11 Reacties

3 maanden geleden

Wij hebben een zoontje uit december 2022 en hebben toen echt heel veel van die beren pakjes gebruikt. Sommige zijn niet fijn dus wel opletten welke je koopt. Wij vonden die van dirkje heel fijn stof (rekbaar maar nog steeds lekker warm). Je moet ook altijd goed kijken of het jasje/pakje in de autostoel mag ivm de vulling. Als je deze niet in de autostoel mag gebruiken, ga je een jasje/pakje bijna niet gebruiken

3 maanden geleden

Reactie op Dutchgirl

Wij hebben een zoontje uit december 2022 en hebben toen echt heel veel van ...
Een jasje wordt eigenlijk sowieso afgeraden toch in de autostoel? Ook bij oudere kinderen. Omdat je dan nooit de gordels strak genoeg kan aantrekken. Beter om te werken met dekentjes/voetenzak. Ik heb zelf wel een jasje in maat 56, deze heb ik gekregen. Ga verder ook niet teveel jasjes aanschaffen. Het is altijd zo gehaald als je het echt mist/nodig hebt.

3 maanden geleden

Wij hebben helemaal geen jasjes gebruikt, onze zoon is geboren in september. Hadden voor de autostoel en in de kinderwagen een voetenzak! ☺️

3 maanden geleden

Reactie op Ydrageia

Een jasje wordt eigenlijk sowieso afgeraden toch in de autostoel? Ook bij o ...
Ja klopt jassen zijn nooit goed in de autostoel maar als het een soort van vestje is (dus geen vulling maar gewoon een extra laagjes kleding). Een voetenzak is inderdaad super fijn voor de kleine stukjes van de voordeur naar de auto maar als je echt gaat wandelen, was het toen te koud voor alleen de voetenzak.

3 maanden geleden

Mijn dochter was een lentebaby, maar het was een koude lente (helaas). Ze heeft zeker vaak haar jasje aan gehad. Ik ga voor mijn februari-baby dus absoluut een jasje aanschaffen.

3 maanden geleden

Novemberkindje, nooit jas aan gehad. Zit allemaal te groot en de mouwtjes te straks. Heb zo'n beren-onesie gekocht. Ideaal!

3 maanden geleden

Wij hebben een berenpakje gekregen met voetjes eraan was zo ideaal dat toen die eruitgroeide we er nog een hebben gekocht alleen dan een maat groter🤭

3 maanden geleden

Ligt denk ik ook aan hoeveel je buiten verwacht te komen? Wij hebben ook een hond. Bij de eerste, die eind aug was geboren, stond ik er ook vaak alleen voor op een dag om de hond uit te laten mét baby. Mijn ventje heeft dus wel veel gebruik gemaakt van een jas in de winter, maar altijd met een deken over de voeten en dan ook nog zo’n soort voetenzak over de reiswieg heen. Die armen schieten toch makkelijk los onder zo’n dekentje, vandaar de jas. Was overigens idd wel altijd een struggle met een jas 😛 Ik denk dat ik nu met mijn begin feb baby even wacht met jas kopen tot ie geboren is. Die eerste twee weken doen we toch alles samen en zal het kindje niet naar buiten hoeven. Dan kijk ik wel in die tijd wat we nodig hebben.

3 maanden geleden

Wij hebben ook zo’n teddy pak gekregen en verwachten die veel te gebruiken

3 maanden geleden

Tip: een wollen jasje van Engel Natur. Die mag in de autostoel en kan je zelfs op frissere zomerdagen lekker doordragen. Die zwetende (maar super schattige) teddypakjes vind ik echt een no go bij een baby die zijn of haar temperatuur niet kan reguleren en dik ingepakt zit. Met een wollen jasje kan je lekker in laagjes opbouwen en er kan natuurlijk nog een dekentje over op deze leeftijd. Zo fijn!

3 maanden geleden

Zou het je afraden. Deze jasjes zijn vaak heel dik en ze raden af om een dik jasje aan te doen in de maxicosi/auto omdat de gordels dan niet stevig genoeg om je kindje heen zitten. Ik zou een dun jasje/ vestje aanraden en als je dan naar buiten gaat een extra dekentje eroverheen leggen als het koud is. Ik had een wollen engel jasje die zijn vrij dun maar wel van wol en wol werkt temperatuur regulerend. Zijn best prijzige jasjes maar je kunt ze ook op marktplaats of vinted krijgen en dat scheelt veel in prijs even wassen met wolwasmiddel en het kan weer prima.