23 Reacties
5 dagen geleden
Dag na de bevalling en ze mogen hem de eerste week niet vasthouden. Ik en mijn partner houden liever zelf ons kind vast ipv hem door te geven aan ja en alleman.
Pas wanneer wij zelf dat willen, mag familie hem vasthouden.
5 dagen geleden
Naaste familie eigenlijk gelijk wel. Vrienden en kennissen pas na 2 week.
5 dagen geleden
Eerste week alleen wij en zorgpersoneel. 2e week misschien opa’s en oma’s en rest kijk ik op het bezoek zelf.
Kan m’n baby het aan, voelt het goed enz enz
5 dagen geleden
Wij hadden een kraamborrel gedaan na 6 weken, daar had ook niemand het vastgehouden trouwens😁.
De eerste weken alleen close vrienden, vasthouden hebben we sowieso pas na 3/4 weken gedaan.
Ze zijn maar zo kort zo klein en de baby loopt niet weg.
We gaan het nu weer zo doen:)
5 dagen geleden
Ik vind dit ook zo lastig, het ligt er denk ik ook echt aan of het voelt, wat voor start de baby gehad heeft en andere factoren wanneer andere haar vast mogen houden.
Ik vind het alleen heel lastig omdat ik ook een beetje het gevoel heb dat ik mensen teleurstel als we zeggen het mag niet. Maarja daar moet ik natuurlijk schijt aan hebben. En ergens zou ik het ook echt heel leuk vinden om onze ouders dan hun eerste kleinkind vast te zien houden.
Over kraambezoek zelf, wanneer wij er aan toe zijn, iig eerst onze ouders, dan broers/zussen en mijn opa en oma. Als alles goed gaat word dat denk ik wel in de eerste week maar dan korte bezoekjes.
Na 1 week onze beste vrienden (denk zonder kinderen) en de rest komt later wel!
We sturen denk ik de kaartjes ook pas na een week
5 dagen geleden
Ik wil het laten afhangen van hoe het met de baby gaat.
Als hij bijvoorbeeld wordt geboren door middel van een vacuumpomp dan ben ik terughoudend met vasthouden, maar is het een relaxte thuisbevalling en is de baby makkelijk dan prima om vast te laten houden door naaste familie.
5 dagen geleden
Dit laat ik vh moment afhangen. Als de bevalling soepel gaat en de baby en ik ons goed voelen mag het waarschijnlijk direct al, maar als het niet goed voelt niet. Bij onze zoon mochten onze ouders hem bij de eerste ontmoeting (dag na de bevalling) vasthouden. De weken erop mochten veel mensen die er om vroegen hem vasthouden, wel altijd eerst handen wassen en niet ziek zijn natuurlijk.
5 dagen geleden
Goede vraag en ben blij te lezen dat we niet de enige zijn die misschien de eerste dag/dagen nog helemaal geen zin hebben in bezoek. Mijn moeder staat erom bekend om grenzen over te stampen, die heeft al meerdere keren gevraagd of ze meteen langs mogen komen in het ziekenhuis ‘want dat doen andere mensen ook allemaal’. Ontzettend irritant en ze vraagt het ook apart aan m’n man nadat ik al heb gezegd dat ik het allemaal eerst nog moet zien.
5 dagen geleden
Ik had bij mijn zoontje de eerste week alleen onze ouders en broers/zussen. De rest pas een week later. Iedereen die wilde mocht hem wel vasthouden. Maar denk dat het vooral ligt aan hoe jij je voelt, hoe de bevalling is verlopen, hoe je babytje is etc. Gewoon kijken waar jij je goed bij voelt. Niks moet
4 dagen geleden
Ouders van beide en mijn zus mogen langs komen, de rest van de familie van mijn vriend is erg groot (5 broers/zussen met aanhang en kinderen) dus vanaf de 2e week. Vast houden mag van mij maar niet de jonge kinderen en ook niet als iemand ook maar beetje verkouden is!
4 dagen geleden
Reactie op RiverEssie
Goede vraag en ben blij te lezen dat we niet de enige zijn die misschien de ...
Hier hetzelfde dikke ruzie gehad met mijn moeder omdat ik aangaf dat er een mogelijkheid was dat ze misschien niet meteen mocht komen en vast houden
4 dagen geleden
Reactie op GezelligeSpar426996
Hier hetzelfde dikke ruzie gehad met mijn moeder omdat ik aangaf dat er een ...
Leuk die mensen die de grenzen niet respecteren…
Hier zien we schoonouder al 1,5 jaar niet vanwege dit. Ze hadden er geen boodschap aan dat dit ons kind met dito regels was.
Zonde hoor.
4 dagen geleden
Bij ons mogen onze ouders eigenlijk gelijk komen, broers en zussen wil ik denk nog even mee wachten en iedereen mag ons wondertje gelijk vast houden wel handen wassen en ontsmetten en niet ziek zijn natuurlijk. Wel heb ik de regel de eerste 3 maanden zoiezo niet mij baby kussen ook niet op de handen of iets. Ik heb dat al vaker aangegeven dat ik dat wil doen en merk nu al dat somige mensen daar moeite mee hebben (vooral me zus) mijn moeder is gelukkig wel zo van het is jou kind dus jou regels en daar zal ik ke aan houden. Mijn moeder en zus hebben regelmatig koorts lip dus ik wil dat gewoon niet ook omdat ik soms lees dat het door tegeven is zonder dat ze een open wond hebben op hun lip. Gaan ze die regel verbreken mogen ze onze baby gewoon een paar weken tot maanden niet zien.
4 dagen geleden
Ik heb hier lang over getwijfeld… mijn partner stond er vanaf het begin vrij makkelijk in. Maar ik heb nu besloten dat grootouders meteen langs mogen komen en der meteen mogen vasthouden. De ooms en tantes mogen wat mij betreft ook in de eerste week
Enige uitzondering daarop vind ik verkoudheden, familie die verkouden is, wil ik wachten met langs laten komen tot ze de RS vaccinatie gehad heeft.
En ik wil mijn moeder vragen om schone rookvrije kleding aan te doen voor ze bij ons binnenkomt en der kleindochter vasthoudt.
Maar ik was aan het begin van m’n zwangerschap helemaal overtuigd van het feit dat ik der de eerste 2 weken aan niemand zou afgeven. Alleen denk ik nu dat ik het belangrijker vind dat ze door m’n familie vastgehouden wordt dan door de kraamzorg, en die pakken der natuurlijk ook gewoon op/aan. Dus ik ben er iets flexibeler in geworden.
4 dagen geleden
Bij ons eerste zijn alleen onze ouders en broers de dag na de bevalling langs geweest, maar niemand mocht hem toen vasthouden. Dit heeft ook wel dik een maand geduurd voordat iemand anders onze kleine vast hielt. Daarnaast mochten ze hem niet zoenen en dat doen ze nu eigenlijk nog steeds niet (22 maanden).
Bij deze bevalling laat ik het afweten van hoe de bevalling is gegaan en hoe mijn zoontje er op reageert. We vinden het namelijk belangrijk om eerst wat tijd door te brengen met ons 4en en daarna komt de rest wel. Dit geven we ook al aan bij de familie en helaas is niet iedereen het er mee eens. Maar goed dat is hun eigen probleem😂
Kwa vasthouden heb ik geen idee. Mijn gevoel zal dit vanzelf wel weer aangeven als het oké is en kussen het eerste jaar sws niet! Aangezien mensen in de familie ontzettend vaak ziek zijn en koortslippen hebben 🤷🏼♀️
4 dagen geleden
Poeh, best lastig vind ik dit merk ik. Mijn eerste zoontje is prematuur geboren en we verbleven daarom 5 weken in het ziekenhuis. Toen heeft niemand behalve de zorg en mijn vriend ons zoontje vastgehouden. En erop terug kijkend vond ik dat wel heel fijn.
Ervan uitgaande dat ons 2e zoontje wel langer blijft zitten weet ik het nog even niet zo goed. Ik zal het eens bespreekbaar maken hier thuis. Ik heb een bonusdochter van 11 die erg nieuwsgierig, maar ook opdringerig kan zijn. Wil haar niet kwetsen, maar ook niet iets toelaten wat voor mijzelf niet goed voelt.
4 dagen geleden
Liever de eerste dagen niemand op bezoek. Vasthouden misschien na een week. Bij mijn 1e zwangerschap over mijn grenzen gegaan (laten gaan), dus nu doe ik het anders..
4 dagen geleden
Ouders/schoonouders zijn bij de vorige na 1 dag langsgeweest (dus eerste dag voor ons samen). En daarna ooms/tantes en vrienden in de eerste 1-2-3 weken. Daarna een keer de rest zoals familie en mensen uit de buurt. Iedereen mocht onze dochter vasthouden, behalve de rare overbuurvrouw 😂. We hanteren nu gewoon weer hetzelfde, er komen ook alleen maar mensen op kraambezoek die ik vertrouw dus ja.