolute no-go zijn.

2 dagen geleden

Ik denk gelijk aan Alicia Keys, NOOOO AN🎶. Ben gek op Alicia, maar dit gaat mij net even te ver. Noah hoor je idd zoveel, die zou voor mij ook afvallen. Succes met deze lastige keuze!

2 dagen geleden

Ik ken niemand die Noah heet. Dus komt ook weer niet zoveel voor. Jonah zou wat mij betreft een mooi alternatief zijn!

2 dagen geleden

Ik vind Noah erg mooi. Noan vind ik persoonlijk minder, ik zou dan eerder denken aan Nolan.

2 dagen geleden

Wat misschien helpt is je voorstellen dat iemand anders met de naam voor je wegkaapt. Bijv je zus of hele goede vriendin. Zou je dan verdrietig worden van het feit dat Noah niet meer “kan”? En hoe is dat gevoel bij Noan? Misschien heb je dan wel je antwoord. Uiteindelijk moet je namelijk gewoon de naam kiezen die je het mooiste vindt ♥️