14 Reacties
gisteren
De kruiken gebruik je vooral voor het voorverwarmen van het bedje, als je je kindje erin legt dan haal je de kruiken eruit. Tenminste, zo deden wij dat. Verder lekker aankleden, wol reguleert ook goed. Misschien een wollen onderlegger, deken of slaapzak gebruiken?
gisteren
Reactie op svdploeg90
De kruiken gebruik je vooral voor het voorverwarmen van het bedje, als je j ...
Dit inderdaad, absoluut de kruik niet in het bedje leggen als je baby er in ligt. Alleen voor het opwarmen gebruiken. En wol inderdaad. En de eerste week maar rekening houden met extra stookkosten misschien.
gisteren
Reactie op 7Maart2023
Dit inderdaad, absoluut de kruik niet in het bedje leggen als je baby er in ...
De stookkosten zijn voor mij geen probleem dat is het niet.. maar ik ben nu tijdelijk genoodzaakt om met de baby bij mij vader in te trekken tot wij een woning hebben gevonden . Hier is helaas erg slechte isolatie plus de verwarming werkt niet goed. Het was niet mijn eerste keuze maar een noodoplossing en ook de enige voor nu dus we moeten het er mee doen. Vandaar dat ik mij wat meer probeer te verdiepen in alternatieven voor het verwarmen. Ik ga dan nu toch wel de kruiken nog aanschaffen ik ging er vanuit door de horror verhalen dat mensen het daadwerkelijk met de kleine in bed legde maar dit klinkt voor mij ook wel veel logischer zo ja.
gisteren
Ik heb 1 kruik met kruikenzak. Ons zoontje gaat straks in een slaapzak slapen en de kamer is verwarmd dus misschien gebruik ik het niet. Maar je gebruikt ze ook alleen om te verwarmen, je haalt de kruik eruit zodra je kindje in z'n bedje gaat. Wij hebben er daarom maar 1 aangeschaft, als het allemaal op temperatuur is heb je het wellicht nieteens nodig.
gisteren
Er mag geen kokend water gebruikt worden en daarom werd mij wollen onderleggers en dekens geadviseerd omdat deze periode het kouder wordt en de baby’s sneller onderkoeld raken..
gisteren
Bij de kraamzorgorganisatie waar ik zit gebruiken ze nog wel kruiken. Leggen deze met een deken er tussen ook gewoon bij de baby. Het water van de kruik mag rond de 40 graden zijn. Kindje kan daardoor geen brandwonden krijgen.
Verder zijn wollendekens echt heel fijn!!
gisteren
Gebruik ze asjeblieft niet in bed terwijl je baby erin ligt, ongeacht wat je hier leest. De richtlijnen zijn heel duidelijk; NIET doen. Voorverwarmen is prima.
Ik ga daarnaast gewoon bij de baby een rompertje, pakje en puckababy piep(teddy) aandoen. Als het nodig is dan zet ik de verwarming nog hoger.
Sowieso is huid op huid de beste manier op je baby op de goede temperatuur te houden😍. Wil is daarnaast ook erg fijn.
gisteren
Reactie op Saar12345678
Bij de kraamzorgorganisatie waar ik zit gebruiken ze nog wel kruiken. Legge ...
De huid van een baby is veel dunner, 40 graden water is heet genoeg om brandwonden te krijgen. Safety first en gewoon niet doen😁
gisteren
Reactie op maaaaris
Ik heb 1 kruik met kruikenzak. Ons zoontje gaat straks in een slaapzak slap ...
Ik had 2 slaapzakken gehaald en tegen mij werd gezegd dat dit niet mocht in de eerste periode na geboorte.. vandaar nu wat dekentjes wezen halen. Maar hoor steeds weer wat anders mag het nou wel of mag het nou niet??😩
gisteren
Reactie op Bloemetjes krans
Ik had 2 slaapzakken gehaald en tegen mij werd gezegd dat dit niet mocht in ...
Zolang die goed past mag het wel. Ik ben alleen bekend met die van puckababy. Mijn kindje was met 37 weken geboren en was echt een kleintje, hij lag daar echt super veilig in en hij kon er niet in weg zakken. Het is natuurlijk niet universeel dus zelf op blijven letten is altijd goed.
Ik had toen die dunne en nu de warme teddy variant gehaald.
Ik doe geen dekentjes, vind t zo’n geklooi😂
gisteren
Naar mijn ervaring van ons eerste kindje is het dat je eigenlijk alleen kruiken gebruikt als hij of zij niet uitzichzelf goed op temperatuur kan blijven. Dat is de enige reden wanneer de kruik bij het kindje in bed word gelegd, dan nog ligt de kruik niet per direct tegen het kindje aan en met de opening richting de voetjes. Dus als de kruik word alleen gebruikt als het echt nodig is, daarnaast is het fijn om het bedje mee voor te verwarmen. Iets wat ze op de neonatologie afdeling veel hebben gedaan als hij bijv in badje ging lag er een kruik in bed. Zodra hij in bed ging werd de kruik eruit gehaald gevoeld aan het matrasje en dan pas erin gelegd.
Daarnaast moet je geen tweede hands kruiken gebruiken en gewoon nieuwe goede halen van kwaliteit. En controleer je de kruik meerdere keren op lekken en doe je er warm water in, nooit gekookt! Staat ook op de kruik met instructies die erbij zit.
Eigenlijk hebben wij geen kruik gebruikt alleen in het ziekenhuis voor het voor verwarmen van het bedje. Zou je dus niet te druk maken