17 Reacties

Een beetje gevoel volgen op dat moment en eigenlijk ook wat uitkomt, de een werkt bijvoorbeeld misschien overdag en kan pas ‘s avonds komen? Dan komt de andere opa en oma eerder. Het is niet voortrekken het is jullie rust bewaren. Ook jullie baby’tje heeft net een bevalling meegemaakt en is beter dat je niet teveel bezoek doet. Dat begrijpen ze echt wel
Ik heb zo veel pijn onder aan

3 dagen geleden

Mijn ouders komen eerst. Ik ga er vanuit dat ik kapot ben na de bevalling, dan heb ik nog niet gelijk zin in mijn schoonouders.

3 dagen geleden

Ik heb al eerste mijn ouders en zus laten komen, omdat daar de band gewoon wat beter mee is! En persoonlijk vond ik het ook fijn om m’n eigen ouders als eerste te zien na de bevalling. ☺️

3 dagen geleden

Bij mijn zoontje kwamen mijn moeder en schoonmoeder samen (allebei gescheiden en ze hebben een goede band) iets later kwam mijn vader (zonder zijn vriendin) schoonvader is niet in beeld. Dit was de dag van de bevallong. De 2e dag kwamen mijn schoonzus en schoonzusje en mijn broertje met zijn vriendin. Pas een week daarna kwam al het andere kraambezoek. Ga het dit keer weer zo doen. Mijn zoontje is waarschijnlijk ook bij mijn moeder als ik ga bevallen (of bij mijn schoonmoeder)

3 dagen geleden

Bij ons kwamen de vorige keer eerst mijn schoonouders, maar dat kwam ook omdat mijn man ook jarig was. Hoe we het dit keer gaan doen weet ik niet, maar ik heb de vorige keer ook al gezegd dat ik geen gemekker wil horen van die mocht eerst, want we zitten niet meer in de kleuterklas. De volgorde heeft niets te maken met hoe lief ik ze heb en dat heb ik ze ook duidelijk gemaakt.

3 dagen geleden

Ik verwacht dat ik eerst mijn ouders wil zien. En dat heeft dan vooral als reden dat ik na mijn bevalling ook gewoon mijn ouders nodig denk te hebben voor mijn emotionele ondersteuning. Niks ten nadele van mijn schoonouders die daarna ook snel welkom zijn!

3 dagen geleden

Ik wil proberen ze wel tegelijk te laten komen, maar als ik daar op dat moment geen behoefte aan heb dan weet ik het ook niet zo goed.. Mijn ouders wonen op 10 min rijden en mijn schoonouders officieel in Tsjechië maar die komen al wel een week eerder terug naar NL en dan is het 30/45 min rijden. Dus in feite zouden mijn ouders er dan net iets eerder kunnen zijn. Maar ligt natuurlijk ook eraan of mijn ouders aan het werk zijn. Want dan kunnen ze niet stel op sprong weg. Ik denk ook dat het echt ligt aan hoe laat je bevalt, na hoeveel tijd je dan behoefte hebt om bezoek te krijgen en hoe laat het dan is en wat je ouders/schoonouders op dat moment aan het doen zijn.. Emotioneel gezien zou ik mijn ouders het eerst bij me willen hebben maar probeer dat ook een beetje los te laten mocht het anders lopen.

3 dagen geleden

Na mijn ervaring met mijn eerste kraamperiode en zo de tweede in te gaan wil ik je vooral de vraag stellen: wil je kraambezoek? Het hoeft allemaal niet snel snel te gaan. Ik heb achteraf spijt van de kraambezoeken omdat ik me minder vrij voelde om dan borstvoeding te geven (want dat ging heel moeizaam en niet gewoon aan de borst leggen). Ik had veel meer prioriteit aan mezelf en mijn eigen processen willen geven dan met anderen bezig zijn. Daarnaast is het belangrijk goed te voelen wat jij wil als mama! Krijgt voorrang op wat de papa wil. Dus echt vanuit je eigen verlangen mensen uitnodigen en niet omdat iemand dan beledigd is. Dus sommige mensen mogen dan ook niet komen... Ik vind ouderschap zo'n les in jezelf meer op de eerste plek zetten... Niet normaal! Succes!

3 dagen geleden

Bij mijn vorige bevalling (spoed keizersnede) heb ik vooral naar mn gevoel geluisterd en had ik heel erg de behoefte aan mn eigen moeder. Dus mijn ouders zijn dan ook als eerste gekomen. Dat vond mn vriend ook prima. Van te voren hadden we zowel met mn ouders als schoonouders al laten weten hoe lang ze konden blijven: kort! Toen we eenmaal thuis waren zijn ze op een later moment nog een keer langs gekomen. Kortom, doe wat goed voelt en waar jij als net bevallen vrouw behoefte aan hebt.

3 dagen geleden

Ik heb daar vorige keer helemaal niet over nagedacht. Mijn ouders kwamen s ochtends en schoonouders s middags geloof ik. Maar had ook andersom kunnen zijn. Pf samen. Deze keer zelfde. Al denk ik mijn ouders eerst omdat onze zoon waarschijnlijk daar zal slapen (ze wonen dichtbij).

3 dagen geleden

Mijn ouders wonen op een paar honderd meter afstand en de schoonouders aan de andere kant van Europa. De keuze is dus redelijk makkelijk! De schoonouders komen een dag of 10 na de uitgerekende datum voor 2 weken. Die kunnen dan mooi in het appartementje dat we achter het huis hebben. Dan hebben ze hun eigen plekje maar zijn ze wel in de buurt om de kleine vaak te kunnen zien. Als ze allemaal in de buurt hadden gewoon had het me waarschijnlijk niet zo uitgemaakt. Mijn eigen familie is natuurlijk het meest vertrouwd, maar wel druk en luidruchtig, terwijl de schoonouders veel rustiger zijn. Mss dat die rust ook wel fijn is

3 dagen geleden

Ik heb bij mn eerste helemaal niet nagedacht over een volgorde, en vond dat ook prima achteraf. M’n vader&stiefmoeder en schoonouders en schoonzus&man zijn in het ziekenhuis even kort langsgeweest. Mijn moeder was toen bij ons thuis aan het opruimen/schoonmaken (hahah haar love language) en die zagen we dus bij thuiskomst. Heb niet het idee dat ook maar iemand zich achtergesteld heeft gevoeld. Dit keer zal m’n moeder onze oudste opvangen maar dat betekent niet dat ze de baby als eerst zal zien, wil vooral dat m’n dochters eerst elkaar ontmoeten voordat er opa’s & oma’s bij komen. Wat dan precies de volgorde zal zijn ga ik nu niet bepalen, dat zien we dan wel!

3 dagen geleden

Bedankt voor alle reacties, mooi ook om te zien hoe iedereen het anders (en soms juist hetzelfde) ervaart. Ik wil sowieso gewoon gaan aanvoelen vanaf wanneer ik überhaupt iemand wil zien haha. Lekker bubbelen met de baby en mijn man lijkt me namelijk ook heel fijn! En daarna inderdaad misschien kijken wat qua timing voor ieder paar ouders handig is en wat ik dan zelf fijn vind. Ik heb met zowel mijn ouders als schoonouders een hele mooie band dus daarin maakt het geen verschil. Maar aanvoelen tegen die tijd is denk ik het beste. Bedankt voor jullie input en succes met de zwangerschap 🩷💙💚

2 dagen geleden

Eerst mijn ouders, volgende dag schoonouders. Alhoewel het heel anders liep omdat veel mensen ziek waren rond die periode dus me moeder kwam dezelfde dag en me vader pas na een week en me schoonouders uiteindelijk na 4 dagen

2 dagen geleden

Mijn schoonouders gaan er geloof ik vanuit dat ze al gelijk mogen komen na de bevalling maar dat komt ook omdat zij op ons zoontje gaan passen. Toen hij werd geboren waren het mijn ouders die eerst kwamen alleen was het toen ook nog Corona tijd en waren we extreem voorzichtig. Geen idee hoe we dat nu gaan doen. Broers en zullen laten we komen aan het eind van de kraamweek denk ik. Overige visite meldt zich wel nadat ze het geboortekaartje hebben ontvangen.

14 uur geleden

eerst mijn ouders want daar kan ons dochtertje heen als de bevalling begint. Wil wel eerst zonder mijn ouders eerst alleen mijn vriend met dochter. Daarna mijn schoonouders. Zal er ook aan liggen hoelaat de bevalling zal gaan zijn en waar etc☺️