5 Reacties
gisteren
Douchen vond ik geen probleem, alleen je benen afdrogen en een broek aankrijgen heb je de eerste dagen wel even hulp bij nodig. Ik moest binnen 24u onder de douche, toen ging ook direct de pleister van de wond.
Pijnloos is het zeker niet. De eerste keer dat ik mijn bed uit moest vond ik verschrikkelijk, en de eerste dagen doet het pijn bij elke beweging in/uit bed, zitten, etc. Maar binnen een paar dagen is het goed te doen. Je kunt zeker de eerste weken niet veel doen en dan vooral tillen niet. Je moet je lichaam ook goed de kans geven om te herstellen, het is wel een buikoperatie.
gisteren
Hier ook bij de eerste een (spoed) keizersnede. Douchen was niet pijnlijk, meer onhandig. Bij het douchen in het ziekenhuis heeft m’n vriend me wel echt moeten helpen. Een douche kruk vond ik erg fijn, zeker met haren wassen enz. Het is de eerste dagen wel pijnlijk om te bewegen, maar goed te doen op paracetamol. Daarna meer ongemak en goed je energie verdelen. Ik kon alleen niet lang staan omdat ik snel last kreeg van mn onderrug. Maar dat lag volgens mij niet specifiek aan de keizersnede.
13 uur geleden
Ik heb vorig jaar september een spoed keizersnee gehad en medisch gezien moet het deze keer weer. Ik hoop echt enorm dat het weer zo gaat als toen. Ik stond de volgende ochtend zonder problemen naast mijn bed en ik wou zelf en mocht gelukkig vrijwel direct de katheter eruit. Dus ging zelf alweer naar toilet en heb geen enkele hulp nodig gehad met douchen en aankleden.
Ik had wel pijn en de volgende dag was ik wat slapjes met name na te veel inspanning ik nam niet genoeg rust maar vond het allemaal dragelijk en heb zelf al vrij snel de pijn medicatie afgebouwd.
Voor mij was een aandachtspunt dat ik beter mijn energie had moeten verdelen.
12 uur geleden
De eerste periode is vooral rustig aan doen. Of het nou gaat om douchen, uit bed komen of aankleden je hebt een handje hulp nodig.
Ik heb vorig jaar al vrij snel zelf gedoucht, met haren wassen hielp mijn partner mee. En de eerste tijd met afdrogen en aankleden, dat lukte echt nog niet.
9 uur geleden
29-12-24 ook een keizersnede gehad. Nu weer zwanger. Ik keek dus even terug hoe lang het bij mij duurde en ik stond na 7 dagen al met de kleine in de kinderwagen in de supermarkt (10 min lopen)
Ik was zelf super snel weer op de been en heb geen complicaties gehad. Het is vooral luisteren naar je lichaam maar ook vooral niet niks doen.